|
کدخبر: 229372

مدیر فروش شرکت رئوف در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

خاورمیانه زمینی حاصل خیز برای صنعت تجهیزات پزشکی ایران

خسروی گفت: عمده کشورهای همسایه ما، صنعتی نیستند و برخی از آنها درگیر مسائلی مانند جنگ هستند این امکان برای تولیدکنندگان کشور ما فراهم است تا بتوانند از این ظرفیت بزرگ نهایت استفاده را داشته باشند.

نمایشگاه خاورمیانه زمینی حاصل خیز برای صنعت تجهیزات پزشکی ایران

امروزه نمی توان از میزان پیشرفت و دستاوردهای صنعت تجهیزات پزشکی ایران در سال های اخیر غافل شد. در حال حاضر ایران جزو معدود کشورهایی در سطح منطقه است که در تولید محصولات برخی از محصولات تجهیزات پزشکی به خودکفایی رسیده است و حتی برخی از محصولات را به کشورهای مختلف صادر می کند. از سوی دیگر بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، در حال حاضر بخش عمده ای از نیاز داخلی به تجهیزات پزشکی توسط شرکت های ایرانی تولید می شود که این مسئله بیانگر نقش مهم این صنعت در توسعه ایجاد اشتغال است.

شرکت تجهیزات پزشکی رئوف یکی از مجموعه های صنعتی فعال در حوزه تجهیزات پزشکی کشور است. این شرکت در زمینه واردات کلیه کالاهای پزشکی مصرفی و همچنین دستگاه های پزشکی از جمله دستگاه های مولد اکسیژن مدیکال، دستگاه های امحا و استریل زباله های بیمارستانی و... فعالیت می کند. خبرنگار گسترش نیوز پیرامون جایگاه صنعت تجهیزات پزشکی کشور گفتگویی را با علیرضا خسروی مدیر فروش این شرکت ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

خسروی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: این شرکت از سال ۱۳۷۶ در زمینه تجهیزات پزشکی مشغول به کار شد. این مجموعه صنعتی در ابتدا فعالیت خود را با واردات برخی کالاهای مصرفی آغاز و پس از آن با واردات تجهیزات پزشکی اقدام به بومی سازی و تولید آن محصولات در داخل کشور کرد.

علیرضا-خسروی-شرکت-رئوف

وی در ادامه به بیان چالش ها و مشکلات موجود در مسیر تولید تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مجموعه رئوف تا کنون هیچ مشکل مالی نداشته و به عبارتی می توان گفت که به دریافت وام ها و تسهیلات دولتی احتیاج نداشته است. اما نباید فراموش کرد که به طور قطع حمایت از تولیدکننده تاثیر بسیار موثری در بهبود عملکرد تولیدکنندگان دارد. این حمایت نباید صرفا از جنبه مالی باشد؛ حمایت مدنظر تولیدکنندگان در دسته حمایت های معنوی جای می گیرند. این حمایت ها می تواند در تسهیل فعالیت تولیدکنندگان کشور، رفع موانع تولید و ... باشد.

مدیر فروش شرکت تجهیزات پزشکی رئوف با بیان اینکه متاسفانه بر خلاف سایر کشور ها در کشور ما امتیاز خاصی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع برخوردهایی که از نهاد و سازمان های متولی در برابر تولیدکنندگان صورت می گیرد برخوردهای مناسب و صحیحی نیست. بازدید مقام مسئول از نمایشگاه های صنعتی که به صورت مداوم در حال برگزاری است به طور قطع دلگرمی بزرگی برای صاحبان صنایع و تولیدکنندگان به شمار می رود؛ اما متاسفانه مسئولان حتی همین اقدام در ظاهر کوچک را هم به سختی انجام می دهند.

جایگاه صنعت تجهیزات پزشکی ایران در منطقه و جهان

خسروی در بخش دیگری از صحبت های خود به جایگاه صنعت تجهیزات پزشکی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: در این زمینه از نظر علمی و صنعتی پتانسیل های بسیار بالایی در کشور ما وجود دارد. از طرفی از آنجا که عمده کشورهای همسایه ما، صنعتی نیستند و برخی از آنها درگیر مسائلی مانند جنگ هستند این امکان برای تولیدکنندگان کشور ما فراهم است تا بتوانند از این ظرفیت بزرگ نهایت استفاده را داشته باشند. اما مشکلی در این میان وجود دارد که نباید از آن غافل بود و آن عدم ثبات در این بازارها است.

وی افزود: تولیدکنندگان به دلیل بی ثباتی بازارهای کشورهای همسایه جرات صادرات به این کشورها را ندارند و از طرفی کشورهای همسایه نیز بنا به دلایل مختلف مایل به پیش پرداخت مبالغ خرید خود از کشور ما نیستند. این چالش موجب شده که علی رغم تمام ظرفیت های موجود ما نتوانیم ارتباط خوبی با جامعه هدف صادراتی در کشورهای همسایه داشته باشیم. به عنوان مثال شرکت ما در حال حاضر بزرگترین مجموعه تولیدکننده دستگاه های اکسیژن ساز در خاورمیانه هستیم. ما تا کنون ۱۵۰۰ عدد از این دستگاه ها را  در کشور نصب و راه اندازی کرده ایم که در شرایط کرونایی اقدام بسیار مهمی به شمار می رفت. امروزه یکی از معضلات بزرگ در کشور عراق نبود کپسول های اکسیژن استاندارد و کافی است. این موضوع به تنهایی نشان از میزان علاقه این کشور برای استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز ایران است اما ما نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیر فروش شرکت تجهیزات پزشکی رئوف در ادامه گفت: سفارتخانه ها یا سازمان ها و نهادهای دولتی می توانند در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی به این موضوع ورود کرده و به دو طرف اطمینان بدهد که ضمانت پرداخت و باقی مسائل میان دوطرف انجام خواهد شد. اگر این اتفاق رخ دهد بدون قطع تجهیزات پزشکی ایران در منطقه حرف اول را خواهد زد.

تاثیر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در صنایع مختلف

خسروی در بخش دیگری از صحبت های خود به تاثیر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در صنایع مختلف اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری نمایشگاه ها با وقفه ای نسبتا طولانی روبرو شد. خوشبختانه با کاهش اثرات شیوع این ویروس و تغییر سبک زندگی مردم بر اثر آشنایی بیشتر با کرونا، نمایشگاه ها نیز مانند گذشته فعالیت خود را از سر گرفته اند. به عنوان مثال مجموعه ما چندی پیش در ششمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی شرکت کرده بود. ما در بستر برگزاری همین نمایشگاه تمام ارتباطاتی که پس از شیوع ویروس کرونا با مشتریان و همکارانمان کمرنگ شده بود را از سر گرفتیم.

وی افزود: محصولات جدید در بستر نمایشگاه ها به مشتریان هدف معرفی می شوند که این موضوع یکی از حسن های بزرگ برگزاری نمایشگاه های تخصصی به شمار می رود. نمایشگاه ‌ها ویترین اقتصاد، تولید و صنعت کشور هستند. با داشتن ویترین می‌توان تمام محصولات را معرفی کرد. حال به هر میزان حمایت از این نمایشگاه‌ها بیشتر شود موجب دلگرمی تولیدکنندگان و صنعتگران کشور در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها