|
کدخبر: 318271

مسکن مهر/وزیر راه/مسکن

مسکن مهری ها بخوانند/خبر خوش وزیر راه به این افراد

از تعداد ۲۴۰ هزار مسکن مهر باقیمانده که از دولت قبلی به ارث رسیده بود، سعی می‌شود تا سال آینده، بقیه این واحدها به متقاضیان تحویل داده شوند.

اقتصاد مسکن مهری ها بخوانند/خبر خوش وزیر راه به این افراد

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۶۰ هزار قرارداد در سامانه خودنویس منعقد شده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند. این سامانه برای ثبت قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان فعالیت می‌کند. این قراردادها معتبر و قابل استناد است. امیدواریم این سامانه در امر کاهش قیمت مسکن موثر باشد. تکمیل مسکن‌های مهر دنبال می‌شود و این تعداد از ۱۱۳ هزار عبور کرده و کار با سرعت خوبی جلو می‌رود. ۲۴۰ هزار مسکن مهر باقیمانده به این دولت به ارث رسیده بود و تلاش می‌کنیم مابقی این مسکن‌ها در سال آینده تحویل متقاضیان شود.

بهمن بابایی روز شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان آستارا که با حضور فرماندار و مسئولان مرتبط برگزار شد، اظهارکرد: تکمیل مسکن مهر از جمله تاکیدات دولت است و  برای جمع بندی و بستن پرونده این پروژه نیازمند برنامه ریزی درست هستیم تا شاهد نارضایتی مردم نباشیم.

وی افزود: مشکل مسکن مهر اقشار کم درآمد از جمله مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی که آنها توان واریزی مبالغ مربوطه را ندارند باید سریعتر حل شود زیرا همین امر و ضعف آنان در پرداخت سهمشان موجب طولانی شدن زمان انتظار و عدم پیشرفت فیزیکی پروژه شده است.

بابایی ادامه داد:‌ در طرح نهضت ملی مسکن هم سه هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این میزان برای تعداد محدودی جانمایی شده و فاصله زیادی تا برنامه داریم و امیدواریم بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان بیان کرد: از کل نام نویسی ها فقط ۵۰ درصد واریزی داشته اند و اگر واریزها در زمان معین انجام نشود بعد از سه بار اخطار مجبور به جایگزینی نفر دیگری هستیم.

 وی در ادامه به مردم بویژه دهک های بالای جمعیتی توصیه کرد : واریزی های خود را در اسرع وقت انجام دهند.

بابایی افزود: مردم باید در مجموع رقمی بالغ بر هشت میلیارد ریال واریزی داشته باشند که در دهک های پایین جامعه مانند کمیته امداد و بهزیستی با آورده هایی ناچیز مواجهیم و دستگاهای مرتبط باید در این خصوص با این اقشار همراهی و کمک کنند.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده بانک مسکن باید آورده ها را به بانک ملی تحویل دهد تا سریع تر بتوانیم با همکاری بین دستگاه ها در راستای به ثمر رساندن پروژه مسکن ملی گام برداریم.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان آستارا اظهار کرد: پیشرفت پروژه مسکن ملی را قابل قبول ندانست و گفت: باید به قولی که به مردم داده ایم پای بند بوده و خانه هایشان در اسرع وقت تحویل دهیم.

محمدرضا شهاب زاده افزود: پروژه مسکن مهر در شهرستان آستارا ۹۰۰ واحد است که بخشی از آن هنوز به مردم تحویله نشده و باید همه تلاش خود را انجام دهیم که کار سریعتر به انجام برسد.

وی در خصوص طرح مسکن ملی اظهار کرد: مسکن ملی در این شهرستان در قالب ۶۱۲ واحد در سه فاز ۲۰۴ واحدی انجام می شود و عدم هماهنگی بین دستگاه ها باعث به تاخیر افتادن این پروژه می شود.

فرماندار شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: متاسفانه پروژه مسکن مهر شهرستان آستارا بعد از گذشت سالها که مردم در انتظار خانه های خود هستند هنوز به سر انجام نرسیده است و ما به عنوان مسئولان شهرستان باید اقدام موثری در این راستان انجام دهیم.

وی بیان داشت: طولانی شدن زمان اتمام کار در این پروژه باعث گرانی اقلام و مصالح شده است و در این رابطه مردم ضرر می کنند و همانطور که همه می دانیم اغلب کسانی که در انتظار مسکن مهر هستند از اقشار کم درآمد و مستاجرین هستند و ما موظفیم سرپناه آنها را تحویل دهیم.

 

 

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها