|
کدخبر: 311486

این کشور پاسخ حملات آمریکا را می‌دهد

ارتش اسرائیل حملات زمینی خود را از شمال نوار غزه آغاز شد. پیشتر هم مقامات جمهوری اسلامی به اسرائیل هشدار داده بودند که درصورت حمله زمینی جبهه‌های جدیدی را باز می‌کنند.

سیاست این کشور پاسخ حملات آمریکا را می‌دهد

ارتش اسرائیل حملات زمینی خود را از شمال نوار غزه آغاز شد. پیشتر هم مقامات جمهوری اسلامی به  اسرائیل هشدار داده بودند که درصورت حمله زمینی جبهه‌های جدیدی را باز می‌کنند.

یعقوب رضازاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره واکنش ایران به حملات زمینی اسرائیل، به دیده‌بان ایران گفت: «مجلس فعلا از زبان دیپلماسی و از راه روابط سیاسی که باکشورهای همسایه دارد اقداماتی را انجام داده است. سفرهای رئیس مجلس و دیدار با همتایان خود و محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی در این راستاست. جلسات و سفرهایی که اعضای کمیسیون امنیت ملی در چند روز گذشته به کشورهای قطر، کویت، لبنان، سوریه، روسیه و عراق داشتند و همچنین سفر آقای ذوالنور و 18 نفر از نمایندگان برای دیدار با مقامات کشورهای اسلامی از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است. واکنش‌ها فعلا در حد روابط سیاسی و دیپلماسی، دیدارها و محکومیت‌ها در صحنه بین‌المللی است.»

جمهوری اسلامی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، آموزش نظامی، بهداشتی و بین‌المللی از حماس حمایت می‌کند

وی در پاسخ به اینکه آیا جمهوری اسلامی کمک‌های نظامی به فلسطین خواهد داشت، بیان کرد: «خوشبختانه این نیروهای حماس هستند که با شلیک موشک‌هایی به سمت اسرائیل دست برتر را دارند. حماس، گروه‌های جهادی و حزب‌الله مقاومت می‌کنند و جمهوری اسلامی هم در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، آموزش نظامی بهداشتی و بین‌المللی از حماس حمایت می‌کند.»

رضازاده با اشاره به دخالت آمریکا در جنگ عنوان کرد: «برخلاف حقوق بشر آمریکا مستقیما به جنگ غزه ورود پیدا کرده و با اعزام تکاوران، جنرال‌های چند ستاره و با ارسال سلاح بمب‌های فسفری همه جانبه حمایت می‌کند. جمهوری اسلامی هم حملات آمریکا را محکوم می‌کند و ادامه آن را به صلاح سربازان آمریکایی و منطقه نمی‌داند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که ایران چه پاسخی به حملات چند روز گذشته آمریکا به مواضع نیروهای نزدیک به ایران در ابوکمال سوریه و شرق سوریه می دهد، به دیده بان ایران گفت: «ایران از طریق های مختلفی پاسخ حملات آمریکا را به پایگاه های شرق سوریه را می دهد. این هشدار را آمریکا به صورت غیر مستقیم دریافت کرده که نباید به پایگاه های ایران حمله کند. فعلاُ جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد به صورت مستقیم پاسخ اقدامات آمریکا را بدهد اما به صورت غیر مستقیم و با استفاده از گروه های مقاومت پاسخ حملات آمریکا به پایگاه های شرق سوریه را می دهیم»

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درمورد پویش‌های اعلام آمادگی برای اعزام به غزه، گفت: «ما در کنار مردم غزه هستیم و این حمایت به معنای حمایت معنوی است. درصورتی که رهبری اجازه دهند هم ملت و هم نمایندگان حاضر هستند که به صورت مستقیم در جبهه حماس علیه اسرائیلی‌ها وارد شوند.»

منبع: دیده بان ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها