|
کدخبر: 238660

بهره‌برداری ۶ طرح صنعتی در این استان+ جزئیات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افتتاح هشت طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: ۶ طرح از این استان در سطح ملی به بهره‌برداری می‌رسد.

صنعت بهره‌برداری ۶ طرح صنعتی در این استان+ جزئیات

عباس جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: واحد احیای مستقیم کارخانه فولاد قاینات با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر و واحد فرآوری معدن طلای شادان با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۴۰ نفر را از مهمترین طرح‌های ملی آماده افتتاح در این استان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: طرح احداث واحد فرآوری طلای هیرد با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر نیز طرح مهم استان در سطح ملی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، تولید پودر باریت و بنتونیت درین کاشان با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰ نفر، معدن هماتیت و مس سولفیدی مس اکسیر و بهره‌برداری از معدن منیزیت سپیدان را سه طرح دیگر خراسان جنوبی در سطح ملی عنوان کرد.

وی گفت: طرح تولید تینرهای نیتروسلولزی و تینرهای روغنی با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومان و اشتغال ۹ نفر یکی از طرح‌های استانی است که در طبس افتتاح خواهد شد.

جرجانی افزود: تولید فیلتر هوای خودرو با سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومان و اشتغال پنج نفر از دیگر طرح‌هایی است که به مناسبت دهه فجر در شهرستان فردوس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی استان در دهه فجر سال جاری در مجموع زمینه اشتغال مستقیم حدود ۸۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

همزمان با دهه فجر امسال، یک‌هزار و ۵۲۲ پروژه مختلف با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

از مجموع پروژه‌های دهه فجر، هزار و ۲۸۴ مورد با هزینه‌کرد هشت هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر