|
کدخبر: 278601 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال و طلا

در این گزارش به آخرین وضعیت بازارهای بورس، دلار، سکه، طلا و ارزهای دیجیتال با توجه به کنش‌های آن‌ها به دیگر اتفاقات در پیرامون بازارها پرداخته و پیش بینی درباره چگونگی بازارها را در آغاز هفته خواهیم داشت.

اقتصاد پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال و طلا

آشتی کردن رنگ سبز با تابلوی سبز بازار در هفته گذشته نیز ادامه دار بود. شاخص کل در اواسط هفته بیشترین تاثیر را بر مثبت‌تر شدن از نمادهای معدنی شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت تهران گرفت. البته دیگر نمادهای معدنی مثل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی شازند با حرکت نزولی خود، تاثیر منفی بر شاخص کل داشتند. بورس در آخرین روز هفته با خروج ۳۰۰ میلیارد تومانی نقدینگی توسط حقیقی‌ها روبرو شد و بر همین اساس کاهش ۲۳ درصدی معاملات را رقم زد. با این حال بعضی از نمادهای بورسی با رشد همراه بودند.

شاراک در آخر هفته بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساند. صف خرید شتران جزء سنگین ترین‌های درخواستی‌ها قرار گرفت. همچنین لازم به ذکر است که نماد شتران بیشترین ورود پول هوشمند را برای دومین روز متوالی به ثبت رسانده است. سنگین‌ترین صف فروش به مانند بیشترین عرضه و همچنین به مانند روزهای گذشته به نام انرژی ۱ ثبت شد. همچنین شستا در آخرین روز کاری هفته بر صدر نمادها با بیشترین خروج پول حقیقی قرار گرفت. بیشترین روند نزولی را در قیمت، نماد بورسی غدشت با ریزش ۴.۸۴ واحدی به ثبت رساند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند روند احتمالی بازار سرمایه تا آخر آبان ماه به عوامل مختلفی مانند تدوین لایحه بودجه، عمل دولت و سازمان بورس به تمامی بندهای بسته حمایتی، روند قیمت‌های جهانی، قیمت محصولات پتروشیمی، هزینه آب و برق، وضعیت نرخ بهره، قیمت ارز نیمایی و سوخت صنایع بستگی خواهد داشت.همچنین روند صعودی بورس در هفته گذشته ماحصل بندهای حمایتی ایجاد شده است که مهم‌ترین آن بیمه سهام اشخاص حقیقی است، که با تصویب این بند مهم، اصل ارزش سهام و سود آن بیمه خواهد شد.

آخرین وضعیت قیمت دلار در کشور

دلار در روزهای اخیر قیمت ۳۶ هزار و ۷۵۰ تومان را نیز در بازار تجربه کرد، امروز قیمت دلار در صرافی ملی ۲۹۰,۶۴۶ ریال به فروش رسید و بر اساس نگاه فعالان بازار ارز و نظر کارشناسان پیش بینی می‌شود قیمت این ارز به کانال ۳۴ هزار تومان برگردد. لازم به ذکر است که در مورد قیمت دلار بانک مرکزی می‌تواند با عرضه دلار، قیمت دلار را کاهشی کند و در جهت متقابل با جلوگیری از عرضه دلار منجر به گران شدن قیمت دلار شود. برهمین اساس می‌توان گفت اثربخشی تصمیمات بانک مرکزی بر نرخ ارز بیشتر از وزارت صمت است.

دلار به شمایل مختلفی در بازار وجود دارد که شاید برای آن کسی که تخصص نداشتته باشد، گنگ و نامفهوم باشد.دلار بازار آزاد، دلار صرافی ملی، دلار بازار متشکل، دلار در سامانه سنا نمونه‌هایی از این موارد هستند.  قیمت دلار در صرافی ملی همان دلار دولتی است. دلار دولتی توسط بانک مرکزی و مراجع دولتی با نگاه ویژه به وضعیت عرضه و تقاضا در بازار، در اختیار صرافی های مجوز دار قرار می گیرد.قیمت دلار در بازار سیاه که به قیمت دلار سبزه میدان هم شناخته می‌شود همان قیمت دلار آزاد است که اغلب توسط صرافی‌ها و دلالان دلار، عرضه می‌شود و قیمت آن بیشتر از دلار دولتی است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۹,۵۶۱ ۶۵۱ ۲.۲ 16:32
۲۸,۹۱۰ -۵۸۰ -۲.۰۱ روز قبل
۲۹,۴۹۰ ۵۸۰ ۱.۹۶

۲ روز پیش

 

جدول قیمت دلار در بازارهای مختلف
عنوان قیمت بروزرسانی
     
دلار در صرافی ملی 29,064.00 تومان روز قبل
دلار در بازار متشکل 29,561.00 تومان روز قبل
دلار در سامانه سنا 29,064.00 تومان روز قبل
دلار کانادا 25,705.00 تومان روز قبل

 آخرین وضعیت بازار ارز دیجیتال

بیت کوین در هفته گذشته باز هم از روند صعودی خود فاصله گرفت و حتی قیمت ۱۵ هزار دلار را نیز تجربه کرد.قیمت بیت‌کوین ظرف یک روز ۱۰ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح از آبان ۹۹ رسید. با توجه به روند اخیر این ابر کوین ارزهای دیجیتال، پیش بینی سقوطی سهمگین برای این رمزارز قدرتمند دور از ذهن نیست. بیت کوین در لحظه تنظیم خبر در کانال ۱۷ هزار دلار یعنی حدودا ۶۲۸ میلیون در حال معامله شدن است.بیت کوین در یک سال قبل قله ۶۸ هزار و ۶۶۴ دلار را نیز فتح کرده بود اما در حال حاضر و درمقایسه با آن اوج گیری تاریخی، ریزش ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که حجم ۳۱۵ میلیارد دلاری معاملات بیت کوین، الان سهم آن را از کل بازار حدود ۳۶.۵ درصد نشان می‌دهد.

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در کشور

آخرین قیمت هر اونس طلا به ۱,۷۰۷ (یک هزار و هفتصد و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۲۹ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۷۰۷ -۴.۹۰ -۰.۲۹ 15:00
۱,۷۱۲ ۳۶ ۲.۰۷ روز قبل
۱,۶۷۷ -۰.۳۰ -۰.۰۲ ۲ روز پیش

آخرین قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۵۷ درصدی، از ۱,۴۶۸,۸۰۰ (یک میلیون و چهارصد و شصت و هشت هزار و هشتصد ) تومان به ۱,۴۶۰,۵۰۰ (یک میلیون و چهارصد و شصت هزار و پانصد ) تومان رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۴۶۰,۵۰۰ -۸,۳۰۰ -۰.۵۷ 16:33
۱,۴۶۸,۸۰۰ ۴,۶۰۰ ۰.۳۱ روز قبل
۱,۴۶۴,۲۰۰ -۳۱,۶۰۰ -۲.۱۶ ۲ روز پیش

قیمت سکه امامی به ۱۵,۸۹۹,۰۰۰ (پانزده میلیون و هشتصد و نود و نه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۳ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۵,۸۹۹,۰۰۰ -۱۰۰,۰۰۰ -۰.۶۳ 16:34
۱۵,۹۹۹,۰۰۰ -۱۰۶,۰۰۰ -۰.۶۷ روز قبل
۱۶,۱۰۵,۰۰۰ -۳۶۶,۰۰۰ -۲.۲۸

۲ روز پیش

 نیم سکه، امروز به ۸,۸۰۰,۰۰۰ (هشت میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۱۴ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر نیم سکه
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۸,۸۰۰,۰۰۰ -۱۰۰,۰۰۰ -۱.۱۴ 16:34
۸,۹۰۰,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۰.۵۶ روز قبل
۸,۸۵۰,۰۰۰ -۱۰۰,۰۰۰ -۱.۱۳ ۲ روز پیش

 ربع سکه با کاهش ۱.۷۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۵,۸۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد. هر سکه گرمی نیز در بازار داخلی هم ۳,۳۰۰,۰۰۰ (سه میلیون و سیصد هزار) تومان قیمت خورد.

کاهش حباب سکه در چند اخیر نشان می دهد که تقاضای هیجانی از بازار سکه کم رنگ تر شده و بازار به سمت تعادل حرکت می کند . اگر قیمت دلار نزولی شود قیمت سکه  تا مرز ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزاز توملن عقب نشینی کند، این اتفاق قدرت معامله گران کاهشی را تقویت کند و سکه تا مرز ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم با ریزش قیمت مواجه خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها