|
کدخبر: 318174

تسهیلات/صنایع دستی/گردشگری

اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تسهیلات به هنرمندان این استان

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان زنجان اعلام کرد که تسهیلاتی به هنرمندان صنایع دستی این استان پرداخت شده است و این تسهیلات به آنها کمک کرده است.

اقتصاد اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تسهیلات به هنرمندان این استان

سید میکائیل موسوی گفت: در طول نه ماه اول سال جاری، حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع تبصره ۱۸ و متمم آن به هنرمندان صنایع دستی استان زنجان پرداخت شده است. او افزود: این تسهیلات به منظور حل مشکلات و رفع موانع فعالان صنایع دستی استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده در راستای سرمایه در گردش هنرمندان و ایجاد کارگاه‌ها ارائه شده است، گفت: تسهیلات کمک‌کننده فعالان بوده و توانسته گره‌گشای کار آنان باشد. 

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اذعان کرد: گرانی مواد اولیه در رشته‌هایی همچون مس و ملیله که هنرمندان زیادی نیز در این رشته‌ها فعالیت دارند، بیشتر شده است اما تسهیلات ارائه شده بخشی از این مسائل و خرید تجهیزات مورد نیاز کمک کرده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه متقاضیان استقبال خوبی برای دریافت تسهیلات دارند، گفت: صندوق کار آفرینی‌امید استان تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کرده و همراهی خوبی با هنرمندان دارد.

موسوی اذعان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، نسبت به معرفی واجدین شرایط در رشته‌هایی نظیر گلیم بافی، خیاطی در منزل و غیره برای دریافت تسهیلات مربوطه هنرمندان را همراهی کرده و به دستگاه متولی اقدام می‌کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه ای برای گسترش و آشنایی فرهنگ کشور ایران، برای گردشگران داخلی و خارجی باشد. 

او با بیان اینکه تولیدات صنایع‌دستی در این نمایشگاه بسیار فاخر است، افزود: به نظر می‌رسد که دولت باید برای اشتغال بیشتر و صادرات صنایع دستی بهتر کمک کند تا تولیدات و محصولات هنرمندان این بخش به فروش برسد. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید کمک کنیم تا بتوانیم بخش صادرات صنایع دستی را قوی‌تر و قسمت بازرگانی آن را فعال‌تر کنیم تا مشکلات تولیدکنندگان این عرصه حل شود. 

پاک‌فطرت ادامه داد: همچنین مشکلاتی هم در بحث اشتغال‌زایی صنایع دستی وجود دارد که به نظر می‌رسد دولت باید به این عرصه توجه بیشتری داشته باشد. 

او تصریح کرد: یکی از مشکلات در موضوع تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر است که به نظر می‌رسد شهرداری شیراز باید در سطح شهر این نوع نمایشگاه‌ها که می‌تواند گردشگری را رونق دهد، بیشتر تبلیغ کند. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر گردشگری‌های مختلف اعم سلامت، مذهبی و… رونق پیدا کند، این صنعت می‌تواند اشتغال بسیاری را در شهرها و روستاها ایجاد کند.

مهر اصالت ضامن ورود به بازارهای بین الملل / بازار صنایع دستی پولساز می شود

اصالت صنایع دستی یعنی حفظ و حمایت از هنرها و فرهنگ سنتی همچنین ارتقاء کیفیت و استانداردهای تولید است.

مهر اصالت ضامن ورود به بازارهای بین الملل / بازار صنایع دستی پولساز  می شود
 
منبع: موج رسا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها