|
کدخبر: 311448

ایران رسماً تهدید شد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: آنچه من معتقدم این است که ایالات متحده آنچه را که ما می‌گوییم انجام خواهیم داد، دنبال خواهد کرد. ما گفتیم اگر به نیروهای ما حمله شود، پاسخ می‌دهیم و این کار را کردیم. اگر دوباره به آنها حمله شود، ما دوباره پاسخ خواهیم داد.

سیاست ایران رسماً تهدید شد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس نیوز به سوالاتی پیرامون وضعیت غزه و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و همچنین بازیگران منطقه‌ای در این میان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر «اینکه آیا ایالات متحده توانسته است در برابر ایران بازدارندگی ایجاد کند؟» گفت: آنچه من معتقدم این است که ایالات متحده آنچه را که ما می‌گوییم انجام خواهیم داد، دنبال خواهد کرد. ما گفتیم اگر به نیروهای ما حمله شود، پاسخ می‌دهیم و این کار را کردیم. اگر دوباره به آنها حمله شود، ما دوباره پاسخ خواهیم داد.

سالیوان ادامه داد: ما هوشیار هستیم، زیرا شاهد افزایش تهدیدات علیه نیروهای خود در سرتاسر منطقه و افزایش خطر گسترش این درگیری به سایر نقاط منطقه هستیم. ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام می دهیم. اما من قصد ندارم آینده را پیش‌بینی کنم، جز اینکه بگویم اگر به ما حمله شود، پاسخ خواهیم داد.

در روزهای گذشته برخی مقامات آمریکایی ادعاهایی اثبات‌نشده علیه ایران مبنی بر «دستور دادن» به نیروهای مقاومت برای اقدامات تلافی‌جویانه علیه نظامیان آمریکا در منطقه در پی حمایت‌های واشنگتن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و نقش «هم‌دستانه» ایران در وقوع عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر(۱۵ مهر) مطرح شده است.

«کامالا هریس» معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در گفت‌وگویی مدعی شد که رییس جمهور کشورش هشداری صریح و در یک کلمه به ایران و نیروهای مورد حمایت آن در منطقه، از جمله حماس منتقل کرده است که «نکنید.»

هریس با وجود تاکید واشنگتن بر حمایت‌های نظامی گسترده از رژیم صهیونیستی گفت: ما مطلقا هیچ قصد یا برنامه‌ای برای اعزام نظامیان به اسراییل یا غزه نداریم.

این اظهارات در حالی بیان شده که بیم گسترش جبهه‌های جنگ علیه رژیم اشغالگر قدس و درگیر شدن آمریکا در یکی دیگر از «جنگ‌های ابدی» در منطقه افزایش یافته است.

پیشتر نیز کاخ سفید مدعی شده بود که بایدن پیام مستقیمی در این باره به ایران داده است.

ادعای پیام مستقیم بایدن به رهبری ایران در حالی از سوی مقامات کاخ سفید و رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود که «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با تکذیب این ادعا تصریح کرد: پیام‌های ارسالی آمریکا، نه خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و نه چیزی جز درخواست و تقاضا از ایران. اگر بایدن فکر می‌کند که به ایران هشدار داده، بهتر است از تیمش بخواهد متن نهایی پیام‌ها را به وی نشان دهند.

همزمان با افزایش تنش در اراضی اشغالی، سربازان آمریکایی و متحدانش دست‌کم ۱۲ بار در عراق و چهار بار در سوریه در هفته گذشته هدف حمله قرار گرفته‌اند. در مجموع ۲۱ سرباز آمریکایی در نتیجه این حملات زخمی و اکثریت نیز از ناحیه سر دچار جراحت شده‌اند.

یک روزنامه آمریکایی در این باره نوشت که آمریکا از زمان شروع درگیری در اراضی اشغالی در هفتم اکتبر، ۲ ناو هواپیمابر، کشتی‌های جنگی و جنگنده را به منطقه فرستاده تا تلاش کند ایران و گروه‌هایی را که تحت حمایت ایران خوانده شده‌اند، بازدارد. تعداد نیروهای اضافه شده به منطقه نیز هزاران نفر است.

در همین راستا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با شبکه بلومبرگ با اشاره به موضع آمریکا در جنگ غزه و حمایت‌های آن از رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا به دیگران توصیه می‌کند که از خود خویشتنداری نشان دهند، اما کاملاً در کنار اسرائیل ایستاده است. اگر آمریکا به کاری که تاکنون انجام داده است ادامه دهد، جبهه‌های جدیدی علیه آمریکا گشوده خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: من می‌خواهم هشدار دهم که ادامه کشتار زنان و کودکان سبب خواهد شد تا اوضاع منطقه از کنترل خارج شود. طرف آمریکایی باید تصمیم بگیرد - آیا می‌خواهد جنگ را تشدید کند؟

منبع: ايسنا
  • مطلق ارسالی در

    سلام و درود.بایدکوتاهی نکرد.وبنشیندتماشا کند.بایدبااسرایل واردجنگ شد.تالاقل این ه مه کودکان را نکشد.... فکر کنم ظهور نزدیک است و این هجم کشتارهای بی‌گناه یکی از ن شانه های آن باشد..سلام بر مهدی.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها