|
کدخبر: 314934

یارانه/ کارمندان دولت/ بودجه

جزییات یارانه دارو به داروخانه اعلام شد / حقوق بگیران دولتی از کدام بودجه استفاده می کنند؟

وقتی منابعی را به یک دستگاه اختصاص می‌دهیم، ممکن است این منابع برای مدتی رسوب کنند؛ بنابراین، ما باید بدانیم که این دستگاه چه مقدار از منابع اختصاصی را جذب کرده و چه مقدار باقی‌مانده است. در حال حاضر، این امکان وجود دارد تا این اطلاعات را به دست آوریم.

اقتصاد جزییات یارانه دارو به داروخانه اعلام شد / حقوق بگیران دولتی از کدام بودجه استفاده می کنند؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در حال حاضر، پرداخت‌های دولت به حساب‌های نهایی ذی‌نفعان واریز می‌شود و تمامی کارمندان دولت حقوق خود را به صورت مستقیم دریافت می‌کنند. تمامی دستگاه‌ها به حساب خزانه متصل شده‌اند، به غیر از برخی از شرکت‌های وابسته به وزارت نفت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم که در حال حاضر این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: وقتی منابعی را به یک دستگاه اختصاص می‌دهیم، ممکن است این منابع برای مدتی رسوب کنند؛ بنابراین، ما باید بدانیم که این دستگاه چه مقدار از منابع اختصاصی را جذب کرده و چه مقدار باقی‌مانده است. در حال حاضر، این امکان وجود دارد تا این اطلاعات را به دست آوریم.

وی افزود: اکنون می توانیم رصد کنیم هر دستگاه چه میزان از اعتبارات تخصیصی را استفاده کرده و چه میزان باقی مانده است و متناسب با آن تخصیص های بعدی را انجام می دهیم.

منظور گفت: از حساب واحد برای پرداخت ذی نفع نهایی استفاده می کنیم؛ بدین معنا که مستقیما به آخرین کسی که خدمات ارائه کرده، خزانه داری وجه را به نام او پرداخت می کند. با پرداخت وجه به صورت نهایی، اشراف اطلاعاتی بهتر می شود و سلامت نظام پرداخت نیز بهبود می یابد.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، اکنون پرداخت به ذی نفع نهایی درباره کلیه حقوق بگیران دولت انجام می شود و خزانه داری مستقیما به حساب تمام کارمندان دولت پرداخت را انجام می دهد. اخیرا درباره دارو نیز این امر را اجرا کرده ایم و یارانه دارو مستقیما در وجه داروخانه ای که دارو را فروخته، قرار می گیرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها