|
کدخبر: 239263

افتتاح ۱۳ طرح صنعتی در اصفهان

به مناسبت دهه فجررئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان از افتتاح ۱۳ طرح دهه فجر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان با حضور معاون صنایع عمومی وزیر صمت در اصفهان خبر داد.

اقتصاد افتتاح ۱۳ طرح صنعتی در اصفهان

ایرج موفق گفت: با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، به مناسبت دهه فجر، ۱۳ طرح به اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۸۰۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: امروز مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌های دهه فجر به همراه بازدید از شهرک صنعتی مورچه‌خورت و شهرک صنعتی جی در دستورکار قرار دارد و روز جمعه هم بازدیدهایی از برخی از صنایع استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری ۸۸۷ جلسه عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تسهیلات بانکی با ۳ هزار و ۳۲ مصوبه از ۲۰ تیر ۹۸ تا پایان دی‌ماه، گفت: فعال‌سازی و بازگشت به خط تولید ۶۴۲ واحد راکد و تعطیل در سطح استان اصفهان در این بازه زمانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح رونق از ۲۰ تیرماه تا پایان ماه گذشته پرداخت شده است، گفت: در این بازه زمانی ۱۹۶ هزار و ۳۳۶ اشتغال جدید در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به برگزاری ۷۳ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، بیان کرد: در تیرماه سال ۹۸ تاکنون، نرخ بیکاری استان اصفهان از ۱۴.۷ درصد به ۱۰.۹ درصد کاهش یافته است و ۴۰ فقره پروانه و جواز تاسیس صنایع دانش‌بنیان و پیشرفته با سرمایه‌گذاری ۱۳۹ میلیارد تومان و اشتغال ۷۳۰ نفر در استان اصفهان فراهم شده است.

گفتنی است در جریان این سفر، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن وتجارت از شرکت تولیدی لورچ بازدید به عمل آورد. این شرکت در زمینه کولر ابی، قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، شیرالات پلاستیکی، رادیاتور فولادی و مخازن فلزی ذخیره‌ای و رادیاتور پنلی و کاربرد در تولید رادیاتور و پکیچ شوفاژ دیواری با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع واقع درشهرک صنعت جی در حال فعالیت است.

همچنین با حضور محمد مهدی برادران کلنگ زنی طرح توسعه صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با تولید لوازم خانگی با زمینی به مساحت ۶ هزارمتر مربع و با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۳۷ نفر انجام شد. دراین آیین کلنگ زنی معاون صنایع عمومی وزارت صمت با استقبال از گسترش تولیدات لوازم خانگی از ادامه حمایت تعمیق ساخت داخل خبر داد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان اصفهان از طرح در دست اجرای شرکت تولیدی پلار پویا بازدید کرد. این شرکت با تولید محصولات بخاری‌های نفتی، گازی و انواع یخچال فریزر وهیترهای گازی صنعتی در زمینی به مساحت ۲۰۰۰۰هزار مترمربع واقع در شهرک صنعتی مورچه خورت با سرمایه‌گذاری دوهزار میلیارد ریال با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر درحال فعالیت می‌باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها