|
کدخبر: 272932

سامانه otc یا سامانه تبادل چیست ؟

ممکن است بارها اسم رمزارزهایی مانند بیت کوین، تتر و... را به صورت گذرا شنیده یا حتی مشتاق شده باشید که در کنار دنبال کردن اخبار بخشی از سرمایه خود را روی یکی از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید. در هر صورت این دنیای بسیار شگفت انگیز وسیع و متنوع است. جالب است بدانید با گسترش و افزایش بیش اندازه محبوبیت رمزارزها، صرافی های زیادی بوجود آمدند که هر کدام از آن ها ویژگی و کاربرد های متفاوتی دارند. و باعث شده است که پیدا کردن صرافی ارز دیجیتال برای کاربران و سرمایه گذاران حرفه ای  برای فعالیت هایشان کار سختی باشد. به خاطر همین موضوع کارشناسان متخصص زیادی برای رفع مشکلات استراتژی های عالی سرمایه گذاری ارائه داده اند که سرمایه گذاران بسیاری زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که این صرافی ها به چند دسته تقسیم خواهد شد. چه مزایی دارند؟ پس همراه ما باشید .

صرافی های ارز دیجیتال آنلاین به چند دسته تقسیم میشوند ؟

برای خرید تتر، فروش دوج کوین یا هر رمزارز دیگری که در بازار موجود است باید ابتدا به صرافی ارز دیجیتال یا بروکر مراجعه کرده و اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید. نکته حائز اهمیت این است که حتما قبل از خرید یا فروش رمزارز با کارشناسان متخصص مشورت کنید و در طی مشورت، آموزش ارز دیجیتال را ببینید اگر چه برخی از این صرافی ها خدمات فروش حضوری دارند ولی بیشتر آن ها فعالیت خودشان را به صورت آنلاین انجام میدهند. که از این رو میشه به صورت کلی به دو دسته صرافی های P2P و OTC تقسیم کرد.

سامانه

سامانه OTC یا سامانه تبادل OTC چیست؟

کلمه OTC یا همان Over The Counter   به معنای معاملات خارج از صرافی هاست. ساختار این سامانه خارج از ساختار عادی هست که ما همیشه با آن ها سرو کار داریم. در این نوع صرافی ها معاملات خرید و فروش به صورت مستقیم و بدون دخالت نهاد و سازمان ها انجام می شود. به بیان ساده تر، خریداران یا فروشندگان مستقیما با صرافی یا سامانه تبادل معاملات خود را انجام میدهند. اکثرا سامانه تبادل مناسب سرمایه گذاران و نهنگ های بازار دیجیتال بوده که هدف کلی آن ها معاملات خرید و فروش مانند خرید اتریوم یا فروش تتر به صورت گسترده با قیمت مناسب است. پس میتوان گفت که بازیگران اصلی بازار OTC همان تریدهای حرفه ای، سرمایه گذاران و نهنگ ها هستند.

سامانه-تبادل

مزایای سامانه OTC یا سامانه تبادل OTC

سرعت انتقال بالا :

یکی از مزیت هایی که باعث محبوبیت این سامانه شده است سرعت انتقال بالای آن هاست. وقتی شما مقدار رمزارز درخواست خودرا برای خریدن مانند خرید تتر مشخص می کنید و به محض پرداخت وجه آن را مستقیم در کیف پول های دیجیتالی خود دریافت می کنید. یکی از دلایل سرعت تسویه حساب بالا در سامانه OTC را می توان خرید مستقیم از صرافی ارز دیجیتال می توان بیان کرد. و برالعکس

نقدینگی :

بزرگ ترین ویژگی سامانه تبادل به نقدینگی بالای آن است. صرافی های ارزدیجیتال نقدینگی پایینی دارند ودر معاملات بزرگ خرید و فروش تتر یا  فروش و خرید اتریوم و دیگر رمزارزها مشکل رو به رو میشوند به همین دلیل سفارش ها را به مقادیر کوچک تری تقسیم می کنند. در نتیجه، خریداران برای خرید تعداد زیادی رمزارز با قیمت مشخص مشکل پیدا می کنند. درحالی که خرید رمزارز از طریق بازار OTC ریسک سقوط قیمت را کاهش میدهد و مشکلی بابت معاملات بسیار زیاد ندارند.

کارمزد کم :

سامانه P2P کارمزد های پنهان زیادی دارند که به راحتی نمیتوان آن را تشخیص داد به این صورت که شما یک بار برای خرید و بار دیگر برای انتقال رمزارز به کیف پول دیجیتالی خود کارمزد از شما گرفته میشود. درحالی که در سامانه تبادل یک بار کارمزد اندکی می پردازید که قابلیت شفاف سازی دارد و کارمزد پنهانی در آن وجود ندارد.

نتیجه گیری :

اگر شما قصد سرمایه گذاری به صورت حرفه ای را دارید برای معاملات خود از سامانه تبادلات پارس بیت استفاده کنید. سامانه تبادلات پارس بیت دارای تیمی از کارشناسان متخصص  و با تجربه آماده خدمت رسانی به شماست. از ویژگی های بسیار محبوب میتوان به سرعت، امنیت، رعایت استانداردهای بازار ارز دیجیتال و همچنین مشاوره رایگان ، پشتیبانی آنی و آموزش رمزارز به صورت تخصصی اشاره کرد. در پارس بیت میتوانید معاملات بسیار گسترده ای درخرید تتر با کارمزد صفر و تامین تتر در حجم بالا ثبت کنید ودر این فرایند معامله ای شیرین تری را برایتان به همراه خواهد آورد.

ممنون که تا انتها همراه ما بودید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها