|
کدخبر: 320559

بازار بورس / پیش بینی بورس / بورس امروز

تداوم خروج سرمایه از بورس / ریزش بازار سهام ادامه دارد؟

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران برای سومین روز متوالی ریزش کرد و فاصله آن با مرز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بیشتر شد.

اقتصاد تداوم خروج سرمایه از بورس / ریزش بازار سهام ادامه دارد؟

برای پیش بینی بازار سهام امروز، به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه توجه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل با ۱۱ هزار و ۷۸۷ واحد کاهش داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز با ۴ هزار و ۹۸۱ واحد پایین آمد. همچنین، شاخص کل فرابورس با ۲۱۴ واحد کاهش و شاخص هم وزن فرابورس نیز با ۸۰۷ واحد کاهش داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت لنت ترمز ایران (خلنت)، شرکت افست (چافست) و شرکت محور سازان ایران خودرو (خوساز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع بهداشتی ساینا (ساینا)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وپاسار (بانک پاسارگاد)، دکوثر (شرکت داروسازی کوثر) و سدشت (شرکت سیمان دشتستان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) و شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۴۷ نماد صف خرید داشتند و ۵۵ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۶۳ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۸ درصدی به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

صف-های-بورس-۲۵-بهمن

پیش بینی بورس امروز

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران برای سومین روز متوالی ریزش کرد و فاصله آن با مرز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بیشتر شد. نمادهای وپاسار، وبملت، فولاد، شپنا، شستا و شبندر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

همچنین برای هشتمین روز متوالی، شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از وبلمت، نمادهای وپاسار، تفارس، تکاردان، دی، خساپا، خفولا، ذوب و دسینا در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای اخابر، فنر، کرومیت، بیوتیک و ناما بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به روز قبل به ۴ هزار و ۷۴ میلیارد تومان رسید.

بنابراین، بازار در هفته اخیر نه تنها شاهد ریزش شاخص بود بلکه با تداوم خروج سرمایه مواجه بود. بنابراین بازار نشانه‌ای از رشد ندارد. در مقابل به نظر می‌رسد اخباری مانند سود ۳۰ درصدی اثر منفی مهمی بر بازار سرمایه داشته است. ریسک‌های بازار نیز کاهش نداشته است. در چنین شرایطی نمی‌توان در انتظار رشد بازار بود.

تاثیر خروج سرمایه از بازار بورس

خروج سرمایه از بازار بورس می‌تواند تاثیرات مختلفی روی اقتصاد و بازار سرمایه داشته باشد. برخی از تاثیرات احتمالی شامل موارد زیر می‌باشد:

۱. کاهش قیمت سهام: خروج سرمایه می‌تواند باعث کاهش قیمت سهام شرکت‌ها و نوسانات بیشتر در بازار بورس شود.

۲. کاهش اعتبار: خروج سرمایه ممکن است منجر به کاهش اعتبار و تأثیر منفی بر روند رشد اقتصادی شود.

۳. کاهش حجم معاملات: خروج سرمایه می‌تواند باعث کاهش حجم معاملات در بازار بورس شود که این می‌تواند منجر به کاهش نرخ رشد بازار سرمایه شود.

۴. تضعیف ارزش پول محلی: خروج سرمایه ممکن است باعث تضعیف ارزش پول محلی و افزایش نرخ تورم شود.

۵. تأثیر بر سرمایه‌گذاران: خروج سرمایه ممکن است باعث نگرانی و افزایش ریسک برای سرمایه‌گذاران شود و آنها را از سرمایه‌گذاری در بازار بورس منع کند.

به طور کلی، خروج سرمایه از بازار بورس می‌تواند تأثیرات منفی بر روند عملکرد اقتصاد و بازار سرمایه داشته باشد و نگرانی‌های جدی برای سرمایه‌گذاران و اقتصاد کلان به همراه داشته باشد.

منبع: اکو ایران
  • ناشناس ارسالی در

    سقوط بورس مبارک باد . خاندوزی ، فرزین و عشقی

  • ناشناس ارسالی در

    دربین بازارهای ۵ گانه تنها بورس است دولت درآن تسلط دارد از صدر تا ذیل آن دخالت م ی‌کند تا بتواند چند درصد تورم مهار کند ب ادیگر بازارها سوداگری دلالی وکنترل نقدین گی آن توان مقابله ندارد وبا دستورالعملها ساعتی امر نهی در بخش تولید قیمت گذاری آ ن عملا بستر رانت را هم برای این جماعت فر اهم می کند.‌..

  • زارع ارسالی در

    اقا چرا هیچ کسی پای چارت نمیشینه حقوقیها ی که 80 درصد سهام دستشون بازار رو دارن م یارن پایین دستور دارن انگار سهام رو نابو د کنن وقتی شرکتی تولید داره صادرات داره معنی نداره قیمت سهامش افت کنه بعد برای 2 0درصد 50درصد شفاف سازی میخواد اگر بالا ب ره ولی وقتی سهام انقدر ریزش میکنه ناظر ک جاست که شفافیت بخواد علت ریزش چیه همش شد ه اختلاس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها