|
کدخبر: 296072 سینا ستوده

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و ریپل / توافق جدید بایدن اتریوم را نجات می‌دهد؟

شرکت تحلیلی Glassnode آماری درباره گردش اتریوم در کیف پول‌ها متعلق صرافی‌های متمرکز ارائه کرد که در این آمار تنها ۱۴.۸۵ درصد از کل اتریوم‌ها در این صرافی‌های نگهداری شده است. حتی زمانی که اتریوم در ابتدای راه خود بود، در چنین سطوح پایینی قرار نداشته است و باعث شده که ذخایر اتریوم در صرافی‌ها به نصف کاهش پیدا کند.

اقتصاد پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و ریپل / توافق جدید بایدن اتریوم را نجات می‌دهد؟

بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از بازارهای پرحاشیه شناخته می‌شود، در سال جاری این حاشیه‌ها و اتفاقات رنگ تازه‌ای به خود گرفته است. از هک صرافی‌ و کیف پول‌ها، کلاهبرداری تا کمبود عرضه رمزارزها؛ در این بین ارز دیجیتال اتریوم مدتی است که با کمبود عرضه و موجودی در صرافی‌ها مواجه شده و این موضوع نگرانی‌هایی را برای علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

در این گزارش به بررسی موضوع کمبود اتریوم در صرافی‌ها، تاثیر توافق بایدن و مک کارتی بر قیمت بیت‌کوین و همچنین پیش‌بینی قیمت ریپل پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

شرکت تحلیلی Glassnode آماری درباره گردش اتریوم در کیف پول‌ها متعلق صرافی‌های متمرکز ارائه کرد که در این آمار تنها ۱۴.۸۵ درصد از کل اتریوم‌ها در این صرافی‌های نگهداری شده است. حتی زمانی که اتریوم در ابتدای راه خود بود، در چنین سطوح پایینی قرار نداشته است و باعث شده که ذخایر اتریوم در صرافی‌ها به نصف کاهش پیدا کند.

در هفته‌های گذشته فرآیند استیکینگ به عرضه اتریوم کمک بسزایی کرده و بیش از ۴.۴ میلیون اتریوم دیگر استیک شده است زیرا هولدرهای اتریوم به جای نقد کردن دارایی‌های خود، کسب درآمد غیرفعال را انتخاب می‌کنند.

معاملات نهنگ‌های اتریوم و تاثیر آن بر بازار

اتریوم۲

در این میان تعداد نهنگ‌های اتریوم روز به روز در حال افزایش است و در واقع این نهنگ‌ها هستند که بازار را با خرید و فروش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود تحت تاثیر قرار می‌دهند، به گونه‌ای که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۳۰.۰۷ میلیون اتریوم به ارزش بیش از ۹ میلیارد دلار را این نهنگ‌ها جمع‌آوری کرده‌اند.

به عنوان مثال در روزهای اخیر یکی از کیف‌ پول‌های قدیمی اتریوم پس از خواب ۸ ساله بیدار شد و میلیون‌ها دلار را جابه‌جا کرد. مالک این کیف پول، توکن‌ها را در طول عرضه اولیه اتریوم در سال ۲۰۱۵ خریده است. در آن زمان ارزش هر اتریوم ۳۱ سنت بود. این کیف پول از همان سال ۲۰۱۵ غیرفعال بود و به یکباره بعد از ۸ سال ۸ هزار اتریوم را در ۲ دقیقه انتقال داد و سود ۵۹۰.۰۰۰ درصدی را برای مالک این کیف پول به ارمغان داشت.

البته این تنها کیف پول اتریوم دوران ICO نیست که در ماه‌های اخیر دوباره بیدار شده است. در ۲۴ آوریل، کیف پول دیگری که ۲،۳۶۵ اتریوم (۴.۵ میلیون دلار) در کیف پول خود داشت، نخستین تراکنش خود را پس از نزدیک به هشت سال انجام داد و ۲،۳۶۰ ETH را به آدرس کیف پول جدیدی منتقل کرد.

در تاریخ ۵ مارس نیز، یک کیف دیگر پس از پنج سال غیرفعال بودن، ۱۰،۲۲۶ ETH (۱۹.۶ میلیون دلار) را به آدرس کیف پول جدیدی منتقل کرد.

تاثیر رونق دیفای بر کاهش موجودی اتریوم

اکوسیستم دیفای یکی دیگر از مقاصد احتمالی اتریوم‌های خارج شده از صرافی‌ها به شمار می‌رود و از این رو ارزش توکن‌ها و همچنین ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) پروتکل‌های DeFi، افزایش یافته است.

در حالی که اتریوم و بیت کوین مقادیر زیادی از ارزش فعلی دارایی‌های قفل شده در دیفای را در اختیار دارند، قیمت آن‌ها نسبت به هفته گذشته نسبتا بدون تغییر مانده است. این امر بدین معنا است که احتمالا افزایش اخیر TVL رویت شده در روز پنجشنبه، ناشی از افزایش ارزش توکن‌های DeFi باشد؛ زیرا با توجه به داده‌های آماری ارائه شده Dune Analytics مربوط به سپرده‌ها و وام‌ها، سپرده‌های این اکوسیستم ثابت مانده‌اند.

حال باید دید که کمبود عرضه برای این ارز دیجیتال پرطرفدار و تاثیرگذار تا کجا ادامه دارد و چه تاثیری بر قیمت این رمزارز می‌گذارد و آیا سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ وابسته به اتریوم راهکاری برای حل این معضل ارا‌ئه می‌دهند یا خیر.

توافق جدید جو بایدن و افزایش قیمت بیت‌کوین

از سوی دیگر پس از توافق جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، جمهوری‌خواه ارشد، قیمت بیت‌کوین از ۲۷ هزار دلار عبور کرد. بایدن همچنین در توییتی این موضوع را تایید و اعلام کرد که این توافق باعث رونق اقتصاد امریکا خواهد شد و جلوی از بین رفتن میلیون‌ها شغل را گرفت.

بیتکوین

پیش از او، «مک‌کارتی» توافقنامه معامله را اعلام کرد و گفت: «رییس‌جمهور چندین ماه وقت خود را تلف و از مذاکره بر سر سقف بدهی خودداری کرد. توافق تنها چند روز قبل از ضرب‌الاجل اول ماه ژوئن ۲۰۲۳ اعلام شد و در غیر این صورت ممکن بود آشفتگی در بازارهای مالی ایجاد شود. همین چند وقت پیش با رییس‌جمهوری تماس تلفنی گرفتم؛ پس از اینکه او زمان را هدر داد و ماه‌ها از مذاکره امتناع کرد، اصولا به توافقی رسیدیم که شایسته مردم آمریکا است.» بایدن این خبر را تایید کرد و گفت: من و مک‌کارتی، رییس مجلس به توافق اصولی بودجه دست یافتیم، با این حال هنوز مذاکرات بیشتری برای نهایی کردن متن قانونی انجام نشده است، قبل از اینکه توافق به مجلس نمایندگان و سنای ایالات‌متحده برسد.

قرارداد آزمایشی شامل افزایش سقف بدهی ۴/۳۱ تریلیون دلاری دولت فدرال ایالات‌متحده است. در واقع این توافق شامل افزایش سقف بدهی برای یک دوره ۲ ساله و محدود کردن هزینه‌ها است. در همین حال، بازار کریپتو در واکنش اولیه خود به این توافق سبز شد. از این رو، افزایش بیت‌کوین در پاسخ به آنچه می‌تواند صعودی تسکین‌دهنده در بازارهای سهام ایالات‌متحده شود، محتمل خواهد بود.

ریپل اوج می‌گیرد؟

بعد از ۲ ماه اصلاح، قیمت ریپل XRP سیگنال‌هایی صادر کرده است که نشان می‌دهند کانال نزولی آن ممکن است شکسته شود و به رشد قیمت این ارز دیجیتال کمک کند. در ۲۵ مه (۴ خرداد)، خط روند مقاومت الگوی موجود در نمودار روزانه ریپل، با حجم معاملات قابل‌توجهی شکسته شد. سرمایه‌گذاران ریپل معتقدند که قیمت این رمزارز رشد می‌کند و محدوده از دست رفته خود را پس می‌گیرد.

ریپل

این در حالی است که حجم روزانه ریپل در حال حاضر با سقوط ۴۵ درصدی به ۴۰۱.۵ میلیون دلار رسیده است.

قیمت ریپل هم‌اکنون در محدوده ۰.۴۷ دلار معامله می‌شود. با این حال در نمودار روزانه آن کندل‌های بازگشتی در قیمت‌های فعلی ایجاد شده است که نشان‌ می‌دهد هولدرهای کوتاه‌مدت این ارز دیجیتال سود اولیه خود را برداشت کرده‌اند.

این فشار فروش می‌تواند پول‌بک کوچکی را در قیمت ریپل ایجاد کند و اگر قیمت ریپل در این محدوده به ثبات برسد، می‌توان انتظار داشت که روند معاملات و قیمت ریپل صعودی باشد.

اگر ریپل با یک شکست صعودی از کانال خود خارج شود، تأیید می‌کند که روند اصلاحی آن به پایان رسیده است. در تحلیل تکنیکال، چنین حرکتی باعث می‌شود که قیمت دارایی به اوج‌های قبلی خود برسد. اگر روند خرید ریپل افزایشی باشد این رمزارز می‌تواند خود را به محدوده ۰.۵۸ دلار برساند.

 

ارسال نظر