|
کدخبر: 276857 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال و طلا در هفته آینده

در این مطلب به آخرین وضعیت بازارهای بورس، دلار، سکه، طلا و ارزهای دیجیتال با توجه به کنش های آن ها به دیگر اتفاقات در پیرامون بازارها پرداخته و پیش بینی درباره چگونگی بازارها را در آغاز هفته خواهیم داشت.

اقتصاد پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال و طلا در هفته آینده

بورس هفته پایانی مهر ماه را با رنگ قرمز تمام کرد. بورس نسبت به هفته گذشته وضعیت ریزشی را برای خود ثبت شد و شاخص کل باز هم روند نزولی و منفی را در کارنامه بورس داشت. شاخض کل در پایان هفته گذشته در سطح یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحدی قرار داشت اما این هفته با سقوط ۰٫۶۸ درصدی به سطح یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی رضایت داد.

کارشناس بازار سرمایه به گسترش نیوز بورس در هفته گذشته گفتند؛ بورس در حال حاضر از بی‌پولی رنج می‌برد. در هفته‌های اخیر خبرهای ناامید کننده و بعضا ابهام‌آور روند بازار را نزولی پیش برد و حتی آمدن یک سری خبرهای مثبت، پولی به سمت بازار تزریق نکرد. مهم‌ترین نکاتی که همچنان از نظر سهامداران خرد حل نشده باقی مانده است. همچنان قیمت‌گذاری دستوری، دخالت دولت در بازار، خطر بودجه، اختلاف ۲۰ درصدی بین نرخ دلار نیما و نرخ دلار بازار آزاد وجود دارد. تا رفع این موانع، پتانسیل رشد برای بورس دیده نمی‌شود.

در هفته جاری رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ۲ و نیم برابر شدن سود سهام عدالت خبر داد. در حال حاضر سود شرکت‌های غیر بورسی درگیر فرایند افزایش سرمایه است که این سود در کل به میزان ۴.۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. در ۲ هفته آینده مراحل افزایش سرمایه شرکت‌های غیر بورسی انجام می‌شود و سپس تا اواسط آبان ماه منابع ناشی از سود سهام شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت مشخص می‌شود.

آخرین وضعیت قیمت دلار در کشور

وضعیت قیمت دلار در مهر ماه روندی افزایشی را نشان می‌دهد. البته این روند صعودی در محدوده ۳۲ هزار تومان نوسان زیادی را تجربه کرد اما از این سطح که شاید خط قرمز مدیران اقتصادی به حساب می‌آید، نه به بالاتر صعود کرد و نه به پایین‌تر از آن رسید.

براساس نگاه کارشناسان و فعالان بازار دلار بالا و پایین شدن قیمت دلار بین ۲ تا ۳ هزار تومان از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست اما برخلاف این نگاه در هفته آخر مهر ماه شاهد افزایش میزان متقاضیان ارز سهمیه‌ای، در میدان فردوسی و دیگر مراکز مهم عرضه دلار بودیم.

هم‌اکنون حدود ۱۰ نوع نرخ دلار در کشور وجود دارد و به اعتقاد فعالان بازار اگر این نرخ‌ها برداشته شود و دلار تک‌نرخی شود، قیمت دلار به نقطه تعادلی و واقعی خود می‌رسد.

نرخ دلار در بازار متشکل

قیمت دلار در بازار متشکل نسبت به روز قبل ثابت بود و در محدوده ۲۸ هزار و ۷۹۰ تومان معامله شد.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۸,۷۹۰ ۰.۰۰ ۰ 11:31
۲۸,۷۹۰ ۱۰ ۰.۰۳ روز قبل
۲۸,۷۸۰ ۱۰ ۰.۰۳ ۲ روز پیش
جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۲,۶۰۰ -۲۲۰.۰۰ -۰.۶۷  16:36
۳۲,۸۲۰ ۱۷۰ ۰.۵۱ روز قبل
۳۲,۶۵۰ -۲۱۰.۰۰ -۰.۶۵ ۲ روز پیش

آخرین وضعیت بازار ارز دیجیتال

رمزارزها در مهر ماه با نوسانی جزئی روبرو بودند طوری که ابر کوین بازار ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین در کانال ۱۹ هزار دلار حفظ شده و در جدیدترین قیمت خود به نرخ ۱۹.۰۳۰. ۷۵ هزار دلار (۶۳۶.۹۷۱، ۴۶۳ تومان) معامله می‌شود. در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی بیت کوین سطح ۱۹٬۴۰۰ دلار (سطح ۵۰درصد اصلاحی فیبوناچی) است و پس از آن نوبت به ۱۹٬۶۸۰ دلار می‌رسد.

اتریوم تلاش کرد با گذر از مقاومت ۱٬۳۵۰ دلاری، مانند بیت کوین روند صعودی جدیدی را آغاز کند. با این حال، این تلاش موفقیت‌آمیز نبود. قیمت اتریوم توانست تا بالای محدوده ۱٬۳۴۰ دلاری معامله شود اما پس از آن روند نزولی تازه‌ای را آغاز کرد و در نهایت به زیر منطقه حمایت ۱٬۳۲۰ دلاری حرکت کرد. علاوه بر این، قیمت در نمودار ساعتی جفت اتریوم/ دلار به زیر خط روند صعودی کاهش یافت که در نزدیکی محدوده حمایت ۱٬۳۲۰ دلاری قرار داشت. قیمت حتی به زیر سطح ۵۰درصدی فیبوناچی اصلاحی در روند صعودی از کف ۱٬۲۶۲ دلاری تا سقف ۱٬۳۴۰ دلاری کاهش یافت.

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در کشور

کارشناسان بازار روند قیمت طلا را در داخل کشور از نظر تحلیل‌های تکنیکالی انس جهانی و با توجه به روند اقتصادی و نرخ بهره آمریکا صعودی ارزیابی نمی‌کنند. فعالان بازار نیز روند قیمت طلا را در تعادل با قیمت دلار می‌دانند و روند صعودی برای روزهای پیش‌رو پیش‌بینی نمی‌کنند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۱۶۲۹ دلار و ۸۹ سنت رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و۳۳۱ هزار تومان معامله می‌شود.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار ۱ هزار و ۶۰۰ تومان افت کرد. قیمت طلا امروز در محدوده ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان مبادله شد.

جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۳۴۰,۲۰۰ -۱,۶۰۰.۰۰ -۰.۱۱  16:37
۱,۳۴۱,۸۰۰ -۹۰۰.۰۰ -۰.۰۷ روز قبل
۱,۳۴۲,۷۰۰ -۷,۹۰۰.۰۰ -۰.۵۹ ۲ روز پیش

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت مثقال طلا با ۵ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان معامله شد.

جدول قیمت 3 روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار ) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۶۳۷ ۸.۱۰ ۰.۴۹ 15:00
۱,۶۲۹ -۲۱.۰۰ -۱.۲۹ روز قبل
۱,۶۵۰ -۸.۰۰ -۰.۴۹ ۲ روز پیش

آخرین نرخ سکه امامی

سکه امامی در بازار با ۱۴ میلیون و ۹۰۲ هزار تومان معامله شد. این قیمت درمقایسه با دیروز ۲ هزار تومان پایین‌تر بود.

 
جدول قیمت 3 روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۴,۹۰۲,۰۰۰ -۲,۰۰۰.۰۰ -۰.۰۱  16:38
۱۴,۹۰۴,۰۰۰ -۴۴,۰۰۰.۰۰ -۰.۳ روز قبل
۱۴,۹۴۸,۰۰۰ -۷۶,۰۰۰.۰۰ -۰.۵۱ ۲ روز پیش

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه با قیمت ۸ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به فروش رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر نیم سکه
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۸,۱۳۰,۰۰۰ -۲۰,۰۰۰.۰۰ -۰.۲۴  16:38
۸,۱۵۰,۰۰۰ -۵۰,۰۰۰.۰۰ -۰.۶۲ روز قبل
۸,۲۰۰,۰۰۰ -۴۲,۰۰۰.۰۰ -۰.۵۲ ۲ روز پیش

آخرین نرخ ربع سکه

قیمت ربع سکه امروز ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان بود.

قیمت سکه گرمی امروز

قیمت سکه گرمی امروز با ۳ میلیون و ۳۷ هزار تومان به فروش رسید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها