|
کدخبر: 234073

پیش بینی جذاب از آینده بازار دلار و طلا

بازار سهام در معاملات امروز روند منفی داشت. قیمت دلار، طلا و سکه در معاملات امروز کاهشی بودند. رمزارزها با افزایش قیمت در ۲۴ ساعت گذشته همراه بودند.

قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر عقب‌نشینی دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا با افزایش شش دلاری امروز به قیمت یک هزار و ۸۲۵ دلار رسید.

گویا انس جهانی طلا نزدیک به بالاترین حد یک هفته گذشته ایستاده است. در بازار ایران طلا علی رغم افزایش انس جهانی اما قیمت طلا روند کاهشی را طی کرد. برخی فروشندگان علت کاهش قیمت طلا را روند مثبت مذاکرات می‌دانند. آیا طلا و سکه در هفته پایانی دی ماه ارزان‌تر می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلای کرج با اشاره به وضعیت بازار می‌گوید: بازار طلا راکد است و خریداری هم برای مصنوعات طلا وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی قیمت طلا و قیمت سکه در هفته آخر دی ۱۴۰۰ ادامه‌دار باشد.

مسعود ضرابی توضیح داد: چنانچه قیمت طلا روند ثابتی داشته باشد، مردم به شرایط بازار اعتماد می‌کنند و طلا می‌خرند. در هفته اخیر به دلیل روند مثبت مذاکرات قیمت دلار ارزان شد. طلا هم تحت تاثیر قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفت.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: وضعیت دلار را از دو منظر رشد اقتصادی ایران و روابط تجاری ایران با جامعه بین‌الملل می‌توان بررسی کرد.

وی ادامه می‌دهد: رشد اقتصادی ایران در گرو سیاست‌های اقتصادی در سطح کلان است. سیاست‌هایی که دولت آنها را تعیین می‌کند. مشخص شدن این سیاست‌ها نشان می‌دهد که روند قیمت دلار به چه سمتی می‌رود.

این کارشناس بازارهای مالی درباره روابط تجاری ایران با جامعه بین‌الملل می‌گوید: این مولفه به شرایط برجام و روابط ما با جامعه جهانی بستگی دارد. باید دید این بار روند مذاکرات هسته‌ای ایران به چه سمتی می‌رود و آیا مذاکرات به نتیجه می‌رسد یا نه.

محبی تاکید می‌کند: کشور ما هم از منظر روابط بین‌الملل و هم از نظر شاخص‌های کلان اقتصاد وضعیت چندان مطلوبی ندارد و به همین دلیل نمی‌توان امیدوار بود که قیمت دلار ریزش جدی داشته باشد.

شاخص کل بورس امروز با افت ۱۱ هزار و ۶۴۴ واحدی مواجه بود. عدد شاخص کل پس از ریزش ۰٫۸۷ درصدی در کانال یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحدی قرار گرفت تا به این ترتیب روند منفی هفته گذشته تداوم یابد.

شاخص هم‌وزن نیز امروز با افت یک درصدی مواجه بود. ارزش کل معاملات بورس امروز به ۲۷۰۰ میلیارد تومان هم نرسید. گویا روند رکودی در بازار سهام با توجه به ارزش و حجم پایین معاملات تا تزریق نقدینگی به بورس ادامه خواهد یافت.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها