|
کدخبر: 295339

کلاهبرداری رمزارزی در ایران

رئیس پلیس فتای استان فارس از شناسایی جوانی که اقدام به برداشت غیرمجاز ۱۶ میلیارد ریال رمز ارز از کیف پول دیجیتالی برادر خود کرده بود، خبر داد. سرهنگ “امیرحسین سلیمانی” رئیس پلیس فتای استان فارس اعلام کرد که پس از شکایت مردی ۲۹ ساله مبنی بر برداشت غیرمجاز رمزارز از کیف پول دیجیتالی‌اش، اقدامات لازم برای شناسایی متهم توسط کارشناسان پلیس فتا آغاز شده است.

اقتصاد کلاهبرداری رمزارزی در ایران

در ادامه، رئیس پلیس فتا استان فارس افزود که متهم ابتدا تلاش کرد تا اقدامات خود را منکر شود، اما پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی، به اقدامات خود اعتراف کرد و هدف از این کار را برداشت غیرمجاز پول از حساب برادر خود عنوان کرد.

سرهنگ سلیمانی همچنین به شهروندان توصیه کردند که دانش و آگاهی خود را درباره خرید رمزارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی بالا ببرند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها، از رمز‌های یک‌بار مصرف ایمیلی استفاده کنند.

در خبر دیگر، رئیس پلیس فتای استان اردبیل از شناسایی و دستگیری فردی که در پوشش سرمایه‌گذاری و سوددهی از طریق ارز دیجیتال کلاهبرداری می‌کرد خبر داد. سرهنگ علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتای استان اردبیل، اعلام کرد که این فرد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها، به افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بودند، نزدیک می‌شد و آنها را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تقلبی و کلاهبرداری متقاعد می‌کرد.

طالع افزود که پلیس فتا با دریافت شکایت‌ها و اقدامات محرمانه، به شناسایی فرد متهم پرداخت و در نهایت با هماهنگی با دادستانی، عملیات دستگیری صورت گرفت و متهم به عنوان اصلی‌ترین عنصر یک گروه کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل همچنین از شهروندان خواست تا هوشیاری و دقت لازم را در انتخاب پروژه‌ها و صرافی‌های ارزهای دیجیتال داشته باشند و عملیات انتقال و سرمایه‌گذاری خود را با دقت بیشتری انجام دهند و از تبعات احتمالی کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.

این مقام انتظامی گفت که توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها