|
کدخبر: 275765

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال، سکه و طلا در هفته آینده

در این مطلب به آخرین وضعیت بازارهای بورس، دلار، سکه، طلا و ارزهای دیجیتال با توجه به کنش های آن ها به دیگر اتفاقات در پیرامون بازارها پرداخته و پیش بینی درباره چگونگی بازارها را در آغاز هفته خواهیم داشت.

اقتصاد پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال، سکه و طلا در هفته آینده

شاید تکرار مکررات باشد اما نقش پر رنگ نابسامانی وضعیت دلار، دورنمای مبهم برجام و فشار مداوم تحریم ها، دولت را در جبران کسری بودجه مستاصل کرده است. ابر و باد و مه خورشید دست به دست هم داده‌اند تا وضعیت بازارها را یکی پس از دیگری قرمزتر کنند و شاید متضرر‌تر از همه بازار سرمایه باشد! بازاری که در شرایط ایده آل، در بلند مدت سودآوری چندین برابری نسبت به دیگر بازارها دارد اما، شرایط حال حاضر انگیزه‌ای برای سهامداران باقی نگذاشته است.

بورس در دومین هفته مهر ماه بازار را سراسر قرمز به پایان رساند و در هر ۴ روز معاملاتی خود خروج پول از بازار را به ثبت رساند. شاخص کل بورس آخرین روز هفته روی عدد یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۱۱۳ هزار واحدی رسید. در نهایت این هفته شاخص ۳۲ هزار واحد یعنی بیش از ۲٫۴ درصد سقوط داشت. شاخص هم‌وزن با ریزش حدود ۳ درصدی و شاخص فرابورس نیز در حدود ۲٫۳ درصد ریزش به انتهای هفته رسید.

براساس نگاه کارشناسان بورس، وضعیت این بازار در هفته آینده با کمترین نوسان پیش بینی شده و شاخص کل با اصلاحی جزئی روبرو خواهد بود. این دیدگاه در پی‌عدم تغییر در وضعیت موانع رشد بورس (افزایش نرخ بهره، عدم توافق برجام و…) است که همچنان ادامه دارد. درصورتیکه خبرهای مثبتی به بازار وارد شود، احتمال مثبت شدن بورس بیشتر می‌شود اما میل بازار به سمت ریزشی بودن با توجه به عوامل تاثیر گذار بیشتر است.

آخرین وضعیت قیمت دلار در کشور

قیمت دلار روز گذشته مشابه روزهای گذشته با ریزش قیمت مواجه شد. بر همین اساس قیمت دلار در بازار آزاد که ۳ روز پیش تا ۳۳.۱۵۰ (سی و سه هزار و یکصد و پنجاه) تومان رسیده بود، امروز - جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ مصادف با ۰۷ اکتبر ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۷۴ درصدی به ۳۲.۵۸۰ (سی و دو هزار و پانصد و هشتاد) تومان رسید.

جدول قیمت دلار
عنوان قیمت بروزرسانی
دلار در بازار آزاد 32,580 تومان روز قبل
دلار در صرافی ملی 28,883 تومان روز قبل
دلار در بازار متشکل 28,740 تومان روز قبل
دلار در سامانه سنا 28,883 تومان روز قبل
دلار کانادا 23,819 تومان روز قبل

بر اساس نظر کارشناسان مالی دلار در حال حاضر وضعیتی کاملا مبهم را دارد. رشد تقاضا در بازار دلار در روزهای گذشته باعث شد دولت وضعیت این بازار را فشرده‌تر کند. با این حال باز هم معامله گران با رشد قیمت مواجه بودند. پیش بینی‌ها می‌گویند، دولت برای کنترل جهش قیمت در روزهای آینده اقدام به ارزپاشی کند تا همچنان نرخ ارز را متعادل نگه دارد.

آخرین وضعیت بازار ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به هفته‌های گذشته با ثبات‌تر پیش رفته است. بیت کوین با حفظ جایگاه ۱۹ هزار دلاری در تلاش برای بازیابی قیمت ۲۰ هزار دلار است. کاردانو، دوج‌کوین، ترون و شیبا که از جمله ارز دیجیتال محبوب بازار به حساب می‌آیند، در ۲۴ ساعت قبلی بازدهی صفر درصدی را به ثبت رسانده اند. قیمت ترا کلاسیک و ترا به‌ترتیب سه و یک درصد سقوط پیدا کرد و ارزش کل بازار ارز دیجیتال با رشد ناچیز نیم‌درصدی از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد.

براساس مشاهدات بازار، نهنگ‌های بازار کریپتو شروع به انباشت مداوم بیت کوین (BTC) کرده‌اند. بر اساس این داده‌ها، آدرس‌های مربوط به کیف‌های پول بیت کوین که دارای ۱۰۰ تا ۱۰ هزار بیت‌کوین هستند، از ۲۷ سپتامبر (سه‌شنبه، ۵ مهر) مجموعا ۴۶.۱۷۳ بیت کوین را به موجودی خود اضافه کرده‌اند.

اتریوم سرشناس‌ترین الت کوین بازار کریپتو، و دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از لحاظ ارزش بازار رشد قیمت را به ثبت رسانده است. ارزش بازار اتریوم ۱۶۷.۶۴۵، ۰۵۵.۳۷۹ دلار مشاهده شده است و همچنین قیمت این ارز دیجیتال به ۱.۳۶۶. ۳۱ دلار معاله شد. عملکرد هفتگی اتریوم مثبت و رو به رشد براورده شده است، به این دلیل که ارزش این رمز ارز طی هفته‌ی گذشته ۲.۴۳ درصد رشد داشته است.

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در کشور

با توجه به وضعیت افزایشی در نرخ دلار در بازار، افزایش چشمگیر قیمت طلا و سکه نیز در هفته پیش رو پیش بینی می‌شود.

قیمت طلا در جدیدترین نرخ به قیمت یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. در صورتیکه قیمت طلا به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشته بود. قیمت سکه امامی هم که روزهای گذشته وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شده بود، به ۱۵ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است و قیمت ربع سکه ۵ میلیون و ۳۹۳ هزار شده است.

با نگاه به تغییرات قیمت در بازار سکه و طلا، قیمت‌ها نسبت به هفته پیش افزایشی مشاهده می‌شود. لازم به ذکر است که انس جهانی نیز با رشدی حدودا ۹ دلاری به معامله رسیده است. بنابراین با رشد انس جهانی و همچنین بی‌ثباتی بازار دلار، طلا و سکه نیز تحت تاثیر این عوامل نوسانی رو به رشد ارزیابی می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها