|
کدخبر: 322297

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

بورس باز هم سقوط کرد / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲،۱۶۳،۷۵۷ واحد رسید. این عدد نشانگر یک افت بیش از ۱ هزار واحد نسبت به روز قبل است که منجر به کاهش قابل توجهی در ارزش کل بازار می‌شود.

اقتصاد بورس باز هم سقوط کرد / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۹ اسفند ماه، بازار بورس تهران با شاخص کل مواجه به کاهش قیمت‌ها بود و ارزش سهام در آن روز کاهش یافت. این امر منجر به تغییر رنگ بسیاری از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز نشانگر کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی سهم است و به این ترتیب نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت احتمالاً ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران است که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس ممکن است ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشند که تأثیر قابل مشاهده‌ای بر بازار سرمایه دارند.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک ۱ هزار واحد ریخت. نمادهای بورسی مانند فولاد، مبین، شپنا، شتران، بفجر، میدکو و شبندر تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش بیشتر شد تا با رشد ۱۱۵۶ واحدی به ۷۳۹ هزار و ۷۹۷ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۰۶۲,۱۱۴.۸۹۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۹,۲۳۵.۳۴۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۶۲۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، بپاس، انتخاب، ارفع، کگهر، فزر و شبصیر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار : اختیاری شدن فعالیت بازارگردان‌ها مساله اصلی است که باید به آن بپردازیم و در خصوص نحوه برخورد با دارایی ناشران و سهامداران عمده‌ای که فعالیت بازارگردانی آن‌ها اختیاری می‌شود تصمیم درستی اتخاذ کنیم و اقدامات به صورت ‌مرحله به مرحله اجراء شود.

رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه: تقویت سامانه‌های بازار سرمایه یکی از اهداف همیشگی سازمان بورس و اوراق بهادار است.

یک تحلیلگر بازار های مالی: بازار سرمایه نقش مهمی در جذب سرمایه و کنترل نقدینگی داشته و ابزارهای متنوعی را برای جذب سرمایه فراهم کرده است.

یک کارشناس حوزه انرژی: برگزاری میزهای صنعت و انتشار اخبار آن موجب اطلاع سهامداران، مسئولان و مدیران در خصوص آخرین مشکلات صنعت و رفع برخی چالش‌ها می‌شود.

 علت تاخیر سفارش گیری بازارهای فرابورس

پیرو اطلاع رسانی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، علت تاخیر سفارش‌گیری بازارهای فرابورس اعلام شد.

در خصوص جزئیات تاخیر سامانه معاملاتی فرابورس، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اعلام کرد: به علت بروز اشکال فنی در زیرساخت سامانه معاملات، سفارش‌گیری بازارهای فرابورس ایران در ساعت ۸:۲۵ و ۸:۴۵ آغاز نخواهد شد. ساعت شروع سفارش‌گیری و انجام معاملات در بازارهای فرابورس متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

فرصت‌سازی بازار سرمایه برای نهضت ملی مسکن

مهدیار اسماعیلی گفت: اساس قانون جهش تولید مسکن، صندوق ملی مسکن مکلف است به طرق مختلف نسبت به تخصیص و تجهیز منابع مربوط به ساخت و نهضت ملی مسکن اقدام کند.

بازار سرمایه یکی از روش‌های بهینه‌سازی در عملیات ساخت، خرید فولاد و سیمان در مقیاس بالا به منظور بهره‌مندی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

  • ناشناس ارسالی در

    این همه حق الناس مردم کی باید جواب بده ه مه چیز داره شارپی میره بالا از خودرو گرف ته تا بقیه بورس روز به روز داره سقوط میک نه

  • خان داداش ارسالی در

    متاسفانه چون سطح سواد مالی اغلب افراد در بورس ایران پایینه، بجای تحلیل داده‌های واقعی ، ب دهن بینی می‌پردازند و مهمتری ن جایی ک ب این شایعات خاله زنکی دامن میز نه ، همین فضای مجازی و سایت‌های بی در و پیکره ک هر روز از یک فرد نادان جدید ب عن وان کارشناس ، رونمایی میکنند
    مردم بیچاره و البته بیسواد هم با خواندن همین تحلیل‌های آبکی ، هر روز قسمتی از دارایی خودشون رو از دست میدن و در پایان هفته ب جای چاره اندیشی و جلوگیری از تکرار این ا فتضاح ، ساده‌ترین راه ، ک انداختن تقصیر گردن دیگرانه، رو انتخاب میکنن ، چرا ک او ن شخص یا سازمانی ک همه‌ی کاسه کوزه‌ها سر ش شکسته غایبه و نمیتونه از خودش دفاع کنه

  • حسینی ارسالی در

    دل آدم به حال آنهایی میسوزد، که در انتظا ر رشد بورس هستند. من سه سال کارم این بود .ووقتی روز شمار تغییرات بورس رااز اردیبه شت ۴۰۲ با۲ ماه قبل مقایسه کردم دیدم در ط ول یکسال ۳۰۰ میلیون ضرر کردم. فورا سرمای ه را کشیدم بیرون وسپرده کردم. حالا هرروز با خیال راحت بورس را نگاه میکنم.وراحت م یگم به درک!!

  • ناشناس ارسالی در

    نفرماییدسقوط ،. بفرمایید صعود تا عشقی دزد خوشحال بشه.

  • محمد ارسالی در

    دزدی پشت دزدی ،بخورید ایشالله زهر بشه و از حلقوم خودتون و بچه هاتون بیاد بیرون

  • سالار ارسالی در

    مگر با این مسئولین بی کفایت و بی تدبیر و گلو گشاد جز سقوط کل مملکت انتظار دیگه ا ی هم میشه داشت ؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها