|
کدخبر: 228535

مدیرتولید شرکت تک نوع خاورمیانه در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

چالش بزرگ فعالان تجهیزات پزشکی با دولت

حیدریان گفت: از آنجا که همکاری ما در بیشتر مواقع با بیمارستان های دولتی است در نتیجه یکی از چالش های عمده ما وصول مطالبات از دولت است.

صنعت و معدن چالش بزرگ فعالان تجهیزات پزشکی با دولت

امروزه صنعت تجهیزات پزشکی به عنوان یکی از محورهای اصلی سلامت کشور به شمار می رود. محصولات مرتبط با این صنعت به طور مستقیم با سلامتی مردم جامعه سر و کار دارند و از سوی دیگر صنعت تجهیزات پزشکی جزء محصولات راهبردی و حیاتی به حساب می آید. بنابراین حمایت از تولیدکنندگان این تجهیزات جزو وظایف اصلی دولت ها به شمار می رود و به طور قطع وجود هرگونه چالش در این عرصه مشکلات جدی اجتماعی و امنیتی را برای دولت ها به وجود خواهد آورد.

شرکت تک نوع خاورمیانه یکی از مجموعه های صنعتی نام آشنا در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی کشور است. خبرنگار گسترش نیوز پیرامون چالش هایی که این مجموعه صنعتی با آنها روبرو است گفتگویی را با مهدی حیدریان مدیرتولید این شرکت ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

حیدریان در ابتدای این گفتگو پیرامون فعالیت شرکت تک نوع خاورمیانه اظهار داشت: ما تولیدکننده تجهیزات استیل بیمارستانی هستیم. این محصولات شامل انواع ترالی بخش های مختلف، سکوبندی آزمایشگاه، انواع هودهای آزمایشگاهی، قفسه بندی های مربوط به بخش های مختلف بیمارستان ها و ایستگاه های پذیرش است. به عبارتی می توان گفت که مجموع فعالیت ما در تجهیز بیمارستان ها خلاصه می شود.

مهدی-حیدریان-تک-نوع-خاورمیانه

جایگاه صنعت تجهیزات پزشکی ایران در منطقه و جهان

وی در ادامه به تشریح جایگاه صنعت بیمارستان سازی و تجهیزات پزشکی در سطح منطقه و جهان پرداخت و گفت: به عقیده من با توجه به دستگاه های تولیدی که وارد کشور شده است شرایط به گونه ای پیش رفته که محصولات تولیدی در کشور ما از کیفیت و کارایی بسیار خوبی برخوردار هستند. اکثر تولیدکنندگان این زمینه امروزه مدعی صادرات تجهیزات پزشکی و بیمارستان سازی به بیشتر کشورهای دنیا مخصوصا کشورهای همسایه هستند.

مدیرتولید شرکت تک نوع خاورمیانه در ادامه با بیان اینکه کیفیت تولید فعالان حوزه تجهیزات پزشکی کشور روز به روز در حال بهتر شدن است،‌ خاطرنشان کرد: بدون شک جایگاه صنعت تجهیزات پزشکی و بیمارستان سازی کشور در حال حاضر در دنیا مخصوصا منطقه جایگاه بسیار خوب و قابل قبولی است. ولو اینکه امکان ارتقای این جایگاه نیز وجود دارد.

چالش های موجود در مسیر فعالیت

حیدریان در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان چالش ها و مشکلاتی که در امروزه در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی و بیمارستان سازی وجود دارد پرداخت و گفت: از آنجا که همکاری ما در بیشتر مواقع با بیمارستان های دولتی است در نتیجه یکی از چالش های عمده ما وصول مطالبات از دولت است. سخت گیری سایر سازمان های دولتی مانند بیمه، مالیات و... نیز از دیگر چالش هایی است که موجب بروز دست اندازهایی در روند فعالیت ما می شود. در موضوع واردات نیز ما با چالش های متعددی روبرو هستیم. به عنوان مثال ما امروزه نمی توانیم که مواد اولیه مورد نظر خود را که شرکت های معتبر جهانی قادر به تولید آنها هستند را وارد کشور کنیم.

وی افزود: ما در سال های گذشته اقدام به واردات چرخ های ABS می کردیم. این چرخ ها در نوع خود بهترین بودند و در نهایت موجب ارائه خدمات بهتر به مردم کشور می شدند. اما در شرایط کنونی امکان واردات این محصول به کشور وجود ندارد که همین موضوع موجب بروز برخی مشکلات در حوزه فعالیت ما شده است. به دلیل وجود تحریم ها ما ناگزیر هستیم که در ساخت محصولات خود از برندهایی با درجه کیفی پایین تر استفاده کنیم. البته در این میان نباید از افزایش قیمت ارز نیز غافل بود. این موضوع نیز تاثیرات مخرب بسیار گسترده ای را بر فعالیت تمام تولیدکنندگان کشور در زمینه های مختف گذاشته است.

تاثیر برگزاری نمایشگاه ها در معرفیت ظرفیت های صنعت تجهیزات پزشکی

مدیرتولید شرکت تک نوع خاورمیانه در بخش پایانی صحبت های خود به تاثیر برگزاری نمایشگاه ها بر معرفی دستاودها و ظرفیت های صنایع گوناگون اشاره کرد و گفت: بدون شک نمایشگاه ها مزایای بسیار زیادی دارند که شناسایی بازار و اطلاع از عملکرد و پیشرفت های رقبا از مهم ترین این مزایا به شمار می رود. نمایشگاه ها حُسن بزرگ دیگری نیز دارند که عموما از دید اغلب تولیدکنندگان مغفول می ماند و آن شناسایی تامین کنندگان است. به عنوان مثال در ششمین نمایشگاه بیمارستان سازی که چندی قبل برگزار شد و ما در آن حضور داشتیم موفق شدیم با تعدادی از واردکنندگان مواد اولیه مانند ورق استیل یا دیگر مواد اولیه مورد نیاز خود ارتباط بگیریم. این یکی از بزرگترین مزایایی است که نمایشگاه ها برای تولیدکنندگان فراهم می کنند.

حیدریان در پایان گفت: مشتریان ما نیاز دارند که حضور تولیدکنندگان در بازار را به طور مداوم رصد کنند. اگر مشتری احساس کند که تولیدکننده از فعالیت خود دست کشیده است با یک نااطمینانی روبرو خواهد بود. از همین جهت تولیدکنندگان با حضور در رویدادهای نمایشگاهی این اطمینان خاطر را به مشتریان خود می دهند که همچنان با قدرت در صحنه تولید هستند و از مشتریان خود حمایت خواهند کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها