|
کدخبر: 320394

زمین رایگان/زمین دولتی/مسکن

جزییات جدید از واگذاری زمین رایگان

معاون بازسازی بنیاد مسکن، درباره شرایط جدید دریافت زمین رایگان اعلامات کرد. وی اظهار داشت: "روند پرداخت تسهیلات ساخت و نوسازی واحدهای مسکن روستایی توسط بانک‌ها در حال حاضر خوب پیش رفته است، اما هنوز برخی کم کاری‌ها در این حوزه وجود دارد که باید اصلاح شود.

اقتصاد جزییات جدید از واگذاری زمین رایگان

مجید جودی، در این بیانیه، معاون بازسازی بنیاد مسکن اشاره کرده است که پرداخت تسهیلات ساخت و نوسازی واحدهای مسکن روستایی توسط بانک‌ها به طور کلی به خوبی پیش رفته است، اما هنوز برخی نقص‌ها و کمبودها در این زمینه وجود دارد که باید رفع شوند.

به گفته وی بنیاد مسکن طبق دستور وزیر راه وشهرسازی سیاست‌های را برای مهاجرت معکوس به روستاها در نظر گرفته است به طوری که برای متقاضیانی که قصد بازگشت به روستاها را دارند اقدام به پرداخت‌تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی می‌کند.

وی افزود: در صورتی که متقاضیان قصد بازگشت از شهر به روستاها را دارند بنیاد مسکن یک قطعه زمین همراه با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان اهدا می‌کند. در صورتی که بانک‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت کنند روند بازگشت متقاضیان به روستاها رونق گرفته و ما شاهد بهبود وضعیت مهاجرت معکوس خواهیم بود.

معاون بازسازی بنیاد مسکن تاکید کرد: باید تمامی بانک‌ها در این زمینه همکاری کنند و دولت در صورت عدم همکاری آن‌ها اقدام به کاهش قدرت اعتبار دهی آن‌ها و یا افزایش سرمایه بانک‌های همراه کند.

وی تاکید کرد: این تسهیلات به متقاضیان با شرایط جدید پرداخت می‌شود و افرادی که قصد مهاجرت معکوس دارند زمین رایگان اعطا می‌شود و برای متقاضیانی که فرم ج آن‌ها قرمز باشد هم این تسهیلات اعطا می‌شود.

دولت در طرح مسکن صنعت شهر، که از چند ماه قبل در شهرهای مختلف کشور آغاز شده است، قصد دارد به کارکنان و کارگرانی که در طول سال‌های طولانی کار کرده‌اند اما هنوز خانه دار نشده‌اند، مسکنی ارائه دهد.

در همین رابطه ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده است که دولت برای تامین مسکن کارکنان صنایع، احداث شهرک‌هایی تحت عنوان صنعت‌شهر را در دستور کار قرار داده، این سکونتگاه‌ها با طراحی فاخر و استفاده از فناوری‌های نوین ایجاد می‌شود.

او می گوید: اولین پروژه ای که در این زمینه کلید خورد مربوط به صنعت شهر ماهشهر بوده که این پروژه در اوایل شهریور ماه  در زمینی از یک مجموعه ۶۰۰ هکتاری کلنگ‌زنی شد.

مالکی بیان کرد: در طرح صنعت‌شهرها، مدیریت ساخت بر عهده صنایع قرار می‌گیرد و به این ترتیب صنایع به دولت در ساخت و تامین مسکن کمک می‌کنند و از جمله مهم ترین مزیت این طرح،  استفاده از تسهیلات صنایع برای مسکن کارکنان در طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود که شرکت‌ها و صنایع در تهیه طرح مشارکت می‌کنند و با توجه به ذائقه کارکنان و توان تخصصی خود از مرحله تهیه تا ساخت را بر عهده می‌گیرند.

وی افزود: اخیرا در یزد ساخت واحدهای ویلایی برای کارگران صنایع آغاز شده است.

مسکن-مهر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: با توجه به اینکه سهم تامین زمین برای کل پروژه مسکن مهر در سازمان ملی زمین و مسکن حدود یک میلیون واحد بود، تامین زمین برای بیش از ۱۰۰ هزار واحد تنها در یک بخش یا صنف تا کنون عدد خوبی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص استفاده از اراضی بانک‌های دولتی برای تامین زمین در نهضت ملی مسکن گفت: اموال بانک‌ها شامل دو بخش می‌شود که دسته اول، سرمایه خود بانک بوده و متعلق به دولت است که اگر در این حوزه زمین و ملکی شناسایی شود، در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: طلا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها