|
کدخبر: 289139

کدام خودروهای داخلی ارزان شدند؟ + جدول قیمت

با کاهش نوسانات قیمت دلار، قیمت‌ها در بازار خودرو هم در مسیر کاهشی حرکت کردند و شاخص کل خودرو در هفته‌ای که گذشت ۳/۵۳ درصد افت داشت.

اقتصاد کدام خودروهای داخلی ارزان شدند؟ + جدول قیمت

در هفته‌ای که گذشت قیمت خودرو با پایداری بر مدار نزولی، جدی‌ترین افت هفتگی خود از ابتدای سال تاکنون را ثبت کرد. به این ترتیب، قیمت خودرو همگام با افت قیمت دلار، کاهش قیمت را تجربه کرد. چرا که همزمان با بازگشت اسکناس آمریکایی به کانال ۵۰ هزار تومان شاهد نزول قیمت خودرو به سطوح پایین قیمتی در بازار بودیم. این اولین کاهش هفتگی قیمت خودرو از پایان دی‌ماه به شمار می‌رود.

این روند کاهشی در خودروهای داخلی جدی‌تر از چینی‌ها بود. شاخص قیمت خودروهای داخلی در هفته اخیر ۴/۷۸ و شاخص قیمت خودروهای چینی ۲/۲۶ درصد کاهش داشتند که این میزان افت قیمت کاهش معناداری برای این بازار محسوب می‌شود.

قیمت-خودرو

قیمت روز خودروهای ایرانی

در میان خودروهای داخلی، خودروی پراید با کاهش ۰/۶ درصدی در محدوده ۳۳۰ میلیون تومان معامله شد. قیمت پراید وانت هم با ۹ میلیون تومان افت قیمت، در سطح ۲۷۲ میلیون تومان قرار گرفت. آخرین قیمت کوییک R دستی نیز ۳۵۶ میلیون تومان است که در مقایسه با هفته قبلی حدود ۳/۲۶ درصد افت داشته است. قیمت تیبا هاچبک ۷/۵۶ درصد افت کرد و به ۳۵۰ میلیون تومان رسید. قیمت خودرو ساینا دستی EX اما با کاهش  ۱۶ میلیون تومانی در قیمت ۳۴۷ میلیون تومان معامله شد.

نرخ خودروی شاهین هم با افت ۴۰ میلیون تومانی، به ۶۰۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز  ۵۲۸ میلیون تومان معامله شد که ۲۹ میلیون تومان افت کرده است. در این میان، «پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای» خودروی پرطرفدار ایران خودرو هم در بازار ۷۰۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت پژو پارس سال هم ۲۳ میلیون تومان کاهش داشت و به ۵۲۵ میلیون تومان رسید. قیمت سمند LX  ساده با حدود ۷/۲۸ درصد کاهش به ۵۳۵ میلیون تومان رسید. رانا پلاس هم امروز ۵۳۳ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت روز خودروهای چینی

خودروهای چینی نیز در هفته‌ای که گذشت اغلب افت قیمت داشتند. به طوری که جک S۵ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ به حدود ۱۶۰۰ میلیون تومان رسیده است که بیش از ۷۲ میلیون تومان در مقایسه با هفته قبلی کاهش قیمت را تجربه کرد. همچنین قیمت چری تیگو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد و به ۱۷۵۰ میلیون تومان رسید. هایما S۷ نیز با پایداری در مدار نزولی، ۱۵۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

نرخ خودروی ام‌وی‌ام X۲۲ (اتوماتیک اسپرت اکسلنت ۱۴۰۰) اما با صعود ۲/۸۴ درصدی، به ۹۷۷ میلیون تومان رسید. ام‌وی‌ام X۳۳ S (نیوفیس) نیز با رشد ۵۵ میلیون تومانی حوالی ۱۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد. دست آخر، قیمت دیگنیتی مدل ۱۴۰۰هم ۴۵ میلیون تومان افت داشت و ۲۱۸۵ میلیون تومان قیمت خورد.

 

منبع: فردای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها