|
کدخبر: 169359

احتمال سقوط قیمت دلار به ۱۸ هزار تومان

قیمت دلار در بازار تهران طی هفته اخیر به پایین‌ترین سطح سه ماه اخیر رسیده است. آیا دلار از قیمت ۲۳۷۰۰ تومان فعلی ارزان‌تر خواهد شد؟

اقتصاد احتمال سقوط قیمت دلار به ۱۸ هزار تومان

قیمت دلار در بازار تهران طی هفته اخیر به پایین‌ترین سطح سه ماه اخیر رسید و تا ۲۳۷۰۰ تومان ارزان شد.

در صرافی ملی نیز قیمت ارزان‌تر و معادل ۲۳۲۳۷ تومان است.

این کاهش قیمت دلار همزمان شده با دو اتفاق؛ یکی جدی‌تر شدن مذاکرات هسته‌ای و دیگر تداوم محدودیت‌های کرونا که هر دو عواملی برای کاهش تقاضا در این بازار بوده‌اند.

طبق آخرین اخبار هر دو عامل نیز فعلا وجود دارند و به عنوان عوامل اصلی تغییرات بازار ارز هستند. با این روند به نظر می‌رسد شنبه نیز بازار ارز روند روز پنجشنبه را ادامه دهد.

با این حال کمیل طیبی، اقتصاددان اعتقاد دارد که دلار به زیر ۲۰ هزار تومان نمی‌رسد. او گفته است: قیمت ارز نمی‌تواند به زیر ۲۰ هزار تومان برسد، زیرا که اقتصاد خودش را با این شرایط تطبیق داده است.

بهاءالدین حسینی‌هاشمی، دیگر کارشناس اقتصاد هم گفته است: خوش‌بینی به تاثیر برجام، حتی در صورت بازگشت طرفین به آن، واهی است چرا که وضعیت قرمز برخی شاخص‌های اقتصادی از جمله رشد افسارگسیخته نقدینگی به سرعت تاثیر برجام را خنثی می‌کند.

با این حال در سوی دیگر، امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی نگاه دیگری دارد. وی گفته است: با توجه به اتفاقاتی از جمله بازگشت آمریکا به برجام قیمت دلار ممکن است تا ۱۸ هزار تومان هم کاهش یابد.

محدوده مقاومتی دلار ابتدا ۲۲ هزار تومان است که اگر از آن عبور کند به ۲۰ هزار تومان می‌رسد و محدوده مقاومتی بعدی آن ۱۸ هزار تومان است که امکان دارد قیمت دلار تا این نرخ کاهش پیدا کند.

آیا بازار ارز روز شنبه طبق انتظار عمل می‌کند و ارزان‌تر می‌شود؟

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    امسال مشارکت حداکثری در انتخابات لازم نیست به علت شیوع کرونا ، به اندازه انتخابات مجلس مشارکت باشد کافیست و رای الکت ونیکی شود بهتر است

ارسال نظر