|
کدخبر: 252558

چگونه فریب نهنگ های ارز دیجیتال را نخوریم؟

اگر به بازار رمز ارز ها علاقه‌مند و یا در حال فعالیت و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستید به احتمال زیاد اصصلاح نهنگ ها به گوشتان خورده است.

ممکن است این سوال برایتان به وجود آمده باشد که نهنگ ها چه کسانی هستند و تاثیر آنها در بازار رمز ها چیست و بهتر است سرمایه گذاران خرد در بازاری که تحت تاثیر دارندگان عمده قرار دارد چگونه رفتار کنند ؟

با توجه به این موضوع که نهنگ ها موجودات بزرگی در اقیانوس هستند  در بازار رمزارزها نیز از اشخاص و یا سازمان‌هایی که بیشترین تعداد رمز ارز ها را در اختیار خود دارند با عنوان نهنگ یاد می‌شود. در بازار ارز دیجیتال  نیز کسانی که بالغ بر هزار عدد بیت کوین در اختیار داشته باشند نهنگ  تلقی می‌شوند.

 با توجه به این موضوع که ارزش رمز ارز ها از طریق مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می‌شود نهنگ ها  می‌توانند بازار را طی فرایند هایی به سمت بالا یا پایین هدایت کنند.

اما به چه دلیل اینکار را می‌کنند؟

اگر نهنگ ها بخواهند رمز ارز ها را در کف قیمتی پایین تری به دست بیاورند اقدام به فروش بخشی یا عمده دارایی های رمز ارزی خود می‌کنند که در نتیجه این فشار فروش منجر به ایجاد جو روانی در بازار می‌شود و به دنبال آن کاربران و سرمایه گذاران خرد و کم تجربه تحت تاثیر این جو روانی و ترس از شکست در معاملات خود، اقدام به فروش رمز ارزهای خود می‌کنند در نتیجه ارزش رمز ارزها رو به کاهش رفته یا به اصطلاح بازار حالت خرسی ( قرمز یا نزولی )به خود می گیرد و این شرایط فرصت مناسبی را برای  نهنگ ها ایجاد می‌کند که در قیمت مناسب و پایین تر اقدام به جمع آوری رمز ارز ها کنند و بالعکس با خرید پر قدرت خود جو طمع رو در سرمایه گذاران این عرصه ایجاد کنند تا در قیمت های بالاتر رمز ارز های خود را عرضه کنند.

نکته ای که باید سرمایه گذاران خرد به آن توجه کنند که در تور نهنگ ها نیافتند این است که تحت تاثیر  این جو روانی که توسط دارندگان عمده ایجاد شده، قرار نگیرند و با آرامش و به دور از این تنش ها در نقطه ی مناسب خرید و فروش  خود را انجام دهند و دچار ترس و طمع شدید نشوند.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها