|
کدخبر: 258634 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاه ایران بیوتی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

استارت قوی فعالیت های نمایشگاهی در ۱۴۰۱ با برگزاری این رویداد

مرادی گفت: در بیست و نهمین نمایشگاه ایران بیوتی، ۳۰ درصد شرکت ها در حوزه شوینده ها و پاک کننده ها و ۷۰ درصد آرایشی و بهداشتی هستند. این نشان می دهد صنعت آرایشی و بهداشتی کشور پتانسیل بسیار بالایی دارد.

نمایشگاه استارت قوی فعالیت های نمایشگاهی در ۱۴۰۱ با برگزاری این رویداد

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته (ایران بیوتی و کلین) صبح روز گذشته، چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه، شرکت های موفق و صاحب برند کشور، آخرین دستاوردها و فناوری خود، در زمینه تولید محصولات بهداشتی را در معرض دید بازدیدکنندگان و فعالان بازار داخلی، کشورهای همسایه و بازارهای صادراتی قرار داده اند و به عقیده مسوولان و فعالان نمایشگاهی، امسال تنوع محصولات مختلف در جهت جلب رضایت مشتریان مختلف و ایجاد رفاه برای خانوار ایرانی و نفوذ در بازارهای بین المللی، موفقیت قابل توجهی خواهد داشت.

خبرنگار گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با علی مرادی مدیر برگزاری این رویداد ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

جزییات برگزاری بیست و نهمین رویداد ایران بیوتی

مرادی در ابتدای این گفتگو پیرامون جزییات برگزاری این دوره از رویداد ایران بیوتی گفت: خوشحالم که ما اولین نمایشگاه قرن ۱۵ را برگزار می کنیم و از طرفی اولین نمایشگاه تقویم نمایشگاهی تهران در سال ۱۴۰۱ را نیز شرکت ما برگزار کرد. ۲۹ سال است که نمایشگاه را با نظارت انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی و انجمن صنایع سلولوزی ایران برگزار می کنیم و به لطف خداوند روز به روز و سال به سال نمایشگاه های پر بار تری را نسبت به دوره قبل داشته ایم.

مرادی

وی در ادامه با بیان اینکه ما امسال دو پاویون از کشور های ترکیه و هندوستان را نیز در این نمایشگاه داریم، خاطرنشان کرد: مساحت تحت پوشش این نمایشگاه حدودا ۳۴هزار متر مربع فضای ناخالص است و بیش از ۹ کشور در رویداد امسال حضور دارند. حدود ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی حضور فعالی در این نمایشگاه دارند و آخرین دستاورد های تولیدی و خدماتی خود را در معرض دید علاقمندان گذاشته اند.

این برگزارکننده نمایشگاهی همچنین گفت: ما در بخش نوآوری های دانش بنیان این نمایشگاه نیز ده شرکت دانش بنیان داریم.

پتانسیل بسیار بالای صنعت آرایشی و بهداشتی در کشور

مرادی با اشاره به وضعیت کنونی فعالان صنعت آرایشی و بهداشتی، تصریح کرد: در حوزه صنایع آرایشی و مواد اولیه به ویژه در صنعت آرایشی که در ۵ تا۶ سال گذشته به دلیل ممنوعیت واردات، تولیدکنندگان ایرانی خوبی در این عرصه وارد شوند و تولیدات باکیفیتی را هم از نظر کیفیت و هم از نظر بسته بندی داشته اند. از این رو می توانیم این نوید را بدهیم که حداقل سال آینده ۲۰ تا ۳۰ شرکت دانش بنیان در این حوزه خواهیم داشت. در این نمایشگاه ۳۰ درصد شرکت ها در حوزه شوینده ها و پاک کننده ها هستند و ۷۰ درصد آرایشی و بهداشتی هستند و این نشان می دهد صنعت آرایشی و بهداشتی کشور پتانسیل بسیار بالایی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان مهمترین چالش های تولید کننده های صنایع آرایشی و بهداشتی پرداخت و گفت: در بخش تولید این صنایع تامین مواد اولیه و تخصیص ارز واردات و همچنین نوسانات نرخ ارز یکی از چالش های بزرگ در این حوزه به حساب می آید. امیدوارم اوضاع کنونی کشور کمی بهتر شود تا ما نیز بتوانیم نمایشگاه های پربارتر و بهتری برگزار کنیم. به عقیده من هر چه بحث واردات راحت تر شود صنعتگران بهتر می توانند ظرفیت تولیدات خود را تکمیل و تولید کنند.

افق صنعت نمایشگاهی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت سامع پاد نوین در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش نیوز مبنی بر اینکه تا پایان سال افق این صنعت را چطور ارزیابی می کنید، گفت: این پرسش، سوال سختی است؛ چون برگزاری نمایشگاه در صنایع مختلف یک زنجیره است و همه به هم متصل هستند. از غرفه ساز تا شرکت کننده و تا خدمات بیمه ای و تا ترخیص کننده کالا و گمرکی و همه و همه زنجیره ای هستند که اگر یک زنجیر دچار مشکل شود این زنجیره از هم می پاشد. امیدوارم امسال بتوانیم با کمک مسئولان و با راهکار های ویژه ای که تدارک می بینند صنعت نمایشگاهی کشور را با رشد و رونق روبرو کنیم. چون دو سال شیوع ویروس کرونا موجب شد بسیاری از شرکت ها برای فروش محصولات خود تشنه حضور در نمایشگاه باشند. این فرصت خوبی است و امیدواریم این فرصت را از دست ندهیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها