|
کدخبر: 278012 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال و طلا

در این 'گزارش به آخرین وضعیت بازارهای بورس، دلار، سکه، طلا و ارزهای دیجیتال با توجه به کنش‌های آن‌ها به دیگر اتفاقات در پیرامون بازارها پرداخته و پیش بینی درباره چگونگی بازارها را در آغاز هفته خواهیم داشت.

اقتصاد پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال و طلا

بورس در هفته گذشته با رنگ سبز شاخص کل روبرو بود اما با این حال رشد قابل قبولی را در گروه‌های بورسی شاهد نبودیم. گروه پتروشیمی تنها گروه مثبت و رو به رشد بازار سهام بود. شاخص کل در آخرین روز هفته با افزایش ۱۰۶۲۸ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۶۱ واحد آرام گرفت. ۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس، وامید، فملی، شاراک، فارس، وبانک، شپدیس، فاسمین معرفی شدند. شپنا، وبصادر، غشهد بیشترین تقاضا را در آخرین روز کاری پشت سر گذاشتند. همچنین نمادهای شکلر، دکوثر، فاسمین بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

کارشناسان بازار سرمایه پیش بینی‌های مختلفی را درباره روند بازار در آغاز هفته داشته‌اند. براساس نگاه کارشناسان هفته آینده روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند. کارشناسی دیگر معتقد است، هفته آینده بازار سهام با پیش‌رویی گروه پالایشی همراه و وضعیت شاخص هم به احتمال زیاد نوسانی باشد. کارشناسی دیگر هم بازار را صعودی پیش‌بینی کرد و نمادهای گروه پالایشی و پتروشیمی را از پیشتازان بازار معرفی کرد.

آخرین وضعیت قیمت دلار در کشور

قیمت دلار آنقدر با ابعاد مختلف زندگی مردم ایران گره خورده است که مردم ناچارا قیمت دلار را به صورت لحظه‌ای پیگیری می‌کنند. دلار در هفته گذشته روزهایی پر تلاطمی را پشت سر گذاشت. نوسان قیمت دلار بیشترین تاثیر را بر قیمت کالاهای مصرفی دارد. همچنین این ارز پرحاشیه برای بسیاری از افراد حکم سرمایه را دارد و طبیعتا اطلاع از وضعیت کنونی و پیش‌بینی از وضعیت آینده آن برای این دسته از افراد اولویت دارد.

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، دلار ۳۶ یا ۳۷ هزارتومانی رقم چندان غیرمنطقی نیست. دلار در دی ماه ۱۳۹۹ یک‌بار به ۳۲ هزارتومان رسید. با توجه به افزایش حجم نقدینگی که از آن زمان تاکنون داشته‌ایم و درصد تورم، همه کالاها با دلارهای ۴۰ هزار تومان به بالا معامله می‌شود. اصرار بیش از حد روی نگه داشتن دلار در یک محدوده خاص قیمتی بدون توجه به سایر متغیرهای کلان اقتصادی و بازارها، همواره به ضرر اقتصاد بوده است. در حالی که تورم سالانه ۳۹ درصد داریم نمی‌توان قیمت دلار را ثابت نگه داشت. متغیرهای اقتصادی نشان می‌دهد نرخ دلار باید به ۳۶ هزار تومان برسد و اینکه اصرار کنیم آن را در کانال ۳۲ هزار تومان نگه داریم به ضرر مردم و اقتصاد خواهد بود.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۴,۵۲۰ ۸۰ ۰.۲۳ 11:15
۳۴,۴۴۰ ۱,۰۲۰ ۲.۹۶ روز قبل
۳۳,۴۲۰ ۲۷۰ ۰.۸

۲ روز پیش

 

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۸,۸۶۰ ۰.۰۰ ۰ 11:22
۲۸,۸۶۰ ۲۰ ۰.۰۶ روز قبل
۲۸,۸۴۰ ۱۰ ۰.۰۳ ۲ روز پیش

 

جدول قیمت 3 روز اخیر یورو در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۴,۱۵۷ ۷۹ ۰.۲۳ 11:20
۳۴,۰۷۸ ۸۹۹ ۲.۶۳ روز قبل
۳۳,۱۷۹ ۲۱۵ ۰.۶۴ ۲ روز پیش

 آخرین وضعیت بازار ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال در هفته گذشته با تغییرات زیادی همراه نبود. بیت کوین کانال ۲۰ هزار دلار را حفظ کرد و نوسان قیمت تاثیرگذاری بر بازار مرزارزها نداشت. کارشناسان بازار رمزارزها ثبات نسبی بازار در هفته‌های اخیر را نشانه‌ای از پایان روند نزولی می‌دانند. گروهی از کارشناسان این صنعت نیز معتقدند، به پایان رسیدن زمستان ارزهای دیجیتال و بازار نزولی تا پایان سال ۲۰۲۲ را دور از انتظار می‌دانند. بررسی داده‌ها نیز این نظر را تأیید می‌کند که روند فعلی کماکان ادامه خواهد داشت.

افزایش نرخ بهره نیز می‌تواند ثبات ارزهای دیجیتال را طولانی‌تر کند زیرا به احتمال زیاد استفاده از پول نقد را نسبت به سایر دارایی‌ها جذاب‌تر می‌کند. بازار نزولی ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و زمستان ارزهای دیجیتال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ نیز شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند. چرخه فعلی فقط چهار ماه است که در حال ساختن کف قیمت بوده و بنابراین به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت؛ به‌ویژه اگر نرخ بهره نیز به افزایش ادامه دهد.

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در کشور

قیمت هر اونس طلا به ۱,۶۱۸ (یک هزار و ششصد و هجده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۸۴ درصدی داشته است. همچنین قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۹۳ درصدی، از ۱,۴۰۶,۲۰۰ (یک میلیون و چهارصد و شش هزار و دویست) تومان به ۱,۳۹۳,۳۰۰ (یک میلیون و سیصد و نود و سه هزار و سیصد) تومان رسید. هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۰۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۶,۰۳۲,۰۰۰ (شش میلیون و سی و دو هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی به ۱۵,۹۹۷,۰۰۰ (پانزده میلیون و نهصد و نود و هفت هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۳۳ درصدی داشته است. نیم سکه به ۸,۶۰۰,۰۰۰ (هشت میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۷۴ درصدی داشته است. ربع سکه با افزایش ۰.۸۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۵,۶۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون و ششصد هزار) تومان معامله شد. هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۳,۲۰۰,۰۰۰ (سه میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۳۹۳,۳۰۰ -۱۲,۹۰۰ -۰.۹۳ ۱۶:۲۳
۱,۴۰۶,۲۰۰ ۳۰,۷۰۰ ۲.۱۸ روز قبل
۱,۳۷۵,۵۰۰ ۱۷,۵۰۰ ۱.۲۷ ۲ روز پیش

 

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۵,۹۹۷,۰۰۰ -۵۲,۰۰۰ -۰.۳۳ ۱۶:۲۴
۱۶,۰۴۹,۰۰۰ ۴۲۴,۰۰۰ ۲.۶۴ روز قبل
۱۵,۶۲۵,۰۰۰ ۳۴۸,۰۰۰ ۲.۲۲ ۲ روز پیش

 

جدول قیمت ۳ روز اخیر نیم سکه
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۸,۶۰۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ۱.۷۴ ۱۲:۰۳
۸,۴۵۰,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۰.۵۹ روز قبل
۸,۴۰۰,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۰.۵۹ ۲ روز پیش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها