|
کدخبر: 322534

بورس امروز / بازار بورس / سقوط بورس

خودرویی‌ها در بورس کولاک کردند/ سرخ پوشی بورس ادامه دارد ؟

در پایان جلسه معاملات امروز در بازار سهام، شاخص کل با افزایش ۱۳۵۰ واحد به مقدار ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار واحد رسید.

اقتصاد خودرویی‌ها در بورس کولاک کردند/ سرخ پوشی بورس  ادامه دارد ؟

در پایان جلسه معاملات روز دوازدهم اسفند ماه سال ۱۴۰۲، شاخص کل با افزایش ۱۳۵۰ واحد، یک روز با رونق کم را پشت سر گذاشت. شاخص کل به مقدار ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار واحد ایستاده بوده و یک رشد کم رمق را تجربه کرد.

روز سخت پالایشی‌ها

در جریان معاملات امروز، نمادهای پالایشی وضعیت چندان دلچسبی نداشتند و نماد شتران با نرخ ۳۲۱.۸ تومان نزدیک به مثبت ۲ درصد دادوستد ۴۱ میلیون سهم را پشت سر گذاشت که در این میان خرید حقیقی ۶۸ درصد و حقوقی ۳۲ درصد بوده است.

شپنا دیگر نماد پالایشی است که با نرخ ۵۶۰ تومان نوسان مثبت را تجربه کرد و حجم معامله آن به ۲۸ میلیون سهم رسید. بیش از ۹۲درصد از معاملات این نماد توسط حقیقی‌ها انجام شد.

نماد پالایشی شبندر دیگر نمادی بود که در میان حقیقی‌ها پرطرفدار ظاهر شد. این نماد با نرخ ۱۰۸۵ تومان نوسان منفی داشت و حجم معامله آن به ۱۲ میلیون سهم رسید. در جریان معاملات حقیقی ۷۳ درصد و حقوقی ۲۷ درصد این نماد را داد و ستد کردند.

شبریز هم به عنوان یکی دیگر از نمادهای پرطرفدار پالایشی حجم معامله ۱ میلیونی را تجربه کرد و با نرخ ۱۲۷۴ تومان با نوسان منفی داشت.

خودرویی‌ها سراسر سبزپوش

در جریان معاملات امروز نمادهای خودرویی در صدر مثبت سازان شاخص قرار داشتند. گروه‌های خودرویی در میان استقبال سرمایه‌گذاران امروز سراسر سبزپوش بودند. در این میان نماد خودرو با نرخ ۳۱۲ تومان در مثبت ۵ درصد دادوستد شد و ۳۱۴ میلیون سهم را پشت سر گذاشت و با صف خرید بیش از ۵۰۰ میلیونی رو به رو شد.استقبال حقیقی‌ها از نماد خودرو ۷۴درصد و حقوقی‌ها ۲۳درصد بود.

بورس۱

خساپابه عنوان دیگر نماد خودرویی که در امسال چندان وضعیت مناسبی نداشت در جریان معاملات امروز با نرخ ۲۷۱.۹ تومان در مثبت ۵ درصد دادوستد شد و ۳۳۲ میلیون سهم را ثبت کرد. در روند معاملات این نمادخرید حقیقی ۵۱ درصد و حقوقی ۴۹ درصد بود.

نماد خگستر در معاملات امروز بازار سرمایه با نرخ ۵۲۶.۸ تومان رشد بیش از ۶.۵ درصدی را تجربه کرد و حجم معامله آن به ۱۶۷ میلیون سهم رسید. حقیقی ۹۳ درصد این نماد را خریداری کردند.

خزامیا دیگر نماد خودرویی بورس با پشت سر گذاشتن حجم معامله ۶۱ میلیونی برروی نرخ ۴۶۸ تومان در مثبت ۲.۵ درصد معامله شد. برای نماد خرید حقیقی ۷۳ درصد و حقوقی ۲۷ درصد بود.

نماد خپارس درمعاملات امروز بازار سهام با نرخ ۱۱۰.۱ تومان در مثبت ۳ درصد حجم معامله ۱۱۸ میلیونی داشت. سرمایه‌گذاران حقیقی ۸۹ درصد این نماد را خریداری کردند و ۱۱درصد باقی مانده به حقوقی‌ها رسید.

در جریان معاملات امروز نماد خبهمن با نرخ ۲۰۷ تومان در مثبت ۲.۵ درصد حجم معامله ۳۲ میلیونی داشت و ۹۳درصد آن به خریداران حقیقی رسید.

نمادهای منفی همچنان پیشرو

در جریان معاملات امروز بازار سهام، تعداد نمادهای مثبت ۲۳۶ نماد و تعداد نمادهای منفی ۵۴۰ نماد بوده است.

بورس۲

منفی‌ و مثبت‌های تاثیرگذار بازار

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه مشخص شد که نماد «خودرو» با ۱۰۸۴ واحد و نماد «فملی» با ۸۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار داشتند و نماد «فولاد» با ۹۳۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته است.

گفتنی است، ارزش معاملات بازار بورس در پایان معاملات امروز به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

منبع: اکونگار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها