|
کدخبر: 274881

خطر سقوط بیشتر قیمت بیت کوین

قبل از جلسه فدرال رزرو بیت کوین تحت فشار شدید فروش قرار گرفته است. بیت کوین با کاهش ۱.۵۶ درصدی با قیمت ۱۹۱۷۹ دلار معامله می شود. در کنار بیت کوین، سایر آلتکوین ها نیز تحت فشار فروش قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که ۱۹۰۰۰ دلار یک میانگین ۵۰ ماهه برای بیت کوین و سطح حمایتی حیاتی آن است. طبق داده های بلومبرگ، بیت کوین از سال ۲۰۱۵ از این سطح دفاع کرده است. بنابراین، اگر بیت کوین نتواند این بار از این سطح حمایتی دفاع کند، می تواند به معنای سقوط بیشتر و اصلاح قیمت برای سرمایه گذاران بیت کوین باشد.

به دلیل افزایش تورم در ایالات متحده، فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه افزایش نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. سیاست فدرال رزرو برای حرکت بیشتر قیمت بیت کوین حیاتی خواهد بود.

اگر فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه اعلام کند که مطابق با خطوط مورد انتظار خواهد بود، بازار می تواند نفس بکشد. با این حال، افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره می تواند فشار فروش شدیدی را به دلیل نقدینگی در معرض خطر ایجاد کند. جان تورو، رئیس تجارت در صرافی دارایی‌های دیجیتال Independent Reserve در گفتگو با بلومبرگ گفت:

اگر فدرال رزرو کمتر از ۱۰۰ واحد پایه نرخ بهره را افزایش دهد ممکن است شاهد افزایش قیمت باشیم اما اگر بخواهد بیشتر از ۷۵ واحد نرخ بهره را افزایش دهد احتمالا شاهد سقوط بیشتر قیمت بیت‌کوین خواهیم بود.

گفتنی است که شاخص MVIS CryptoCompare Digital Assets ۱۰۰ این هفته بار دیگر کاهش یافت. این شاخص نسبت به سال قبل ۶۰ درصد در برابر افت ۲۱ درصدی سهام ایالات متحده کاهش یافته است.

در حال حاضر هر عدد بیت کوین در بازارهای جهانی ۱۹ هزار و ۱۷۹ دلار قیمت خورده است و هر عدد اتریوم نیز در حال حاضر هزار و ۳۴۸ دلار قیمت خورده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۳۵ درصد ارزان شده است.

از میان دیگر ارزهای دیجیتال شاخص بازار نیز ada نزدیک به ۴۱ سنت قیمت خورده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۶۷ درصد رشد داشته است و سولانا نیز ۳۲ دلار و ۲ سنت قیمت خورده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۶۸ درصد ارزان شده است.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها