|
کدخبر: 321686

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

صعود پر قدرت بورس بعد از انتخابات / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۲ اسفند ماه، شاخص کل بورس تهران به افزایش بیش از ۳۱ هزار واحد دست یافت و به سطح ۲,۰۸۶,۷۸۵ واحد رسید. همچنین، ارزش کلی بازار بورس نیز نسبتاً افزایش یافت.

اقتصاد صعود پر قدرت بورس بعد از انتخابات / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۲ اسفند ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت. این روند باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام در صفحه نمایش شد و آنها به رنگ سبز در آمدند. رنگ سبز در نمادها نشانگر این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۱۲ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، شپنا، شبندر، شتران، وغدیر، حکشتی و خودرو تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۱۰۶۷۲ واحدی به ۷۲۴ هزار و ۸۴۵ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۳۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۲,۳۸۶,۵۳۰.۴۰۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۶,۳۱۹.۰۶۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۱.۶۰۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، خاور، هرمز، وسپهر، خدیزل، فزر و فصبا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

 دبیرکل کانون کارگزاران: حاکمیت‌ شرکتی باید به نحو گسترده‌ای در همه سطوح ناشران، نهادهای مالی و تمام شرکت‌هایی که به نوعی با بازار سرمایه در ارتباط هستند به اجرا درآید.

یک کارشناس بازار سرمایه: فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی در بازار سهام باعث افزایش حجم معاملات، شفافیت بیشتر بازار و همچنین تصمیم‌گیری بهینه برای سرمایه‌گذاری می‌شود.

یک تحلیلگر بازارهای مالی: مصوبه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص حد نصاب صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری در اوراق سپرده خاص، فضای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت صندوق‌ها در این اوراق را بهبود می‌دهد.

 ۲۹ ناشر، کنفرانس پرسش و پاسخ برگزار کردند

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاکنون ۲۹ ناشر اقدام به برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ کردند که تنها یک ناشر موفق به این امر نشده که پس از انتشار صورت‌های مالی میان‌ دوره‌ای ۶ ماهه حسابرسی شده، آن را در دستور کار قرار خواهد داد.

فرصت دریافت سود سهام عدالت متوفیان در سال ۱۴۰۲ تمدید شد  

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از تمدید یک هفته‌ای برای دریافت سود سهام عدالت متوفیان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

  • ناشناس ارسالی در

    این صعودها هم رانت میخواد که قبلش بخری ک ه برای ما مردم‌عادی نیست

  • مهدی ارسالی در

    روش جدید به خاک سیاه نشاندن مردم درآستان ه سال جدید !!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    راجب صعود پر قدرت سکه و دلار و ماشینم بن ویس پررو!

  • مردم ارسالی در

    نه برادر، بهتره بگی صعود پرقدرت ***(به ج ای بورس) بعد از..😂

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها