|
کدخبر: 210751

کوین‌مارکت‌کپ هک شد

طبق گزارش‌ها سایت کوین‌مارکت‌کپ هک شده و آدرس ایمیل و اطلاعات حساب بیش از ۳/۱ میلیون کاربر این سایت به دست هکرها افتاده و در انجمن‌های هک به فروش گذاشته شده است.

کوین‌مارکت‌کپ یک سایت برای بررسی و چک کردن قیمت ارزهای دیجیتال است و گفته می‌شود قربانی هک شده است. هک شدن این سایت زمانی مشخص شد که اطلاعات حساب کا بران در مجامع و انجمن‌های هک به فروش گذاشته شد و سایت I have been pawend اسنادی از فروش اطلاعات کاربران کوین‌مارکت‌کپ متنشر کرد.

بعد از فاش شدن این اطلاعات کوین‌مارکت‌کپ که زیرمجموعه صرافی بایننس است اعلام کرد لیست اطلاعات منتشر شده با پایگاه داده این سایت مطابقت دارد و هک را تایید کرد.

«لیست داده‌ای که در اینترنت دست به دست می‌شود فقط آدرس ایمیل است و ما نمی‌دانیم دیگر چه اطلاعاتی دارند اما این ایمیل‌ها با پایگاه داده ما مطابقت دارد.»

اگرچه این شرکت تایید کرد که ۳/۱ میلیون آدرس با پایگاه داده‌ آن‌ها مطابقت دارد اما اطمینان داد که هکرها به هیچ وجه به رمز هیچ کدام از اکانت‌ها درسترسی پیدا نکردند.

سخنگوی کوین‌مارکت‌کپ گفت: ما هیچ مدرکی مبنی بر نشت داده از سیستم خود پیدا نکردیم و در حال بررسی این موضوع هستیم و به محض یافتن مشکل خود را بروزرسانی می‌کنیم.

آخرین هک بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال در صرافی پالی‌نتورک اتفاق افتاد و چند وقت پیش صرافی کوین‌بیس هم هک شد و ۶ هزار حساب کاربری به خطر افتاد.

هک کوین‌بیس یک حمله به سیستم تایید هویت دو مرحله‌ای بود که به گفته کارشناسان در این نوع حمله احتمالا هکرها به آدرس‌های ایمیل دسترسی داشتند و یک آسیب‌پذیری در روند بازیابی حساب پیدا کردند.

در هک کوین‌بیس حساب‌های کاربری که از احراز هویت با پیامک استفاده می‌کردند آسیب‌پذیر بودند و هکرها با استفاده از یک نقض در ارسال پیامک به حساب آن‌ها حمله کنند.

کوین‌بیس هیچ وقت مبلغ دزدیده شده از حساب‌های کاربری را فاش نکرد و هیچ سرنخی از هکرها هم پیدا نشد اما هزار نفر این صرافی شکایت کردند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها