|
کدخبر: 291726

حمله هکرها به یک صرافی ارز دیجیتال / ۲۳ میلیون دلار برداشت شد

صرافی ارز دیجیتال Bitrue دچار مشکلی در کیف پول داغ (hot wallet) خود شده است که به مهاجمان اجازه داده دارایی‌های رمزارزی مختلف، به ارزش نزدیک به ۲۳ میلیون دلار را برداشت کنند.

اقتصاد حمله هکرها به یک صرافی ارز دیجیتال /  ۲۳ میلیون دلار برداشت شد

صرافی Bitrue با اعلام این خبر در ۱۴ آوریل گفت که به دلیل “سوء‌استفاده کوتاه” از کیف پول داغ خود، مجبور شد به طور موقت تمام برداشت‌ها را متوقف کند. این شرکت انتظار دارد پس از انجام بررسی‌های امنیتی بیشتر، برداشت‌ها را در ۱۸ آوریل ۲۰۲۳ بازگشایی کند.

صرافی بیترو تأکید کرد که توانسته به سرعت به این موضوع رسیدگی و از تخلیه بیشتر سرمایه جلوگیری کند. این شرکت گفت: مابقی کیف‌ پول‌های ما همچنان امن هستند و به خطر نیفتاده‌اند. ما در حال انجام یک بررسی امنیتی کامل هستیم و در صورت پیشرفت، دسترسی شما را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

مدیران Bitrue قول داده‌اند که به تمامی کاربران آسیب‌دیده از این حادثه به طور کامل غرامت بپردازند. بر اساس این اعلامیه، ارزهای تحت تأثیر این کیف پول داغ شامل ETH ،Shiba Inu، Quant (QNT) ،Gala ،Holo (HOT) و Polygon بودند.

همان‌طور که قبلاً هم گزارش شده، در چند سال گذشته هکرها به طور فزاینده‌ای فضای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را برای هک کردن انتخاب کرده‌اند و کمی از صرافی‌های متمرکز سنتی فاصله گرفته‌اند. طبق داده‌های Chainalysis، در سه ماه اول سال ۲۰۲۲، هک‌ صرافی‌های رمزارزی فقط ۳ درصد از کل رمزارزهای سرقت‌شده را تشکیل می‌داد، در حالی که ۹۷ درصد مابقی وجوه، از پروتکل‌های DeFi به سرقت رفته بود.

صرافی Bitrue که در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور تأسیس شد، یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال است که بر اساس داده‌های CoinGecko، روزانه به طور میانگین نزدیک به ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال معامله می‌کند. این شرکت در گذشته نیز هک شده و به دلیل هک کیف پول داغ خود در سال ۲۰۱۹، نزدیک به ۵ میلیون دلار در قالب کاردانو از دست داده بود.

 

منبع: ارزاکس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها