|
کدخبر: 281369

مدیرکل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت در حاشیه بازدید از هاسپیتکس ۲۰۲۲ عنوان کرد:

قول مساعد وزارت صمت به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور

آزادبخت گفت: ما امیدواریم تولیدات کشور به سمت تولید محصولات های‌تک حرکت کند تا ما نیازمند واردات تجهیزات پزشکی نباشیم.

نمایشگاه قول مساعد وزارت صمت به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور

عبدالناصر آزادبخت، مدیرکل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی،‌ تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی که امروز ۱۹ آذر ماه  اظهار داشت: امروزه در کشور ما حدود ۱۲۵۰ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری از وزارت صمت وجود دارند که در به صورت کاملا خودکفا در حوزه های مختلف محصولات دانش بنیان تجهیزات پزشکی مشغول به فعالیت هستند. این شرکت ها آمادگی دارند تا تقاضا و نیازهای کشور در حوزه تجهیزات پزشکی را برطرف کنند.

وی افزود: از ۲.۷ میلیارد دلار حجم کل بازار تجهیزات پزشکی کشور حدود ۱.۲ میلیارد تولید داخلی و ۱.۵ میلیارد دلار واردات داریم. این موضوع نشان می‌دهد که صنعت تجهیزات پزشکی در کشور که یک صنعت دانش بنیان با خلق ارزش افزوده بالا است قابلیت این را دارد که خلاهایی که در کشور وجود دارد را برطرف کند. اداره صادرات تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و اداره کل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت همکاری مستمری با هم دارند تا با سرعت و همت بیشتری آن دسته از تجهیزاتی که به صورت واردات وارد چرخه پزشکی و بیمارستان سازی کشور می شود را با رعایت استانداردهای ملی، بین المللی و کیفی توسط تولیدکنندگان و فناورانی داخلی در کشور تولید کنند.

مدیرکل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت در ادامه با اشاره به اینکه کمبودهای موجود در تامین کالاها و تجهیزات پزشکی کشور برطرف شده اند، اظهار داشت: منابع مورد نیاز این موضوع توسط وزارت بهداشت و بانک مرکزی تامین شده است. ما امیدواریم تولیدات کشور به سمت تولید محصولات های‌تک حرکت کند تا ما نیازمند واردات تجهیزات پزشکی نباشیم.

آزادبخت همچنین گفت: با اعتماد به فناوران و تولیدکنندگان کشور می توان نیازمندی های موجود را احصا و برطرف کرد و گامی مثبت را در حوزه خلق ثروت و تحقق شعار سال برداشت.

وی در پایان اظهار داشت: وزارت صمت به عنوان متولی حوزه تولید کشور این قول را می‌دهد که از ورود کالاهایی که توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می شوند ممانعت کند. با برنامه ریزی مدونی که انجام داده ایم و با نیازسنجی که از وزارت بهداشت دریافت کرده ایم قصد داریم نیاز سالانه تولیدکنندگان اعم از مواد اولیه و حمایت های مادی و معنوی این حوزه را رفع کنیم تا نیاز کشور در این حوزه تامین شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها