|
کدخبر: 289195

سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و بهترین سبدگردان کیست؟

حتما شما هم این روزها سبدگردانی ارز دیجیتال را از اکثر تریدهای ارز دیجیتال به وفور شنیده‌اید.آیا به راستی معنای این واژه را می‌دانید؟ اگر واقعا برای مدیریت سرمایه خود در بازار ارز دیجیتال نه دانش و نه زمان کافی دارید بهتر است از یک فرد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید تا با سرمایه خود به بیشترین سود ممکن برسید. آرکاکوین در ادامه مطلب این موضوع را برای شما کاملا موشکافانه بیان خواهد کرد.

سبدگردانی-ارز-دیجیتال-۱

سبدگردانی ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال، Digital currency به ارزهایی گفته می‌شود که مبنای آن‌ها صفر و یک است و به صورت الکترونی ذخیره و منتقل می‌شوند. ارز دیجیتال همان طور که از اسم آن مشخص است به هر ارزش ایجاد شده در بستر دیجیتال اشاره دارد.

مفهوم ارز دیجیتال به نوعی در برابر واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه مطرح می‌شود و ویژگی‌های آن شبیه به ارزهای فیزیکی است اما ویژگی اصلی آن این است که تراکنش‌ها به صورت آنی و بدون مرز در بین افراد انتقال می‌یابد. از نمونه‌های ارزهای دیجیتال ارزهای مجازی و رمز ارزها هستند، اما نکته اینجا است که هر ارز دیجیتالی ارز مجازی یا رمز ارز نیست.

برای مبادلات مالی و خدمات از پول‌های دیجیتال مانند پول‌های مالی استفاده می‌شود و نیز می‌توانند به استفاده از مجامع خاص نیز محدود شوند مثلا می‌توان برای یک بازی یا شبکه اجتماعی یک پول مجازی داشت. به طور کلی چون مرکزی برای تولید پول‌های دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم وجود ندارد این پول‌ها به عنوان << پول‌های غیرمتمرکز دیجیتال>> شناخته می‌شوند.

سبدگردانی رمزارز ها چگونه انجام می‌شود؟

بیایید با هم چرخه‌ انجام سبد گردانی را بررسی کنیم، به طور کلی، سبدگردانی ارز دیجیتال در چندین مرحله به شرح زیر انجام می‌شود:

  1. مرحله‌ ایده پردازی
  2. ایجاد یک پرونده‌ تجاری
  3. اولویت‌بندی ابتکاراتی در تضمین سرمایه‌گذاری
  4. انتخاب
  5. برنامه‌ریزی برای انجام ابتکار عمل
  6. اجرای ابتکار عمل
  7. در نهایت بازگشت سرمایه با سود

خوب است بدانید برای هر مرحله، فرآیندی وجود دارد که سبدگردان‌ها از نحوه انجام آن مطلع هستند. لازم به ذکر است تصمیمات شخص سبدگردان با توجه به مراحل انجام کار گرفته می‌شود و استراتژی‌های این تصمیمات می‌تواند باعث سود یا ضرر خدمات گیرنده شود. همچنین در هر سبد گردانی مدیریت پرتفوی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا می‌توانند در موفقیت پروژه و به تبع آن منافع سرمایه‌گذاری تاثیرات به‌سزایی داشته باشند.

 مثلا گاهی اوقات سهم‌هایی وجود دارند که در نظر ما بسیار باارزش تلقی می‌شوند اما در نظر کارشناسان سرمایه در الویت پایین‌تری قرار داشته و بسیار بی‌ارزش هستند. برای انتخاب سهم‌ها الویت‌بندی و انتخاب آگاهانه آن‌ها یا عدم خرید سهم‌هایی که به نفع ما نیستند به یک سرما‌یه‌گذاری آگاهانه‌تر بسیار کمک می‌کند. همچنین با صرفه‌جویی در زمان و تمرکز روی مسائل مهم به اجرای بهتر و کارآمد‌تر سبدگردانی کمک می‌کند.

برای آموزش بیشتر این موضوع می‌توانید از آرکاکوین کمک بگیرید.

اصول سبدگردانی ارز دیجیتال

در حالت کلی اصولی وجود دارند که سبدگردانی ارز دیجیتال بر پایه‌ آن‌ها بنا می‌شود. در ادامه به بررسی این اصول خواهیم پرداخت:

هم‌راستایی استراتژیک

برای همسو شدن سهم‌های شما با اهداف مالی بلند مدت، سبدگردانی روشی کارآمد به حساب می‌آید.  پرتفوی شما باید همواره متناسب با اهداف مالی و با توجه به تحلیل‌ها، منظم شود و به دنبال آن لازم است این سهم‌ها با اهداف مالی بلند مدتی که شخص سبدگردان از آن‌ها مطلع است هم‌سو وهم‌جهت شوند.

سبدگردانی-ارز-دیجیتال-2

با مدیریت و شناسایی سهم‌هایی که به نیازهای شما پاسخ‌گو هستند می‌توان دایره‌ سرمایه‌گذاری را کاهش داد و سهم‌هایی که به نیازهای شما پاسخ‌گو نیستند را رها کنید. با این‌ کار کسب‌وکار شما رونق می‌گیرد و با سرمایه‌‌گذاری در پروژه‌هایی با بیشترین احتمال ارزش افزوده از بازگشت سرمایه سود خواهید برد. هم‌سویی استراتژیک، در رویکرد‌های مدیریت اوراق بهادار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به عنوان رویکرد تراز اول شناخته می‌شود.

اولویت‌بندی سهم‌ها در سبد گردانی و اختصاص منابع به آن‌ها به شناسایی سهم‌ها کمک می‌کند و در نتیجه منافع حاصل می‌شوند. مدیریت سبد سهام اگر توسط فردی خبره صورت گیرد که دائما سبدگردانی ارز دیجیتال انجام می‌دهد به شناسایی سهم‌های مناسب برای تجارت کمک می‌کند و به دنبال آن سود حاصل می‌شود.

مدیریت منابع

از باارزش‌ترین دارایی یک فرد یا ارگان و سازما‌ن‌ها منابع هستند که استفاده موثر و پربازده‌ از آن‌ها بسیار با ارزش است. برای مدیریت بهتر منابع می‌توان از مدیریت پرتفوی کمک گرفت اگرچه اکثر مردم گمان می‌کنند که مدیریت منابع کاری دشوار است اما اینگونه نیست.

شما می‌توانید منابع را در بین پروژ‌های مختلف در سراسر پرتفوی مشاهده کنید، با داشتن درکی خوب از در دسترس بودن منابع و شفاف‌سازی آن‌ها، منابع تا حد زیادی کنترل می‌شوند.

برنامه‌ریزی و گزارش‌دهی

با وجود همه‌ مخاطراتی که از روند سرمایه‌گذاری وجود دارد همه مایل هستیم بدانیم که یا به سود مورد نظر خود می‌رسیم یا نه؟

با این حال داشتن یک روش سیستماتیک به بهبود مستمر پیش‌بینی برای هر سهم جدید کمک می‌کند، مدیریت سبدگردانی ارز دیجیتال و برنامه‌ریزی برای آن‌ها با پیشرفت پرو‌ژه‌ها ارتباطی تنگاتنگ دارد. گزارش‌دهی در این زمینه نیز به استفاده از نتایج برای تنظیم و برنامه‌ریزی برای پروژه‌ها نقشی مهم دارد که توسط آن می‌توانید از مزایای سرمایه‌گذاری برای سهم‌های دیگر نیز استفاده کنید.

مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم سبد گردانی به معنای سپردن سرمایه به فردی به اسم سبدگردان است که مسئولیت او مدیریت ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذار است. در ادامه به بررسی مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال می‌پردازیم:

سبدگردانی-ارز-دیجیتال-3

  • انعطاف‌پذیری یکی از مزایای سبد گردانی است به نحوی که سرمایه‌گذار از طریق بررسی پرتفوی خود عملکرد سبدگردان را بررسی می‌کند و می‌تواند تغییر استراتژی معامله او را با مدیر پرتفوی خود در میان بذارد.
  • عدم نیاز به دانش خاص از دومین مزایای سبد گردانی است چون سرمایه‌گذار نمی‌تواند ارزهای دیجیتال را تحلیل کند بنابراین نمی‌داند کدام ارز مناسب‌تر برای سرمایه‌گذاری است.
  • از سومین مزایای سبد گردانی ارز دیجیتال عدم نیاز به صرف زمان است چون سبدگردان شما با مهارتی خاص پرتفوی شما را بررسی می‌کند، بنابراین نیازی به تحلیل رمز ارزها ندارید.
  • مدیریت حرفه‌ای پرتفوی شما توسط معامله‌گران حرفه‌ای  با تسلط زیاد و همین امر ضمن کاهش ریسک سرمایه‌گذاری سود زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سبدگردانی ارز دیجیتال آرکاکوین

طبق بررسی‌هایی که در متن فوق صورت گرفت بهتر است برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن که به دنبال آن سود زیادی برای شما رقم بخورد سرمایه‌ خود را به یک سبدگردان با تبحر در زمینه‌ سبدگردانی ارز دیجیتال بدهید. در این راستا گروه سرمایه گذاری آرکاکوین باتیمی قدرتمند به مدیریت مهندس اقبالی به شما عزیزان می‌توانید جهت سبد گردانی ارزهای دیجیتال یاری رساند. کافی است سبدگردانی ارز دیجیتال آرکاکوین در گوگل سرچ کنید و وارد سایت آرکاکوین شوید و درخواست عضویت در سبدگردانی را پر کنید.

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها