|
کدخبر: 314452

یارانه/اشتغال/برنامه و بودجه

یارانه این افراد قطع خواهد شد / اشتغال بیش از ۸۰۰ هزار نفر

داوو منظور اعلام کرد: ۷۹ میلیون نفر یارانه بگیر مستحق دریافت نیستند.

اقتصاد یارانه این افراد قطع خواهد شد / اشتغال بیش از ۸۰۰ هزار نفر

در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعلام کرد که در روز پنجشنبه، به مراجع تقلید اطلاع داد که در کشور بیش از ۸۰۰ هزار شغل ایجاد شده است. او بیان کرد که این ایجاد اشتغالات منجر به کاهش بی‌سابقه بیکاری در کشور شده و به حدود ۸ درصد رسیده است، در حالی که در ابتدای دوره دولت، نرخ بیکاری حدود ۱۱ درصد بود.

وی ادامه داد: اکنون نرخ بیکاری در بسیاری از استان‌ها بین ۶ تا ۷ درصد است؛ گرچه در برخی استان‌ها مانند ایلام، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان نرخ بیکاری بالاتر است.

وی بیان کرد: آیت الله رئیسی اعتقاد دارد مشکلات مردم را در موضوع معیشت و اقتصاد خانواده‌ها هر چه زودتر ساماندهی کند و گلایه‌هایی که نسبت به قیمت‌ها و معیشت مردم وجود دارد دغدغه اصلی دولت است.

منظور افزود: در سالجاری طرح کالابرگ را شروع کردیم و که در این طرح، به گروه‌های کم‌درآمد کمک شده‌است تا ۱۱ قلم کالای اصلی از جمله لبنیات و پروتئینی را به صورت کالابرگ با همان قیمت‌های سال گذشته از محل یارانه‌ها خریداری کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا مردم خیلی در مورد طرح کالابرگ آگاه نبودند اما در دو سه ماه گدشته اقبال آنان نسبت به کالابرگ بیشتر شده‌است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ابراز داشت: در مرحله بعدی طرح کالابرگ در ارتباط با جهیزیه برای خانواده‌های کم‌در آمد از محل هدفمندی یارانه‌ها اقدام خواهد شد و بنابراین سه دهک اول که درآمدهای بالاتر دارند بتدریج یارانه آنها قطع شده و یارانه به تعداد کمتر و به نیازمندان واقعی داده شود.

وی افزود: ۷۹ میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند که همه مستحق دریافت یارانه نیستند و یکی از سیاست‌های کشور این است که یارانه به سمت افراد کم‌درآمدتر برود.

منظور با اشاره برنامه دولت برای کاهش تورم گفت:‌ از ابتدای امسال دولت تلاش کرده‌است که تورم را کاهش دهد و این امر نتیجه داده‌است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در چهار ماه گذشته نرخ تورم ماهانه کشور کاهش یافته‌است و تلاش داریم نرخ تورم هر ماه تا پایان سال حدود یک و نیم درصد دیگر نیز کاهش یابد.

وی گفت: سیاست رئیس جمهور این است که نرخ ارز را تثبیت کنیم ، قیمت‌ها ثابت باشد و گروه‌های کم در آمد جامعه به روش‌های مختلف مورد حمایت قرار گیرند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها