|
کدخبر: 324342 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

وعده های پوچ شهردار به کودکان کار / این فیلم اشک شما را در می آورد

شواهد نشان می دهد که تعداد کودکان کار برخلاف وعده های شهردار تهران افزایش پیدا کرده است.

اقتصاد

قصه پر غصه کودکان کار همچنان ادامه دارد و کودکان بسیاری را این روزها بر سر چهار راه ها یا وردی سوپرمارکتی ها مشاهده می کنیم که مشغول تکدی گری هستند. عده ای از آن ها با یک دستمال و یک تمیزکننده شیشه، ماشین ها را تمیز می کنند و عده ای دیگر مقابل سوپرمارکتی ها درخواست نان و مواد غذایی دارند. دیده شده که بعد از آنکه افراد برای آن ها نان و مواد غذایی تهیه می کنند، مجدد آن را به سوپر مارکتی ها با نصف قیمت می فروشند.

شهردار تهران در سال گذشته، اعلام کرده بود که تا پایان سال، مشکل تکدی گری و کار کودکان برطرف خواهد شد. اما آنچه در شهر مشاهده می کنیم، حکایت از افزایش این این افراد دارد. چیزی که مشخص است، شهردار تهران نتوانسته این وعده را عملی کند و گویا از پس برطرف کردن این مشکل بر نمی آید. مدیران شهری، فقط در حد حرف به موضوع کودکان کار پرداخته اند و کسی تاکنون اقدام عملی و جدی در این مورد انجام نداده است.

بر اساس نتایج کمی این پژوهش میانگین درآمد روزانه کودکان کار ۱۵۴ هزار تومان، حداقل درآمد روزانه ۲۰هزار تومان و حداکثر درآمد روزانه ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد. میانگین درآمد ماهانه کودکان کار ۳ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان، حداقل درآمد ماهانه ۵۶۰ هزار تومان و حداکثر درآمد ماهانه ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها