|
کدخبر: 243448

پیش ‌بینی آینده بازارهای مالی / کاهش قیمت‌ در راه است؟

سیگنال‌های مثبت از مذاکرات وین در رزوهای اخیر، بازار دلار، طلا و سکه را کاهشی کرده است. آیا این شرایط ادامه دارد؟ یک کارشناس بازارهای مالی، پیش بینی قیمت دلار، سکه و طلا را در شرایط فعلی، مشکل می‌داند اما معتقد است کاهش قیمت‌ها مقطعی است.

مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است. طرفین دستیابی به توافق را در آینده نزدیک امکان‌پذیر می‌دانند. هر چند هم ایران و هم غرب تاکید می‌کنند که طرف مقابل باید تصمیم نهایی را بگیرد. در این شرایط پیش بینی بازار دلار، سکه و طلا چگونه است؟

امروز در بازارها چه گذشت؟

امروز تحت تاثیر همین شرایط، قیمت‌‌های در بازار ارز، طلا و سکه ایرانی کاهش یافت. قیمت دلار حتی به کانال ۲۵ هزار تومانی هم وارد شد هر چند در ادامه دوباره بالاتر از ۲۶ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت سکه طرح جدید نیز کاهش ۱۸۰ هزار تومانی را تجربه کرد. این رقم در مورد سکه طرح قدیم ۱۵۰ هزار تومان بود. در این میان، قیمت طلا نیز کاهش یافت و وارد کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد.

آیا این شرایط فردا نیز ادامه می‌یابد؟ مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی تاکید می‌کند که در شرایط کنونی پیش‌بینی کوتاه‌مدت بازار دلار، طلا و سکه بسیار مشکل است اما احتمالا کاهش قیمت در بازار مقطعی خواهد بود.

او توضیح می‌دهد: در شرایط کنونی، هر لحظه ممکن است خبر مهمی از مذاکرات وین منتشر شود. از آن سو، بازار جهانی تعطیل است و قیمت اونس در شروع هفته پس از آن مشخص نیست.

محبی می‌افزاید: هر دو موضوع، بر قیمت طلا و سکه در روزهای آینده تاثیر می‌گذارند. در نتیجه پیش‌بینی کوتاه‌مدت بازار، کار ساده‌ای نیست.

این کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: با وجود این، انتظار کاهش قیمت دلار وجود دارد که به تبع آن بازر طلا و سکه نیز نزولی می‌شود. اما این موضوع احتمالا مقطعی است و احتمال بازگشت بازارها در روزهای آینده دور از ذهن نیست.

محبی پیش‌بینی می‌کند: قیمت‌های پایین در بازار ارز، طلا و سکه احتمالا ماندگار نباشند. به عبارتی، در روزهای آینده و نه لزوما فردا، احتمال افزایش قیمت طلا و سکه وجود دارد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها