|
کدخبر: 238918

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر در گفتگو با گسترش نیوز:

واحدهای جدید شهرک‌های صنعتی بوشهر در یک قدمی بهره‌برداری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر از افتتاح ۱۱ واحد صنعتی و اشتغالزایی ۲۶۷ نفر در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

صنعت  واحدهای جدید شهرک‌های صنعتی بوشهر در یک قدمی بهره‌برداری

با نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر به نظر می رسد شهرک های صنعتی هر آنچه در چنته دارند را رونمایی می‌کنند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر نیز از اشتغال‌آفرینی، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد. وی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز از حجم سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید در شهرک های صنعتی بوشهر صحبت کرد. با ما همراه باشید.

۱۱ واحد در آستانه بهره‌برداری

مهدی صفوی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر، تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی استان بوشهر که قرار است در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری برسد را ۱۱ واحد دانست و افزود: «بهره برداری این ۱۱ واحد صنعتی با سرمایه گذاری اعتباری بالغ‌بر  ۸۸۰ میلیارد ریال انجام می‌شود که منجر به اشتغالزایی ۱۶۷ نفر به طور مستقیم و ۱۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان شده است».

به گفته وی سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده نه تنها در توسعه پایدار اقتصادی تاثیر بسزایی دارد بلکه منجر به  اشتغالزایی در سطح استان خواهد شد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه محصولات تولیدی واحدهای به بهره برداری‌رسیده در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند اظهار داشت: «عمده محصولات واحدهای به بهره برداری رسیده به‌ زمینه‌های شیمیایی، بسته‌بندی، نگه‌داری مواد غذایی و صنایع فلزی مربوط می‌شود».

 صفوی همچنین از افتتاح پروژه‌های عمرانی با اعتبار ۶۰۳ میلیارد ریال در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: «با اهمیت شمردن و توجه به توسعه زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر منجر به ایجاد بستری مناسب در راستای جذب سرمایه گذاران در بخش صنعت می شود».

مهدی-صفوی

وی ادامه داد: «اجرای پروژه‌های عمرانی با اعتبار ۶۰۳ میلیارد ریال در بخش‌های گازرسانی، شبکه آب و برق، اجرای معابر، پیاده‌روسازی و فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی استان انجام شده و به منظور ایجاد شرایط مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران در واحدهای صنعتی بوده و هدف همه ما رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال مولد به منظور دستیابی به توسعه اقتصادی در استان است».

صفوی افزود: «همچنین مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های خیابان‌سازی معابر، احداث شبکه‌های برق و آب، پیاده‌روسازی، آسفالت معابر، عملیات خاکی خیابان‌ها و معابر جدید شهرک صنعتی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال از جمله برنامه‌هایی است که در ایام دهه فجر آغاز شده و تا اتمام سال آینده (۱۴۰۱) به بهره‌برداری خواهد رسید».

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر ، اعتبار این پروژه‌ها از محل منابع داخلی شرکت هزینه شده و با بهره‌برداری از این پروژه‌های عمرانی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ریالی ۳۰۰ درصدی خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: «از ابتدای سال تا به امروز  ۹۷۵ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شرکت شهرک‌های صنعتی استان منعقد و تعداد ۴۰۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۲۱۴۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و ۶۱۰۹ شغل ایجاد شد. استان بوشهر با دارا بودن ۲۱ شهرک، ناحیه و منطقه اقتصادی ویژه نقش و اهمیت بسزایی در توسعه اقتصادی، جهش تولید و اشتغال منطقه ایفا می‌کند».

تعیین تکلیف قرارداد زمین‌های راکد

این مقام مسئول در ادامه به تعیین تکلیف اراضی شهرک‌های صنعتی بوشهر اشاره کرد و گفت: «از ابتدا تاکنون ۶ جلسه هیات داوری شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر در خصوص تعیین تکلیف اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برگزار شده است. در این جلسات ۱۳۹ پرونده مربوط به قرارداد زمین‌های راکد مطرح و تمامی آنها تعیین تکلیف شده است».

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر در پایان گفت: «امسال همچنین ۶ هکتار از اراضی بازپس گرفته شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است».

نویسنده: نیما مجدی

ارسال نظر