|
کدخبر: 250357

چرا خودرویی های بورس سبز پوش شدند؟

امروز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ بورس سبزپوش کار خود را آغاز کرد و در بخش تاثیرگذارترین نماد‌ها بر شاخص کل، بیشتر نماد‌های خودرویی به چشم می‌خورند. دلیل سبزپوشی نماد‌های خودرویی چیست؟

امروز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ بورس سبزپوش کار خود را آغاز کرد و شاخص‌ها همگی لباس سبز بر تن کردند. شاخص کل در یک ساعت ابتدایی بازار حدود ۰.۴۰ درصد رشد کرد و خود را به سطح یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۶۰۱ واحد رساند.

در بخش تاثیرگذارترین نماد‌ها بر شاخص کل، بیشتر نماد‌های خودرویی به چشم می‌خورند. از هفت نماد تاثیرگذار بر شاخص کل در یک ساعت ابتدایی بازار خودرو، خساپا و خبهمن می باشند و این ۳ نماد معاملات امروز را با صف خرید آغاز کردند.

ترکیب نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص کل نشان دهنده توجه سهامداران به گروه خودرویی است و با اقبال سهامداران سبزپوش شدند. حتی روز گذشته نماد‌های خودوریی وضعیت خوبی داشتند و جزو نماد‌های پرتراکنش بودند.

برخی از کارشناسان علت این موضوع را گفتگوی امیرعبداللهیان با لاوروف وزیر خارجه روسیه می‌دانند و اضافه شدن درخواست‌های روسیه در متن جدید توافق نامه.

خبرگزاری اسپوتنیک گفته است ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با تاکید بر این که مسکو همواره کمک قابل توجهی به روند مذاکرات وین کرده است، گفت متن توافق آتی در مذاکرات وین به گونه‌ای اصلاح شده است که از همکاری ایران-روسیه حفاظت شود.

همچنین مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک گفتگوی تلویزیونی بیان نمودند:

من فکر می‌کنم که ما در آستانه توافق با ایران هستیم. مشکلات ناشی از تحریم‌های جدید علیه روسیه باعث توقف مذاکرات شد؛ بنابراین من خوشحالم که لاوروف وزیر امور خارجه گفت که تضمین ایالات متحده دریافت کرده است. امیدوارم به زودی به توافق برسیم.

بنابراین دلیل اول را می‌توان گفت که مذاکرات برجامی بر مسیر توافق در حال حرکت است و موجب استقبال معامله گران به گروه‌های ریالی بالاخص نماد‌های خودرویی شده است.

دلیل بعدی را میتوان در صحبت‌های فاطمی امین مبنی بر فروش بلوکی سهام خودرویی‌ها دانست:

 فاطمی امین از عرضه بلوکی سهام ایران خودرو و سایپا در بورس خبر داد و افزود: ما به دنبال آن هستیم تا ۲۵ درصد سهام ایران خودرو و ۴۰ درصد سهام سایپا واگذار شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها