|
کدخبر: 274902 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال، سکه و طلا در هفته آینده

بازارهای مالی کشور در آستانه ورود به مهر ماه ارتباط تنگاتنگی به وضعیت سیاسی کشور پیدا کرده است. در این گزارش به تحلیل روند بازارها در هفته جاری پرداخته و پیش بینی بازارها را خواهیم داشت.

نبض بازار پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال، سکه و طلا در هفته آینده

 بازارهای مالی گره کور و سر سختی به دلار خورده است و از طرفی قیمت دلار تحت تاثیر خبرهای مثبت و منفی از مذاکرات برجام، دچار نوسان است. در این گزارش به روند تغییرات بازارهای مالی در هفته جاری پرداخته و پیش بینی وضعیت بازارها را در هفته آینده خواهیم داشت. 

بورس پایان هفته ناامید کننده ای را رقم زد، طوری‌ که شاخص کل با ریزش بالای ۱۱ هزار واحدی پرونده آخرین هفته شهریور ماه را بست و همچنان بلاتکلیف از نتیجه مذاکرات برجام به خروج سرمایه از بازار رضایت داد.

شاخص کل بورس در آخرین روز هفته با ریزش ۱۱ هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد. با این رکورد جدید شاخص در پایین‌ترین سطح خود در سال ۱۴۰۱ رسید. شاخص هم وزن نیز با کاهش دو هزار و ۲۳۲ واحدی در کانال ۳۹۵ هزار واحدی تثبیت شد.

هفته اول مهر ماه بورس به دلیل تعطیلات پیش رو، تنها ۳ روز فعال را در پیش خواهد داشت. با توجه به نظر کارشناسان انتظار می‌رود بازار روند احتیاطی همراه با ذخیره سود را در پیش گیرد و به همین دلیل بازدهی منفی از معاملات بورس پیش بینی می‌شود.

 با نگاه اجمالی به وضعیت معاملات بورس در آخرین روز هفته، آخرین معامله‌های بورسی از قیمت پایانی آن پایین‌تر مشاهده می‌شود و بر همین اساس، نمادهای بورسی در هفته آینده منفی معامله خواهند شد. لازم به ذکر است وضعیت معاملات در نمادهای سبز هم، تحت تاثیر از وضعیت کلی بازار منفی پیش بینی می‌شود.

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

آخرین وضعیت قیمت دلار در کشور

تهران و تجمعات چند روزه در آن باعث شده است معامله گران بازار ارز دست به عصاتر رفتار کرده و بازار را در آرامش حفظ کنند. از طرفی نیز این پیش بینی می‌شود که در بازار ارز میزان عرضه به اندازه‌ای بالا برود که امکان ضرر سنگین برای خریداران را بالا ببرد.

قیمت دلار روز گذشته روند نزولی را ثبت کرد و به ۳۱,۵۲۰ (سی و یک هزار و پانصد و بیست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل، ریزش ۰.۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

دلار در بازار متشکل روز گذشته بدون تغییر ۲۸,۶۸۰ (بیست و هشت هزار و ششصد و هشتاد ) تومان معامله شد.

جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۸,۶۸۰ ۰ ۰ 15:16
۲۸,۶۸۰ ۱۰۰ ۰.۳۴ روز قبل
۲۸,۵۸۰ -۷۰.۰۰ -۰.۲۵ ۲ روز پیش

آخرین وضعیت بازار ارز دیجیتال

بیت کوین برای حفظ مقاومت ۱۹۵۰۰ دلاری، تاب نیاورد و حتی به زیر سطح حمایت ۱۸۳۸۰ دلار رسید و سطح ۱۸۱۵۰ دلار را تجربه کرد. رشد نرخ بهره بانک مرکزی تا ۳.۲۵ درصد توانست اهرم فروش را بالا ببرد و ریسک حرکت به زیر سطح ۱۸۰۰۰ دلار را قوی‌تر کند.

ابر کوین ارزهای دیجیتال در حال حاضر نزدیک به سطح مقاومت ۱۸۷۸۰ دلار در حال جبران زیان‌های خود است، سطح مقاومت اصلی بعدی نزدیک به ۱۹۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ساعته است که بالاتر از آن قیمت احتمالا تا ۱۹۵۰۰ دلار رشد خواهد داشت.

اتریوم ریزش سنگینی را در سطح مقاومت ۱۴۱۰ دلاری شروع کرده است و نزدیک به ۵ درصد نزول به زیر سطح ۱۳۰۰ دلار رسیده است. قیمت اتریوم زیر میانگین متحرک ساده به ثبت رسیده و سطح ۱۲۲۰ دلاری را تجربه کرد و هم اکنون در وضعیت اصلاح صعودی به سر می‌برد. در روند صعودی، قیمت در نزدیکی ۱۳۱۵ دلار با سطح مقاومت روبرو است. سطح مقاومت اصلی بعدی اکنون در نزدیکی سطوح ۱۳۴۵ و ۱۳۵۰ دلار در حال شکل گیری می‌باشد.

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در کشور

طبق آمار معامله گران بازار سکه و طلا، قیمت انواع سکه در بازار روند صعودی را به ثبت رسانده است. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۲۱۲,۰۰۰ ریال و انس جهانی طلا به ۱,۶۸۷.۲ دلار رسید.

کارشناسان و تحلیل گران بازار سکه و طلا معتقدند، در صورتی که فلز گران بهای داخلی قادر نباشد دوباره بالای مرز حساس قرار بگیرد این اتفاق ممکن است شرایط عقب نشینی سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را فراهم سازد.

قیمت سکه در آخرین روز شهریورماه

محصول  نرخ امروز ( تومان)  افزایش/ کاهش  نرخ 30 شهریور 1401 نرخ 29 شهریور 1401 
سکه تمام بهار آزادی طرح امام  14.300.000 130.000 14.170.000 14.270.000
سکه تمام طرح بهار آزادی 13.460.000 160.000 13.300.000 13.290.000
نیم سکه بهار آزادی 8.000.000 50.000 7.950.000 8.000.000
ربع سکه بهار آزادی 5.000.000 50.000 4.940.000 5.000.000
سکه گرمی  2.950.000 10.000 2.940.000 2.950.000

ارسال نظر