|
کدخبر: 288981

نحوه عملکرد دوج کوین چگونه است؟

دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتابه‌همتا و منبع‌باز است که آن را به‌عنوان یک میم کوین نیز می‌شناسند. داستان راه‌اندازی این میم کوین به سال 2013 برمی‌گردد؛ زمانی که این ارز به‌عنوان یک شوخی برای رقابت با بیت کوین و با لوگو سگ شیبا اینو طراحی شد، اما خیلی زود و با طرفداری برخی چهره‌های سرشناس مانند ایلان ماسک، به یکی از رقیبان جدی بیت کوین تبدیل شد.

خرید Doge امروزه به شکل گسترده‌ای در بین تریدرها رواج دارد. قیمت دوج کوین در طی این سال‌ها به حدی افزایش داشته است که به منبع درآمدی برای بسیاری از ماینرها و تریدرها تبدیل شده‌است. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجهٔ این ارز، استفاده از الگوریتم رمزنگاری‌شده و عرضهٔ نامحدود آن است. به‌علاوه این ارز دیجیتالی جامعهٔ وفاداری از حامیان دارد که آن را معامله کرده و هم‌چنین به‌عنوان ارز پاداش برای محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

با ما همراه باشید تا دربارهٔ نحوهٔ عملکرد و ویژگی‌های این ارز دیجیتالی بیشتر بدانید:

ایلان ماسک و دوج کوین

نحوهٔ عملکرد دوج کوین

قبل از آن‌که به خرید دوج کوین فکر کنید، بهتر است که با نحوهٔ عملکرد آن آشنایی پیدا کنید. دوج کوین همانند سایر رمز ارزها، بلاکچین اختصاصی خود را دارد. این پروژه یک شبکهٔ غیرمتمرکز و متن‌باز برای پرداخت‌های آنلاین خود دارد که به‌طور کامل رمزنگاری شده‌است. کوین‌ها در بلاکچین، از طریق فرآیند استخراج تولید می‌شوند. ارز دیجیتالی دوج نیز از طریق مکانیسم اجماع اثبات کار POW استفاده می‌کند. الگوریتم اثبات کار یکی از مکانیسم‌های اجماع در بلاکچین است که از آن برای تأیید تراکنش‌ها، تولید بلاک و حفظ امنیت شبکهٔ بلاکچین استفاده می‌شود.

ماینرها از این مکانیسم به‌عنوان پردازشگر معاملات و تراکنش‌ها استفاده می‌کنند و درمقابل، مقداری ارز دوج به‌عنوان پاداش کسب می‌کنند. مقدار ارز دوج دریافت‌شده می‌تواند حفظ شود و یا مورد معامله قرار بگیرد و از این بابت هیچ‌گونه مشکلی یا محدودیتی وجود ندارد. این سیستم همچنین به کسانی که از ارزهای دیجیتال اثبات کار مانند لایت کوین را استخراج می‌کنند، اجازهٔ استخراج دوج را بدون هزینه‌های اضافی می‌دهد. سیستم بلاکچین ارز دوج، حدود 30 تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کند که این مقدار بالاتر از بیت کوین است.

مزایای دوج کوین نسبت‌به رمز ارزهای دیگر

هرکدام از ارزهای دیجیتالی ارائه‌شده، ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خودشان را دارند که خریدوفروش آن‌ها را برای تریدرها جذاب کرده‌است. باوجوداین خرید دوج کوین برای بسیاری از تریدرها جذابیت خاصی دارد. مزایای عنوان‌شده زیر همان ویژگی‌های جذابی هستند که دوج را به یک ارز دیجیتالی دوست‌داشتنی و پرطرفدار تبدیل کرده‌اند:

  • جامعهٔ رو به رشد کاربران

 یکی از مزایای خرید Doge این است که این ارز دیجیتالی دارای جامعهٔ مستقل و ربه رشدی است که از کاربران و حامیان آن تشکیل شده‌است. شاید جالب باشد که بدانید به‌علت استقبال گستردهٔ مردم از این ارز، دوج کوین برای مدت زیادی یکی از ارزهای دیجیتالی برتر بوده و حتی در مقطعی در جایگاه چهارم این رده‌بندی بوده‌است.

  • سازگاری تبادل غیرمتمرکز

ارز دیجیتالی دوج یک ارز غیرمتمرکز است. این ویژگی فوق‌العاده سبب برتری آن نسبت‌به سایر ارزهای دیجیتالی شده‌است. غیرمتمرکز بودن این ارز به آن معناست که این کوین، توسط شرکت یا شخص خاصی رهبری نمی‌شود و تمام اتفاقاتی که برای این ارز در طی این سال‌ها افتاده‌است، تحت نظر کاربرانی بود‌ه که از آن استفاده کرده‌اند. شاید به همین دلیل باشد که استفاده از این میم کوین به یک باره جدی شده‌است.

  • کمک‌های خیرخواهانهٔ دوج

این ارز درواقع به‌عنوان پولی برای افراد فقیر و به طعنه از بیت کوین طراحی شد. اما بعد از محبوبیت هم از آن برای جنبش‌های اجتماعی بزرگ مانند کمک مالی به تیم جامائیکا استفاده شد. این کمک‌های خیرخواهانه به‌مرور به یکی از نقاط قوت این ارز تبدیل شد که روزبه‌روز بر میزان طرفداران آن افزوده شد. به‌طوری‌که کمتر کوین دیجیتالی را می‌بینیم که از آن به جهت کمک‌های بشردوستانه استفاده شده باشد.

  • قیمت مناسب و ارزان

قیمت Doge مناسب و ارزان است که خریدوفروش آن را برای همهٔ افرادی که به بازار معاملات ارزهای دیجیتالی علاقه دارند ممکن ساخته است. با این‌که ارزش و قیمت دوج کوین در طی این سال‌ها افزایش چشمگیری داشته است، بازهم به‌عنوان ارز محبوب مردم عادی شناخته می‌شود. به‌علاوه خریدوفروش آن نیز برای تریدرها با سود خوبی همراه است.

قیمت دوج کوین

روش‌ خرید ارز دیجیتالی دوج

روش‌های مختلفی برای دریافت دوج کوین وجود دارد. برخی از کاربران این ارز دیجیتالی، استفاده از آن را به‌عنوان یک شیوهٔ پرداختی برای دریافت خدمات اینترنتی یا یک طرح تشویقی برای لایک کردن و بازدید از محتواها در دنیای وب مرسوم کردند. استفاده از این روش‌ها باعث شد که میزان عرضهٔ این دوج نیز افزایش پیدا کند. برخی دیگر از کاربران تصمیم گرفتند که با استخراج این ارز، به کسب درآمد برسند، بنابراین میزان ارائه و محبوبیت این میم کوین روزبه‌روز افزوده شد تا جایی که پلتفرم‌های خریدوفروش آنلاین رمز ارزها، ارز دیجیتالی دوج را به لیست خریدوفروش خود اضافه کردند.

یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌های خریدوفروش آنلاین رمز ارزها، صرافی والکس است که خدمات خوبی را به تریدرها ارائه می‌دهد. جهت خریدوفروش ارز دیجیتالی دوج می‌توانید به این صرافی آنلاین مراجعه کنید. والکس امکانات پیشرفته‌ای را برای انجام معاملات کاربران خود به‌کار گرفته‌است تا معامله گران با استفاده از آن‌ها بتوانند به سود خوبی برسند.

سؤالات متداول

  1. کاربردهای دوج کوین چیست؟

یکی از کاربردهای ارز دیجیتالی دوج، تریدهای کوتاه‌مدت و بلندمدت به جهت رسیدن به سود است. علاوه‌بر این، از این ارز دیجیتالی به‌منظور انعام دادن در فضای اینترنت نیز استفاده می‌شود.

  1. راه‌های به‌دست آوردن ارز دوج چیست؟

استخراج دوج انعام گرفتن از طریق بازدید از پست‌های فضای وب، خریدوفروش این رمز ارز و انجام معاملات بر مبنای دوج از سری راه‌های متداول برای به‌دست آوردن این ارز دیجیتالی هستند.

سخن پایانی

دوج کوین یکی از محبوب‌ترین میم ‌کوین‌های بازار ارز است که به‌عنوان یک سیستم پرداخت سریع و فوری و مبتنی‌بر بلاکچین فعالیت می‌کند. کوین‌ها در بلاکچین از طریق استخراج و بر مبنای الگوریتم اجماع تولید می‌شوند. محبوبیت این رمز ارز دیجیتالی استخراج آن را تا حد زیادی افزایش داده‌است و این مورد بر افزایش ارزش و قیمت دوج تا حد زیادی مؤثر بوده‌است که می‌توانید قیمت دوج کوین را از اینجا مشاهده کنید. به نظر شما کدام ویژگی این رمز ارز آن را به یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتالی تبدیل کرده‌است؟

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها