|
کدخبر: 321800

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

صعود آتشفشانی در بورس / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۳ اسفند ماه، شاخص کل بورس تهران افزایش قابل توجهی داشت و به سطح ۲,۱۴۷,۰۱۰ واحد رسید. این افزایش بیش از ۶۰ هزار واحد بود. همچنین، ارزش کلی بازار بورس نیز نسبتاً افزایش یافت. این افزایش نشان دهنده روند مثبت و رونقی است که در بازار بورس تهران در آن تاریخ صورت گرفته بود.

اقتصاد صعود آتشفشانی در بورس / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۳ اسفند ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت. این روند باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام در صفحه نمایش شد و آنها به رنگ سبز درآمدند. رنگ سبز در نمادها نشانگر این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این روند ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند اخبار اقتصادی مثبت، رشد شرکت‌ها، یا تقاضای بالا از سهام باشد. این اطلاعات نشان می‌دهد که در روز ۱۲ اسفند ماه، بازار سرمایه در بورس ایران در حال رشد و رونق بود.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۳۰ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فملی، فولاد، شپنا، شبندر، شستا، شتران و وغدیر تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۱۵۵۵۸ واحدی به ۷۴۰ هزار و ۲۱۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۶۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۴۸۳۶۴۲.۹۴۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۷۹,۹۵۲.۰۷ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۱.۳۲۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، خاور، زاگرس، شگویا، وسپهر ، هرمز و شاوان هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

 وزارت امور اقتصاد ودارایی: بررسی اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار از مهر ماه سال ۱۴۰۰ تا به امروز نشان می‌دهد که اقدامات متعددی در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری، تنوع بخشی به ابزارهای سرمایه‌گذاری، تامین مالی از مسیر بازار سرمایه، شفافیت معاملات و توسعه خدمات الکترونیک برای جامعه ۶۰ میلیونی سهامداری کشور عملیاتی شده است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار: تاکنون ۲۹ ناشر اقدام به برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ کردند که تنها یک ناشر موفق به این امر نشده که پس از انتشار صورت‌های مالی میان‌ دوره‌ای ۶ ماهه حسابرسی شده، آن را در دستور کار قرار خواهد داد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک: پس از اقدام به مطالعات کارشناسی و مذاکره با فعالان بازار سرمایه به ویژه «سکوهای تأمین مالی جمعی» و همچنین فرابورس، در نهایت ضمانت‌نامه جدیدی با عنوان «ضمانت‌نامه تأمین مالی جمعی» که شباهت زیادی با ضمانت‌نامه اعتباری سنتی صندوق دارد، طراحی شد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از تمدید دریافت سود سهام عدالت متوفیان تا ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ خبر داد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران: ابزارهای تامین مالی حوزه مسکن به منظور جذب نقدینگی و مشارکت حداکثری مردم از مسیر بازار سرمایه باید متنوع‌تر شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور: با تلاش های صورت گرفته در سنوات اخیر سهم مالیات در تامین بودجه عمومی کشور از ۳۰ درصد به ۵۰ رسیده که رشد ۲۰ درصدی دستاورد بزرگ و آرزوی دیرین نظام مالیاتی کشور بوده است.

 آمار شاخص‌های بازار سرمایه در هفته‌ دوم اسفند ماه

تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته بیش از ۲۸۶ هزار نفر بوده است.

برگزاری مجامع الکترونیک ۴۷ ناشر تا نیمه اول اسفند ۱۴۰۲

بر اساس آمار منتشره توسط سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از ابتدای دی ماه تا نیمه اسفند ۱۴۰۲، تعداد ۴۷ ناشر مجامع خود را به صورت الکترونیک از بستر سامانه درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک «دیما» برگزار کردند.

خرید ۱.۳ درصد برق مصرفی از طریق بورس انرژی

معاون بازار برق ایران گفت: در ۱۰ ماه ابتدای سال جاری حدود ۱.۳ درصد برق مصرفی از معاملات بورس انرژی و حدود ۱۲.۲ درصد از طریق انعقاد قراردادهای دوجانبه تامین و مابقی مصارف یعنی حدود ۵.۶۸ درصد از طریق بازار برق خریداری شد.

حمیدرضا باقری با اشاره به این که تا ابتدای سال جاری، صرفاً مصرف‌کنندگان صنعتی بالای ۵ مگاوات امکان و اجازه حضور در معاملات خارج از بازار (معاملات بورس انرژی و قراردادهای دو جانبه) را داشتند، اظهار کرد:‌ از ابتدای سال جاری و با ابلاغ دستورالعمل توسعه معاملات برق در بورس انرژی توسط وزیر نیرو، امکان حضور تمامی مشترکان با قدرت قراردادی بالای یک مگاوات در بورس انرژی ایجاد شد.

وی افزود:‌ بر اساس برآوردهای صورت گرفته، میزان نیاز مصرف کنندگان با قدرت قراردادی بالای یک مگاوات، در حدود ۹۰ میلیارد کیلووات ساعت برآورد می‌شود که امکان خرید برق مورد نیاز خود از بورس انرژی و قراردادهای دو جانبه را دارند.

معاون بازار برق ایران بیان کرد:‌ بر اساس آمار ثبت شده در سامانه‌های شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی ماه در مجموع بیش از ۴۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در معاملات خارج از بازار توسط مصرف کنندگان بالای یک مگاوات خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا پایان سال جاری به حدود ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت برسد و مصرف کنندگان مذکور بیش از ۵۵درصد از برق مورد نیاز خود را از معاملات مذکور تامین کنند.

باقری ادامه داد:‌ در مقایسه با کل برق مصرفی کشور، در ۱۰ ماه ابتدای سال جاری حدود ۱.۳درصد برق مصرفی از معاملات بورس انرژی و حدود ۱۲.۲درصد از طریق انعقاد قراردادهای دوجانبه تامین و مابقی مصارف یعنی حدود ۵.۶۸ درصد از طریق بازار برق خریداری شد.

  • حسینی ارسالی در

    طبل روز خوش بورس به صدا درآمد !! ولی مرد م فراموش کنند، چون این طبل در طول سال گذ شته بارها به صدا درآمده. فقط تازمانی که حسابها قابل توجه شود، وبعد در ظرف یک روز خلق خوشتان تباه می شود وشما باز نخواهید فهمید که چی شد!! رانت خوارها، نوسان گیر ها و ژنهای خوب منتظرند!!!

  • اکبببر ارسالی در

    دوباره دارن خر داغ میکنن هیچ خبری نیست ف ریب نخورید
    فقط دلار و طلا سرمایه گذاری امن و بدون ریسک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها