|
کدخبر: 219634

هشدار جدی «IMF» درباره استفاده از بیت کوین

صندوق بین‌المللی پول درباره اهداف السالوادور در استفاده از بیت‌کوین هشدار داد. IMF در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که السالوادور به دلیل ریسک‌های مالی و مصرف‌کننده نباید از بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی استفاده کند.

در این گزارش صندوق بین‌المللی پول آمده است: « با توجه به نوسان قیمتی بالای بیت‌کوین، استفاده از آن به عنوان واحد پولی قانونی شامل ریسک جدی برای مصرف‌کننده، یکپارچگی مالی و ثبات مالی است.»

IMF همچنین تاکید کرد که استفاده از بیت‌کوین احتمالا منجر به بدهی‌های مالی سنگینی دولتی شود. به دلیل همین خطرات، بیت‌کوین نباید به عنوان یک ارز قانونی مورد استفاده قرار بگیرد.»

این نهاد مالی اعلام کرد در حالی که از تلاش‌های السالوادور برای رشد اقتصادی و دربرگیری مالی استقبال می‌کند اما این کشور باید ریسکهای مربوط به استفاده از بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی، معاملات بیت‌کوین و اکوسیستم پرداخت جدید آن را حل کند.

IMF توصیه‌های متعددی را در این خصوص به السالوادور کرده است. یکی از این پیشنهادها محدودکردن دامنه قانونی بیت‌کوین است. دیگر پیشنهادهای صندوق بین‌المللی پول تقویت نظارت روی نظام پرداخت بیت‌کوینی به منظور حمایت از مصرف‌کننده و همچنین جلوگیری از پول‌شویی و تامین مالی تروریسم و ریسک مدیریت است.

در این گزارش آمده است: « مانند دیگر کیف‌پول‌های الکترونیک، چیوو باید با جداسازای و محصورکردن دارایی‌ها به طور کامل از وجوه دلاری و بیت‌کوینی مشتریان محافظت کند.»

علاوه بر این صندوق بین‌المللی پول توصیه کرده که السالوادور باید یک صندوق سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری را که برای تسهیل تبدیل بیت‌کوین به دلار ایجاد شده، ببندد.

اندکی پس از این توصیه‌ها نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور در توئیتر نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد.

بوکله گفت: « IMF به تازگی ارزیابی فنی خود را از وضعیت مالی السالوادور در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است. بدون شک ما ببرخی از موارد آن نظیر سازگاری با بیت‌کوین موافق نیستیم.»

السالوادور و IMF در حال مذاکره برای وام ۱٫۳ میلیارد دلاری هستند. با این حال صندوق بین‌المللی پول در مورد بیانیه اخیر بوکله در مورد اوراق قرضه بیت‌کوینی هیچ اظهار نظری نکرده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر