|
کدخبر: 316079

صنایع دستی/تسهیلات/وام پشتیبانی

پرداخت ۹۰ میلیارد تسهیلات پشتیبانی به هنرمندان این استان/وام اشتغال با سود ۱۲ درصد داده میشود

بر این اساس یک‌ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات ۱۴۰۰ همچنین سال ۱۴۰۱ نیز ۹۰ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شده است.

اقتصاد پرداخت ۹۰ میلیارد تسهیلات پشتیبانی به هنرمندان این استان/وام اشتغال با سود ۱۲ درصد داده میشود

سید میکائیل موسوی گفت با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات اعطایی ۱۲ درصد بوده و ۶ سال تنفس پرداخت لحاظ شده است، به طور میانگین پرداختی ها در بازه زمانی بین چهار تا پنج سال انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات در راستای گره گشایی و کاهش مشکلات حوزه فعالان صنایع دستی استان اعطا شده است، اظهار داشت: این منابع برای ایجاد کارگاه ها و سرمایه در گردش هنرمندان و دیگر موارد مربوطه بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در زمان حاضر گرانی مواد اولیه به ویژه در رشته های مس و ملیله بیش از گذشته نمود دارد، ادامه داد: همین تسهیلات توانسته است به رفع بخشی از این مسائل و خرید تجهیزات مورد نیاز کمک کند.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان زنجان ادامه داد: برخی تسهیلات اعطایی وام پشتیبانی داشته و به معنی ایجاد اشتغال در واحد و یا کارگاه تولیدی است.

وی

موسوی با اشاره به اینکه تا کنون استقبال متقاضیان برای دریافت تسهیلات خوب بوده است، افزود: در زمان حاضر صندوق کار آفرینی امید زنجان این نوع تسهیلات را به متقاضیان در بازه رمانی کوتاهی پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: بخشی از تسهیلات حوزه مشاغل خانگی نیز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نرخ چهار درصد به متقاضی پرداخت می‌شود.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: این اداره کل همچنین نسبت به معرفی واجدین شرایط در رشته هایی نظیر گلیم بافی، خیاطی در منزل و غیره برای دریافت تسهیلات مربوطه به دستگاه متولی اقدام می کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها