|
کدخبر: 281116

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

آخر هفته سرخ برای بورس بازان / خودرویی ها صعودی بودند! + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ با ریزش ۶۵۷۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۲۴ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد آخر هفته سرخ برای بورس بازان / خودرویی ها صعودی بودند! + نقشه بازار

بورس بعد از دوره‌ای تقریبا طولانی که روندی نزولی داشت، به تعادل نسبی رسیده است. قبل از آن اکثر سهامداران بابت ضرر و زیان ادامه دار این بازار شکایت داشتند. برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات آخرین روز هفته را با رشد نسبی آغاز کرد ولی در ادامه این حجم از رشد کاهش یافت، طوریکه در میانه بازار به صعود ۳ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی میدکو، فارس، وپاسار، فملی، فولاد، شبندر و خودرو با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۶ آذر ۱۴۰۱

نقشه-بازار

 
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند افزایش بیشتر شد تا با رشد  ۸۹۳ واحدی به ۴۱۷ هزار و ۸۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با سقوط بیش از ۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۱,۹۲۱,۰۵۸.۱۹۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۴۴,۶۴۶.۴۰۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۰۳۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز آریا، زاگرس، بپاس، غصینو، شراز، شاوان و صبا هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر