|
کدخبر: 297384

سرقت ۱۰۰ میلیون دلاری توسط هکرهای کره شمالی

بر اساس گزارش منتشرشده توسط شرکت تحلیلی Elliptic، یک گروه هکری معروف در کره شمالی به نام لازاروس (Lazarus) به‌تازگی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را در یک حمله به کیف پول رمزارزی اتمیک (Atomic) به سرقت برده است.

اقتصاد سرقت ۱۰۰ میلیون دلاری توسط هکرهای کره شمالی

این هکرها در تاریخ ۳ ژوئن به کیف پول اتمیک نفوذ کرده و در ابتدا حدود ۳۵ میلیون دلار ارز دیجیتال را به سرقت بردند. شرکت Elliptic این حمله را به گروه لازاروس نسبت داده که به فعالیت‌های هکری فراوان و سرقت میلیاردها دلار ارز دیجیتال معروف است.

طبق گزارش‌ها، مقدار دارایی‌های سرقت‌شده از کیف پول اتمیک از آن زمان تاکنون به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و این در حالی است که تیم توسعه‌دهنده این کیف پول هنوز توضیحات لازم را به مشتریان خود ارائه نداده است. این سرویس کیف پول رمزارزی، قبلاً اعلام کرده بود که با شرکت تحلیلی بلاکچین Chainalysis همکاری کرده است تا ارزهای سرقت‌شده را ردیابی کند، اما از آن زمان تاکنون در رسانه‌های اجتماعی سکوت کرده است.

شرکت Elliptic اقدام به مسدودسازی مقداری از ارزهای سرقت‌شده کرده و کشف کرده است که هکرها از صرافی رمزارزی روسی Garantex برای پول‌شویی دارایی‌های سرقت‌شده استفاده می‌کنند.

گروه لازاروس در گذشته به‌خاطر نقش داشتن در حملات هکری بزرگ، از جمله پل‌های Harmony و Nomad، به معروفیت رسیده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها