|
کدخبر: 293665

افزایش جنون‌آمیز کارمزدهای تراکنش بیت کوین

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط سایت Crypto Fees، کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در اوایل ماه می افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید. البته با وجود افزایش اخیر، کارمزد تراکنش‌های بیت کوین هنوز با رکورد تاریخی خود فاصله دارد.

اقتصاد افزایش جنون‌آمیز کارمزدهای تراکنش بیت کوین

در تاریخ ۳ می، کل کارمزدهای پرداخت‌شده در بلاکچین بیت کوین به ۳.۵ میلیون دلار رسید که نسبت به اواخر ماه آوریل حدود ۴۰۰ درصد رشد دارد. طبق اطلاعات منتشرشده توسط YCharts، میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین به ۷.۲ دلار رسیده است.

به نظر می‌رسد که جنون مداوم در معاملات میم‌ کوین‌هایی مانند پپه (PEPE) پیامدهای ناخواسته‌ای را برای بیت کوین ایجاد کرده و هزینه‌های تراکنش آن را به بالاترین حد چند ساله رسانده است.

از طرفی، افزایش در مقدار کارمزد تراکنش‌های بیت کوین عمدتاً به افزایش فعالیت‌های مربوط به تراکنش‌های BRC-۲۰ نسبت داده می شود. طبق داده‌های گلکسی ریسرچ، ۵۰ درصد از کل تراکنش‌های بیت‌کوین در تاریخ ۲ می مربوط به تراکنش‌های BRC-۲۰ بوده است.

استاندارد BRC-۲۰ که از استاندارد توکن ERC-۲۰ اتریوم الگوبرداری شده، یک استاندارد توکنی آزمایشی است که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های قابل تعویض را روی بلاکچین بیت کوین صادر کرده و انتقال دهند. استاندارد توکن BRC-۲۰ به سرعت به یک ترند اصلی در صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل شده است، به ویژه در میان رشد شدید PEPE.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت رمزارز پپه در هفت روز گذشته بیش از ۸۰۰ درصد رشد داشته است. این میم کوین در تاریخ ۵ می، بالاترین سطح قیمتی خود را در ۰.۰۰۰۰۰۴۳۵۴ دلار ثبت کرد.

البته بلاکچین بیت کوین تنها بلاکچینی نیست که تحت تاثیر تبلیغات مداوم میم‌کوین‌ها قرار گرفته است. هزینه‌های گس در بلاکچین اتریوم نیز اخیراً به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسیده است. در تاریخ ۲ می، کارمزد تراکنش‌های ETH به مجموع بیش از ۱۹ میلیون دلار رسید، سطحی که از ماه می ۲۰۲۲ مشاهده نشده بود. بلاکچین اتریوم همچنان گران‌ترین شبکه از نظر کارمزد تراکنش‌ها است.

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها