|
کدخبر: 252845

چگونه در بازار رمزارزها پولدار شویم؟

بیت کوین در طی ۲۰ روز اخیر در حدود ۲۳ درصد رشد را ثبت کرده است. این درحالیست که برخی از رمزارزها رشدی بیش از ۵۰ درصد را ثبت کرده‌اند. سوالی که در اینجا مطرح است به این اشاره دارد که چرا برخی از آلت کوین‌ها رشد بیشتری را نسبت به بیت کوین تجربه کرده‌اند و اینکه آیا آلت سیزن در راه است؟

دلایل عمده‌ای پشت رشد اخیر بیت کوین نهفته است که از مهمترین آنها می‌توان به جنگ روسیه و اوکراین و نمایش قابلیت‌های رمزارزها، دیدگاه مثبت فدرال رزرو و دولت بایدن به این بازار، تبلیغ مستقیم و قوی شرکت‌های فعال در حوزه کریپتوکارنسی مانند صرافی‌ها در فستیوال‌های مهم اسکار و یا جوایز گرمی و از همه مهمتر جام جهانی فوتبال اشاره کرد. البته دلایل دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که سبب تغییر دیدگاه سرمایه‌دارن از ترس شدید به یک حالت با ثبات شده است. سنتیمنت حاکم بر این بازار اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا این احساسات و طرز فکر است که عرضه و تقاضا و در نهایت و تعیین کننده قیمت است.

در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده ۴۶ هزار دلار در حال معامله است و در تایم فریم هفتگی شرایط مساعدی دارد. در این تایم فریم شاهد کراس صعودی اندیکاتور MACD و واگرایی مثبت هستیم که خبر از صعود احتمالی قیمت بیت کوین در هفته های آینده دارد و به نظر می‌رسد در شرایط کنونی دستیابی به هدف ۵۰ هزار دلار امکان پذیر باشد.

اما در تایم فریم اشاره شده، بیت کوین درون ابر کومو ایچیموکو قرار دارد که سقف آن مقاومت محکمی را تشکیل داده و سبب ایجاد واکنش و کمی افت قیمت گردیده است. خصوصیت ابر کومو این است که سبب ایجاد نوسان و درجا زدن خواهد شد و ممکن است مدت زمان چند هفته برای غلبه به این محدوده زمان لازم باشد. اما اگر خبرها با این بازار همراه باشند ممکن است این مدت زمان کوتاه‌تر گردد.

در تایم فریم روزانه سطح ۴۵ هزار دلار حمایت خوبی محسوب می‌شود که تا کنون نیز حفظ شده است. از آنجایی که اندیکاتورها منعکس کننده کاهش قدرت روند صعودی در کوتاه مدت هستند، ممکن است با اصلاح مواجه باشیم ولی در میان مدت همچنان احتمال فتح ۵۰ هزار دلار در تایم فریم اشاره شده وجود دارد.

آیا آلت سیزن در راه است؟

معمولا آلت سیزن در یک تعریف کلی به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن عملکرد ۷۵ درصد از ۵۰ کوین برتر بهتر از بیت کوین باشد. همچنین شاخص‌هایی در این زمینه مطرح شده است. در آلت سیزن سهم بازار بیت کوین رو به کاهش خواهد رفت و آلت کوین‌ها فرصت جولان دادن میابند.

در طی یک ماهه گذشته رمزارز GMT، ۱۴۰۰ درصد، APE ۱۱۰۰ درصد و ZIL با ۹۵ درصد رشد بیشترین بازدهی را در بین ۱۰۰ کوین برتر بدست آوردند.

با این وجود در حال حاضر بسیار زود است که یک آلت سیزن صحبت شود، کما اینکه شاخص این فاکتور نیز منعکس کننده این موضوع نیست.

بازدهی مثبت و بالای بسیاری از ارزهای دیجیتال مطرح به دلایل مختلف روی داد. دلیل اول و اصلی این موضوع مربوط به روند رو به رشد بیت کوین است که این جو مثبت ایجاد شده را به سایر آلت کوین‌ها منتقل می‌کند. در مرحله بعد بسیاری از این کوین‌ها به دلایل فاندامنتال توانستند ارتقا یابند و توجه عموم را به خود جلب کنند.

یکی از کارهایی که لازم است انجام دهیم در این زمینه یافتن کوین‌هایی است که آپدیت‌های مهم و بنیادی در پیش رو دارند و می‌توان انتظار خبرهای مثبت در رابطه با مسیر توسعه آنها داشت.

از لحاظ تکنیکالی نیز راه‌ حل‌های نه چندان پیچیده‌ای در این زمینه وجود دارد. زمانی که بیت کوین رشد می‌کند سایر رمزارزها نیز با آنها رشد خواهند کرد. در این بین از لحاظ تکنیکالی می‌توان کوینی را انتخاب کرد که در زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه با جفت ارز بیت کوینی قرار دارد. خصوصیت میانگین متحرک‌ها این است که معمولا قیمت را به سمت خود جذب می‌کنند.

 

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها