|
کدخبر: 316997 سینا ستوده

اختصاصی گسترش نیوز؛

افتتاح نمایشگاه Hospitex / موتور صادرات تجهیزات پزشکی نیازمند سوخت کیفیت!

هشتمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی افتتاح شد.

اقتصاد افتتاح نمایشگاه Hospitex / موتور صادرات تجهیزات پزشکی نیازمند سوخت کیفیت!

نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی با حضور مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت صمت، رییس اداره صادرات تجهیزات پزشکی و رییس اتحادیه بیمارستان سازها  افتتاح شد.تکنولوژی دانش بشری سبب به وجود آمدن فضای متفاوتی از زندگی نسبت به گذشته و ظهور نیازهای نوینی برای بشریت شد. حل مشکلاتی نظیر هزینه زیاد اجرای بیمارستان ها نیازمند ارائه راهکارهایی به منظور استفاده صحیح از سیستم های ساختمانی و مصالح نوین جهت افزایش سرعت ساخت، دوام بیشتر ،سبک سازی ،مقاومت بیشتر در برابرزلزله و کاهش هزینه اجرا است.

صنعتی سازی در ساخت بیمارستان ها طراحی و ساخت بیمارستان ها به عنوان یکی از مهمترین بناهای عمومی و مکانی برای افزایش آسایش و بهبود شرایط جسمی و روانی بیماران همواره از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. به همین سبب در ساخت آن عملکرد و طراحی دست در دست هم میدهند و بکارگیری اصول و روش های فنی صحیح و پیشرفته در طراحی و ساخت، سبب بهبود کارایی و کیفیت بیمارستان ،افزایش عمر مفید و کاهش هزیته ها در زمان ساخت و بهره برداری آنها خواهد شد.این روش های پیشرفته ساخت شامل کلیه گروه های ساختمانی،معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی و …. میگردد.

در صنعتی سازی و پیش ساخته کردن بیمارستان ها میتوان با طراحی،ساخت و کنترل دقیق کلیه گروه های ذکر شده بیمارستان هایی با بهترین کیفیت و بیشترین کارایی را ساخت.در دهه های اخیر در اکثر کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان، صتعت بیمارستان سازی نیز در کنار سایر ساختمان ها در جریان صنعتی سازی ساختمان وارد شده است و با موفقیت هر چه بیشتر به روند خود ادامه میدهد.در سالهای اخیر این جریان در بسیاری از کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس نیز نتایج چشمگیر و قابل ملاحظه ای داشته است.

انطباق بیمارستان ها با استانداردها میتواند ارایه خدمات با کیفیت را تضمین کند. استانداردسازی ساخت و سازهای بیمارستانی و دارا بودن برنامه مدون منطبق با استاندارهای جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.بی شک بهره گیری از آخرین دستاوردهای حوزه صنعت بیمارستان سازی،تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی نقشی موثر و بی بدیل در نیل به این اهداف ایفا میکند و برای برگزارکننده بسی مغتنم خواهد بود.

شایان ذکر است عزم ملی برای هماهنگی نهادهای ذیربط و افزایش جلب مشارکت کنندگان این حوزه در جهت ساخت و تجهیز بیمارستان های ایمن با طراحی های نوآورانه و یکپارچه سازی و هماهنگی بین کلیه دستگاه ها و نهادهای مرتبط و فعال در حوزه ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات به منظور افزایش بهره وری منابع و خدمت رسانی بهتر به بیماران می باشد.

نمایشگاه-بیمارستان-سازی

عبدالناصر آزادبخت سرپرست دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت در حاشیه برگزاری نمایشگاه Hospitex درباره وضعیت تولید داخل تجهیزات پزشکی گفت: تولید در کشور ما موضوع پیچیده و با مشکلات بسیاری همراه است، در همین راستا وزارت صمت در بحث تولید مواد اولیه ، تامین ارز وارداتی و همچنین حمایت های تسهیلاتی از واحدهای تولیدی برنامه ها مدونی را در نظر گرفته است و امیدواریم با این اقدامات تولید داخل رونق بگیرد.

وی گفت: نمایشگاه Hospitex نسبت سال گذشته از لحاظ کیفی و کمی پیشرفت های بسیاری داشته است که این موضوع نوید این را می دهد که بیمارستان سازی به عنوان یک صنعت دانش بنیان رشد چشمگیری خواهد داشت و امیدواریم که وزارت بهداشت با همکاری وزارت صمت بتواند از ظرفیت این صنعت استفاده کند که هم شاهد کاهش ارزبری و همچنین رونق اشتغالزایی در کشور باشیم.

سرپرست دفتر صنایع تجهیزات پزشکی  و آزمایشگاهی وزارت صمت ادامه داد: برپایی این قبیل نمایشگاه ها باعث می شود که دستاوردها و پیشرفت های هر حوزه به معرض نمایش گذاشته شود و قابلیت شرکت ها یا تولیدکنندگان در چنین نمایشگاه هایی در معرض دید همگان قرار می گیرد.

وی درباره نقش بخش خصوص برای سرمایه گذاری در حوزه بیمارستان سازی گفت: وزارت بهداشت مسئول ساخت بیمارستان و نظارت بر این حوزه است. وزارت بهداشت با همکاری وزارت صمت، توانسته برای ساخت بیمارستان، تخت های بیمارستانی و امکانات رفاهی بیشتر در بیمارستان اقدامات بسیار خوبی انجام دهد و همین موضوع باعث شده فعالان حوزه بیمارستان سازی انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در پیدا کنند و با جدیت بیشتری در این حوزه ورود کنند.

در ادامه سید آصف مهدوی رئیس اداره صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی درباره معضلات صادرات در این حوزه گفت: در حوزه صادرات ما به دلیل تحریم هایی که وجود دارد در بحث انتقال پول مشکلاتی را داریم که موضوع بسیار مهمی است زیرا شرکت های صادرکنند و واردکننده با مشکل تامین ارز و برگشت پول مواجه هستند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی کیفیت و استاندارد شرکت های تولیدکننده است. متاسفانه شرکت های تولیدکننده بیشتر تمرکزشان بر بازار داخل است و در بازار خارجی به بهانه هزینه های بالا سرمایه گذاری نمی کنند. در صورتی اگر کیفیت و استانداردهای لازم را بالا ببرند و محصولاتی در حد بازار بین المللی تولید کنند می توانند هم از سود بیشتری برخوردار شوند و هم برای کشور ارزآوری کنند.

رئیس اداره صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی اظهار کرد:  ما در بحث بیمارستان سازی و تجهیز بیمارستان ها توانمندی های بسیار خوبی داریم اما در حوزه صادرات ضعیف عمل کردیم و همان طور که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است باید صادرات به یک میلیارد دلار برسانیم. در حال حاضر صادرات ما حدود ۳۰ میلیون دلار است و فاصله بسیار زیادی تا رقم مورد نظر وجود دارد که با داشتن تفکر صادراتی و اقدامات مناسب و همچنین رسیدن به استانداردهای جهانی می توانیم به این رقم دست پیدا کنیم.

مهدوی در پایان درباره میزان صادرات به کشورهای همسایه و اقدامات انجام شده در این راستا، گفت: اقدامات بسیار زیادی در این دولت برای بدست آوردن بازار هدف و کشورهای همسایه انجام شده، از جمله امضای تفاهمنامه با کشورهای عضو G5 ، که این موضوع باید پیگیری های لازم از هر دو طرف برای مبادلات تجاری انجام شود.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تجهیزات پزشکی، گفت: در حال حاضر ما به کشورهای مانند عراق، تاجیکستان، روسیه و کشورهای آسیای جنوب شرقی صادرات داریم که با رایزنی ها و اقداماتی که در حال انجام است تعداد این کشورها بیشتر خواهد شد و امیدواریم با این اقدامات صادرات کشور در حوزه تجهیزات پزشکی رونق بگیرد و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

لازم به ذکر است نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی، از تاریخ ۱۲ الی ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ از ۸ صبح الی ۱۵ عصر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان می باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها