|
کدخبر: 323156

شهرداری تهران/محیط ریست

تایید بودجه شهرداری تهران / چه تصمیمی گرفته شد؟

گزارشات نشان می دهد که بودجه شهرداری تهران برای سال جدید تایید شد.

اقتصاد تایید بودجه شهرداری تهران / چه تصمیمی گرفته شد؟

بودجه شهرداری تهران که بخش زیادی از آن به حمل و نقل اختصاص دارد، تایید شده است.

معاون فرماندار تهران از تایید بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران از سوی هیات تطبیق فرمانداری تهران خبر داد.

سعید بشیری، در تشریح روند بررسی بودجه شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۳ در هیات تطبیق فرمانداری تهران گفت: بودجه شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۳ در هیات تطبیق مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا نتیجه به شورای شهر تهران اعلام شد.


وی تاکید کرد: برای بودجه عیناً رقم مصوب شورای شهر تهران به تایید هیات تطبیق فرمانداری تهران رسید. چند نکته قانونی در متن مصوبه و اصلاحاتی لازم بود که شورای اسلامی شهر تهران این اصلاحات را اعمال کرد و بودجه به تایید رسید.


بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در اسفندماه سال گذشته در ۱۲ تبصره به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

 رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از تصویب ٢١.٢ هزار میلیارد تومان (همت) بودجه برای اقدامات ذیل این کمیسیون در سال ١۴٠٣ خبر داد و گفت: بودجه امسال نویدبخش توجه محیط‌زیستی برای ارتقای وضعیت سلامت مردم است.

مهدی پیرهادی با اشاره به پیشنهاد بودجه ٢۴ همتی شهرداری تهران برای حوزه خدمات شهری و محیط زیست در سال ١۴٠٣، اظهار کرد: با توجه به کاهش بودجه کلی شهرداری تهران، باید ۲ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان از سرجمع اعتبارات کاهش می‌دادیم که در نهایت ٢١.٢ همت بودجه برای بخش محیط زیست و خدمات شهری تخصیص یافت.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه موضوعات محیط زیستی در بودجه مورد توجه ویژه قرار گرفته است، افزود: در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش ترافیک توسعه حمل و نقل عمومی با خرید اتوبوس، تاکسی، ون و موتورسیکلت برقی و واگن مترو به عنوان حمل و نقل عمومی پاک در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در کمیسیون با سازمان‌ها و شرکت‌ها برگزار و برنامه‌های شهرداری تهران بررسی شد، اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری موضوع رفت ‌و روب شهر برای ما اهمیت داشت؛ با توجه به ضعف‌های جدی در این زمینه، شهرداری باید نسبت به اصلاح اشکالات اقدام می‌کرد و سعی کردیم بودجه مناسبی را در اختیار شهرداری به ویژه سازمان پسماند جهت رفع این ایرادات قرار دهیم.

پیرهادی با اشاره به پیشنهاد چهار هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران برای رفت و روب، یادآور شد: در سنوات قبل ١٢٧ قرارداد در حوزه پسماند وجود داشت که اخیرا در ١۴ قرارداد تجمیع شد و یکی از ویژگی‌های قرارداد جدید با پیمانکاران این است که تا سه سال قابلیت تمدید دارد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به مشکلات تنش آبی در شهر تهران یکی از رویکردهای ما جلوگیری از این تنش بود، گفت: شهرداری پیشنهاداتی را در این خصوص مطرح کرد که اجرای آنها باید در سال‌های پیش رو تداوم داشته باشد؛ در این راستا ایجاد مخازنی در بوستان‌ها بویژه در مناطق جنوبی برای انتقال پساب پیش‌بینی شده است، این اقدام یکی از نقاط قوت عملکرد دوره ششم مدیریت شهری محسوب می‌شود و شاید این دقت نظر در گذشته وجود نداشته است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین اضافه کرد: برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌هایی از جمله فیروز بهرام و اکباتان در غرب و شرق تهران جهت انتقال پساب، برنامه‌ریزی صورت گرفت تا اقدامات لازم انجام شود و بودجه مناسبی نیز به آن اختصاص یافت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها