|
کدخبر: 315087

ارتباطات تجاری/ ایران و آمریکا/ صادرات و واردات

افزایش ارتباطات تجاری ایران و آمریکا / مبادلات ۴۴ میلیون دلاری از ابتدای ۲۰۲۳

حجم مبادلات تجاری بین ایران و آمریکا در حال افزایش است و طبق گزارش اداره آمار آمریکا، در مدت ۱۰ ماهی که از ابتدای سال ۲۰۲۳ می گذرد، شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات از آمریکا به ایران بوده ایم.

اقتصاد افزایش ارتباطات تجاری ایران و آمریکا / مبادلات ۴۴ میلیون دلاری از ابتدای ۲۰۲۳

در حالیکه در ۱۰ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲، حجم مبادلات بین ایران و آمریکا بالغ بر ۴۶.۵ میلیون دلار بوده است،  امسال شاهد کاهش ۴درصدی مبادلات تجاری این دو کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

بر اساس این گزارش، صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا اکتبر امسال افزایش اما واردات این کشور از ایران کاهش داشته است. آمریکا در این دوره ۴۲.۸ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰درصدی داشته است. آمریکا در ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۵.۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات آمریکا از ایران در ۱۰ماهه سال جاری میلادی کاهش ۸۵درصدی داشته و به ۱.۶میلیون دلار بالغ شده است. در مدت مشابه سال قبل واردات آمریکا از ایران ۱۰.۹میلیون دلار گزارش شده بود.

در دهمین ماه ۲۰۲۳ ارزش صادرات آمریکا به ایران ۳.۹ میلیون دلار و واردات این کشور از ایران تنها ۰.۱ میلیون دلار بوده است. آمریکا در اکتبر سال قبل ۴.۳ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده و هیچ کالایی از ایران وارد نکرده بود.

ایران میان مقاصد صادراتی آمریکا رتبه ۱۷۷ را داشته و از نظر تأمین کالاهای موردنیاز آمریکا رتبه ۲۰۶ را داشته است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها