|
کدخبر: 248190

پیش بینی قیمت سکه و طلا برای فردا (۱۸ اسفند)

بازار طلا و سکه با ورود اونس جهانی به کانال ۲هزار دلار و همچنین افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، امروز شاهد افزایش قیمت‌ها بود.

بازار طلا و سکه که طی هفته‌های گذشته در انتظار مذاکرات نوسانات اندکی را تجربه می‌کرد، از روز گذشته و با صعود قیمت اونس جهانی روند افزایشی را در پیش گرفت.

به این ترتیب در این ساعت از معاملات، هر سکه امامی در قیمت ۱۲میلیون و ۲۹۲هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته افزایش بیش از ۲۵۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. روز گذشته این سکه در قیمت ۱۲میلیون و ۲۷هزارتومان معامله می‌شد.

همچنین نیم سکه ۷میلیون تومان قیمت خورده است که افزایش بیش از ۱۰۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. روز دوشنبه نیم سکه ۶میلیون و ۸۸۰هزارتومان قیمت خورده بود.

همچنین ربع سکه با قیمت ۴میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، در حالی که این سکه در آخرین معاملات روز گذشته، ۳میلیون و ۹۲۰هزارتومان قیمت خورده بود.

همچنین هر سکه یک گرمی ۲میلیون و ۳۷۰هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز گذشته ۲میلیون و ۳۵۲هزارتومان قیمت خورده بود.

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات حباب سکه امامی افزایش یافته است، اما حباب دیگر انواع سکه‌ها به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش تقاضا پایین آمده است.

به این ترتیب سکه امامی، ۱۹۸هزارتومان، نیم سکه ۷۳۴هزارتومان، ربع سکه، ۸۶۴هزارتومان و سکه یک گرمی ۸۱۹هزارتومان حباب دارد.

با شدت گرفتن جنگ میان اوکراین و روسیه، بازارهای جهانی تلاطمات بالایی را تجربه کردند. اونس جهانی نیز از این نوسانات مستثنی نبود و قیمت آن که روز گذشته گریزی به کانال ۲هزاردلار زده بود، امروز دوباره به آن وارد شد و آرام گرفت.

از طرف دیگر دلار آزاد به عنوان دیگر شاخص اثرگذار در قیمت طلا و سکه در بی‌خبری از مذاکرات و افزایش نگرانی‌ها، بار دیگر به کانال ۲۶هزارتومان بازگشته است و تا ۲۶هزار و ۳۰۰تومان نیز پیش رفته است.

برآیند این دو عامل باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است. تا زمانی هم که این دو شاخص صعودی باشند باید انتظار افزایش قیمت‌‌ها را در بازار طلا و سکه داشته باشیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها