|
کدخبر: 271198

نشتی نفت درتاسیسات دریایی میدان مشترک فروزان وجود ندارد

مدیر منطقه عملیاتی خارگ وجود هرگونه نشتی نفت در تاسیسات دریایی میدان مشترک فروزان را تکذیب کرد.

روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آلودگی ساحل کنگان استان بوشهر با منشا میدان مشترک فروزان، «علیرضا متعالی» با رد این موضوع، بر صحت کارکرد دستگاه‌ها و عدم وجود هرگونه نشتی نفت در تاسیسات این میدان مشترک تاکید کرد.

وی افزود: در پی دریافت گزارش‌هایی از اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر مبنی بر وجود لکه نفتی در نزدیکی میدان مشترک فروزان در منطقه عملیاتی خارگ در روزهای ۱۳ و ۱۹ مرداد، پایش‌های دریایی و هوایی در محدوده نقاط گزارش شده انجام شد و هیچ‌گونه نشتی از تاسیسات دریایی مشاهده نگردید.

متعالی گفت: برخی گزارش‌های منتشر شده در سیمای استانی و سایت‌های خبری منشا آلودگی نفتی سواحل جنوبی کنگان را به بروز اشکال در این تاسیسات مرتبط دانسته بودند که با بررسی‌های دقیق انجام شده مشخص شد این موضوع صحیح نبوده و با اطمینان اعلام می‌دارد فعالیت عادی عملیاتی بدون هیچ اشکالی در تمامی چند ماه گذشته در این میدان مشترک جریان داشته و دارد.

مدیر منطقه عملیاتی خارگ افزود: با توجه به فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری ساحل آلوده شده با تاسیسات دریایی میدان فروزان، الگوی جریان‌های غالب دریایی و تجارب عملیاتی، باید سایر احتمالات را به عنوان منشا آلودگی مورد بررسی قرار داد و معمولا در این‌گونه موارد پس از بررسی مشترک و اطمینان از مستندات موجود، منشا آلودگی اعلام می‌گردد.

وی در پایان گفت: این شرکت به عنوان یکی از فعالان نفتی حوزه دریایی خلیج‌فارس آمادگی همکاری کامل خود را با کارشناسان محترم اداره بنادر و دریانوردی جهت بررسی میدانی نرم‌افزارهای مورد استفاده جهت مدل‌سازی و ردیابی مسیر حرکت لکه‌های نفتی در دریا اعلام می‌دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها